Ulei de masline aromat cu ardei si usturoi


Va spuneam in postarea ardeilor iuti conservati in otet ca m-am jucat doua zile cu ardeii fotografiindu-i in fel si chip  . Nefiind o devoratoare 🙂 de ardei iute  , dar indragostindu-ma de forma si culoarea lor , pe langa cele cateva borcanele de ardei in otet , m-am gandit sa -mi pregatesc intr-o sticla putin ulei aromat pentru diferite preparate . Am ales sa folosesc doar doua ingrediente pentru a nu amesteca prea tare aromele , insa se mai pot folosi fel si fel de crengute ( rozmarin, cimbru, busuioc )  sau boabe de piper , mustar , enibahar .

Ingrediente :

– 700 ml ulei de masline ;

– 6 catei de usturoi ;

– 8 ardei iuti , colorati si micuti 🙂

Curatati cateii de usturoi , ii spalati , ii stergeti bine de apa, apoi ii taiati in jumatate sau daca doriti , ii lasati intregi .

Spalati ardeii iuti  , apoi ii stergeti si pe ei de apa .

Puneti usturoiul impreuna cu ardeii intr-o sticla spalata si uscata bine , apoi turnati peste acestea , uleiul de masline .
Puneti dopul la sticla si lasati -o intr-un loc intunecat si racoros , circa 2 saptamani .Puteti apoi folosi acest ulei la paste , salate, bruschete sau orice altceva doriti.

O duminica superba va doresc !!!!

43 de gânduri despre “Ulei de masline aromat cu ardei si usturoi

  1. ce poze frumoaseeeeeeeeee! m-au vrajit, nici n-am citit ce ai scris 😀 :D, am stat doar sa ma uit la fiecare detaliu minunat, ca de tablou! bine, acum daca mi-am exprimat admiratia, ma apuc sa citesc si reteta :D!

    • Asa m-au vrajit si pe mine ardeii!!! Datorita lor au iesit aceste poze !!! 😉 Zazule , nici nu trebuie sa citesti ce scrie , pe bune !!! 😉 Admira pozele si viseaza , doar atat !!! ❤ Multumesc ptr tot !!!

  2. …voi face aceasta combinatie pentru ca o ador dar si pentru a-mi produce,simultan, doua placeri la fel de intense : fiecare strop aromat imi va aduce in memoria vizuala fotografiile tale !

    • Offfff , cat esti de draguta !!!!! Nu ai idee cat de mult inseamna asta ptr mine !!!! Ma bucur enorm ca-ti plac pozele si ca le vei pastra cu drag intiparite-n memorie !! 😉 O seara superba iti doresc !!

  3. Fetita, dar tu stii ca acest ulei se pastreaza in frigider, desi se solidifica si trebuie scos mai devreme la temperatura camerei. Se zica ca se poate ajunge chiar la toxiinfecctii alimentare.
    Eu am in sticlute mai mici, una cu cimbru, una cu busuioc, una cu ardei iute si tot asa le pastrez la rece 😦 Am citit pe un site special de alimentatie.
    In rest o postare splendida, ca deobicei, si te pupic!

    • Vasi , cat traieste omul invata !! Chiar nu stiam asta , pe multe alte bloguri si chiar intr-o carticica de-a mea , nu de specifica ca trebuie pastrat la frigider !!!! :(:( :(((( Multumesc din suflet ca mi-ai spus , cum ajung acasa , direct in frigider cu el !!! 😉
      Ne auzim !!! 😉

    • Multumesc frumos !!!!! Ehhhh , reteta, nici nu stiu daca o pot numi reteta !! 😉 Offff , sper zilele astea sa reusesc sa fac o postare speciala cu sacndurile mele si cu locurile de unde le am !! 😉 Nu este o masa , aceasta e pur si simplu o simpla scandura batuta de vant si ploi si adusa de pe munte , iar celelalte scandurici le am dintr-un sat parasit !! 😉

  4. Ce ma bucur ca ai postat aceasta reteta. Eu am incercat sa fac un ulei aromat acum o luna de zile. Am adaugat in el doar condimente uscate (busuioc, piper, ardei iute), insa aroma a uitat sa mai apara. O sa incerc si varianta cu condimente proaspete, poate poate se incumeta. Intre timp iti savurez pozele…
    Numai bine!

Lasă un comentariu