Pasta de ardei si gogosari


Stiu ca multi dintre voi v-ati saturat de atatea postari cu bunatati ptr camara , si cand spun asta ma refer la cei care imi tot spun sa mai pun si retete cu fripturici si alte nebunii  , insa va rog sa ma mai suportati putin !:)

Chiar daca am vazut aceasta pasta facuta pe multe alte bloguri dragi mie , combinata cu rosii sau verdeturi , sau doar din ardei , asa cum am facut-o si eu , aceasta reteta o am din caietul mamei mele si este o reteta pe care o repet in fiecare an cu mult dor si drag .

Ingrediente :

  • 2kg ardei kapia
  • 2 kg gogosari
  • 3 ardei rosii iuti ( eu am folosit din acestia micuti )
  • 3 linguri sare de mare
  • 250 ml ulei
  • boabe de piper

Spalati bine ardeii si gogosarii , apoi ii curatati de cotoare si ii taiati felii , inclusiv cei micuti si iuti. Macinati feliile obtinute  prin masina de tocat carne , sau le puteti marunti intr-un blender.

Incingeti uleiul intr-o oala de ceramica  , adaugati apoi ardeii macinati , sarea si boabele de piper, amestecati totul foarte bine si bagati oala in cuptorul preincalzit ptr circa 1-1/2 h . Daca optati sa faceti pasta pe aragaz , este suficient sa o lasati sa fiarba 45 de minute, insa nu uitati sa amestecati din cand in cand in ea , iar in momentul in care uleiul se ridica deasupra , aceasta este gata .

Puneti pasta in borcanele spalate si uscate , apoi le puneti intr-o cratita cu apa calda ( apa sa ajunga pana la 1/3 din inaltimea borcanelor – va sfatuiesc sa alegeti borcane identice , altfel va trebui sa le puneti in mai multe craticioare de diferite dimensiuni ) , avand grija ca acestea sa nu se atinga unul de celalalt . Bagati cratita in cuptor ptr inca 20 de minute , dar 20 de minute din momentul in care apa incepe sa clocoteasca in cratita !!!  Stiu ca este  putintel  mai mult de lucru ca sa sterliziati borcanele  in felul acesta , insa veti avea o mai mare siguranta ca aceasta pasta sa o puteti pastra fara sa riscati sa se strice !! Dupa cele 20 de minute de bolboroseala :))) , stingeti focul si lasati borcanele in cuptor pana a doua zi  . Le scoateti din cratita, le stergeti de apa si le depozitati in camara langa celelalte bunatati .

Cu aceasta pasta extrem de aromata , dar si colorata , puteti pregati in sezonul rece , cele mai bune tocanite, ciorbe , fripturi si orice altceva poftiti .

Camara plina de bunatati va doresc !!!!

Articolul precedent
Lasă un comentariu

26 comentarii

  1. E sezonul pentru astfel de retete, deci nu te opri:)..e timp suficient si pt restul….frumoasa prezentarea.
    week fain, te pupam

    Răspunde
  2. Doamne, aceasta pasta este bestiala!!! Sa pui o lingurita langa o omleta, oau!!
    Eu ma pregatesc sa postez un bulion din rosii si ardei care face toti banii :))
    Si nu, nu ne-am saturat de articolele de conserve, pentru ca ele vor face deliciul meselor cand gerul suiera la usa.
    Pupicei !!

    Răspunde
    • Vasi , chiar asa este !!!!❤ Nu te mai gandi , posteaza-l !!!!!;) Eu am facut clasicul bulion , insa nu am facut poze si nu cred ca voi mai face !!! Atatea bunatati au ramas nefotografiate , dar asta e , anul viitor poate au mai multe sanse !! :)))
      O zi frumoasa !!!!

      Răspunde
  3. Multumesc ,draga mea –cit traiesti tot inveti –Vali spune mereu .–nasa mea – pt fam Tranca mama ta traieste; in memoria si inima lor –prin tot ce facea –si mai spune ,ADINA O MOSTENESTE –PRECUM LASTARUL CARE CRESTE LINGA POMUL BATRIN: ASA CA TE FELICIT DIN INIMA –SI EU AM CUNOSCUT-O PE MAMA TA :EU CRED –CA ACOLO SUS ,CINEVA TE IUBESTE SI VEGEAZA ASUPRA TA .

    Răspunde
    • Mi-ati umplut ochii de lacrimi !!! :(:( Stiu cat de mult a insemnat mami meu ptr toti cei care au cunoscut-o , dar mai ales ptr Vali si Nelu care sunt cei mai deosebiti oameni pe care-i cunosc !!! Multumesc frumos ptr tot !! Va pup si va imbartisez !!

      Răspunde
  4. Tare mult imi plac pastele astea. Si eu am facut ieri din ggosari si rosii🙂. Pup

    Răspunde
  5. Frumos ti-a iesti pasta, iar borcanasele sunt tare dragute!! Pupici

    Răspunde
  6. Frumoase si apetisante poze!!!!Felicitari!

    Răspunde
  7. Zazuza

     /  29 Septembrie 2012

    mmmpai blogul personal nu era tocmai ca sa postezi tu ce vrei, cand vrei?! eu zic doar ca ne mai rasfatam noi pe-aici din cand in cand, in rest, vezi-ti tu de ale tale, ca e bine ce faci😀. ma rog, trecem peste faptul ca ne ia cu lesin de cate ori intram la tine😀. putin offtopic: ce capac dragut are borcanul ala :D!

    Răspunde
    • Hmmmmm , pai cam asa e Zazule , si oricum, nu-i putem multumi pe toti , nu ?🙂 Eu totusi sper ca puteti controla lesinul , da ?😉 …cat despre capac , iuffff , am innebunit , toate sticlele si borcanele le-as imbraca in sfoara !!!! :)))))
      Zile superbe iti doresc !!!❤

      Răspunde
  8. Io nu m-am saturat inca de conserve…imi plac asa mult ,mai ales pozele lor:-)
    Am facut si io pasta asta,e asa de bune,insa n-am reusit sa o postez,poate pan’ la Craciun reusesc sa termin si io cu ele:-)
    Foarte harnicuta ai fost!
    Pupic.

    Răspunde
    • Offfff , draga mea , nici eu nu m-am saturat :)))), si de cate ori deschid camara constat ca nu am facut poze nici la siropul de jneapan, mure sau menta , nici la muraturile cu castraveti , conopida si gogonele , la bulion nici atat, la compotul de prune ….offff , o multime de ele au ramas nepozate , dar asta e , poate anul viitor le vine randul si lor !!! :))

      Răspunde
  9. Perfect de acord cu Zazuza. Cit despre lesin…de mult mi-am exprimat punctul de vedere in legatura cu aspectul asta. :)) Ah, era sa uit…dementiala pasta ta Magduto !

    Răspunde
  10. Andreea

     /  19 August 2014

    dar daca mergem pe sterilizarea clasica, adica trnam in borcane fierbinti? nu se pastreaza ok?

    Răspunde
    • Buna Andreea ,
      Nu cred ca este nici o problema daca folosesti metoda care iti da tie o mai mare incredere😉 , eu insa am facut asa cum am specificat in aceasta postare .
      Mult spor in toate !!😉

      Răspunde
  1. Pastrama din piept de curcan umplut cu rosii uscate « Cat's kitchen
  2. Rulada de curcan umpluta cu verdeturi for Sunday Lunch | Cat's kitchen
  3. Cotlet de porc cu sos de ciuperci de padure ( craite ) | Cat's kitchen
  4. Chiftelute cu susan | Cat's kitchen
  5. Cartofi dulci la cuptor | Cat's kitchen
  6. Dovlecei si ardei umpluti | Cat's kitchen

Lasă un răspuns

