Pancakes cu mere si scortisoara


pancakes cu migdale , mere si scortisoara

Chiar daca in aceasta perioada voi posta mai rar pe blog  , m-am hotarat sa nu dau deoparte ceea ce-mi place cel mai mult sa fac , iar drept dovada ,  astazi  va incant si  va provoc si pe voi sa faceti aceste simple minunatii care va pot face sa incepeti o zi superba  .

Pancakes cu mere si scortisoara

Ingrediente :

  • 5 oua
  • 6 linguri zahar pudra
  • 1 plic zahar vanilat
  • 540 ml lapte
  • 400 g faina
  • 50 g migdale macinate ( daca nu va plac migdalele , le puteti inlocui cu nuca macinata )
  • 1 plic praf de copt
  • 1/2 lingurita bicarbonat
  • 1 vf lingurita sare
  • 3-4 mere
  • zeama de la o lamaie
  • 3-4 linguri de ulei
  • 50 g zahar pudra + 1/2 lingurita scortisoara macinata
  • sirop din muguri de brad

Separati albusurile de galbenusuri , apoi mixati galbenusurile impreuna cu cele 6 linguri de zahar si zaharul vanilat .Mixati totul pana se topeste tot zaharul.

Separat , amestecati faina cu migdalele macinate , praful de copt si bicarbonatul.

Adaugati peste galbenusurile mixate putin lapte , apoi 2-3 linguri de faina si mai mixati putin.Continuati sa adaugati lapte si faina pana terminati cantitatile.

Mixati separat albusurile cu praful de sare , apoi adaugati spuma de albusuri peste compozitia de oua, lapte si faina , amestecand usor totul cu ajutorul unei linguri , de jos in sus .Compozitia obtinuta trebuie sa aiba consistenta unui pandispan !!

Curatati merele de coaja , apoi scoateti cu grija cotorul din interiorul acestora .Taiati rondele subtiri de mere , le aranjati pe o farfurie si le stropiti usor cu zeama de lamaie .

Incingeti apoi o tigaie de teflon , picurati putin ulei ( 3-4 stropi , nu mai mult !!! ) , apoi puneti cate o jumatate de polonic din compozitia obtinuta .

Lasati sa se prajeasca pana se formeaza gaurele mici la suprafata pancake-ului .

In momentul in care gaurelele mici apar la suprafata , puneti repede cate-o feliuta de mar in mijlocul acestuia si o apasati usor cu degetul .Mai lasati cateva secunde , apoi intoarceti cu grija  pancake-ul pe partea cealalta si-l mai lasati sa se prajeasca maxim un minutel.Daca nu le doriti asa prajite ( noua ne plac mai prajite , iar asta se vede si-n imagini ;) ) , le lasati mai putin de un minutel .

Le puneti apoi pe o farfurie si le lasati sa se raceasca , daca aveti rabdare , desigur !!

Continuati la fel pana terminati toata compozitia , iar din cand in cand mai picurati 2-3 stropi de ulei in tigaie .

Zahar pudra cu scortisoara

Amestecati zaharul pudra ( cele 50 de grame ) cu 1/2 lingurita scortisoara , apoi le pudrati pe fiecare , daca doriti  , daca nu , le puteti servi simple …..

Pancakes cu mere

  …….. sau stropite cu sirop din muguri de brad …

Pancakes cu mere si sirop din muguri de brad

…. dar nu in ultimul rand , le puteti servi alaturi de o portie de lapte proaspat ..

Pancakes servite cu lapte proaspat

Ce ziceti , v-am convins sa le incercati si voi sau nu ? 🙂

Pe blog mai gasiti urmatoarele variante :

Pancakes cu fructe confiate caramelizate

Mini pancakes

Pofta buna !!!!

35 de gânduri despre “Pancakes cu mere si scortisoara

  1. Pe mine m-ai convins! Arata foarte bine. M-am tot uitat de la ce ai urma aia frumoasa rotunda pe pancake. Apoi ai scris de felia de mar si m-am luminat. Excelent! Ce frumoase sunt pozele! Imi place ca ai adunat acolo tot ce trebuie pentru micul dejun. Parca ne astepti cu masa pusa. Sa ai o zi superba ca pozele tale! Pup! ❤

    • Ce ma bucur sa aud asta !! Daca am convins macar o singura persoana , postarea mea nu a fost in zadar !!! 🙂 😉 Pai Ritucule , mereu micul dejun trebuie sa fie spectaculor , altfel cum ne-am incepe ziua minunata , nu ? 😉
      Asemenea iti doresc si tie !! ❤

  2. hmmmmmm ca tot planuiam ceva de genul asta azi, un Kaiserschmarrn, redirectionez si urmez reteta ta! na, daca mi-a iesit in cale de dimineata 😀

  3. Clatitutele tale imi amintesc de clatitele cu mere ale mamei. Aroma lor inca-mi da peste cap simturile ! Arata atit de bine cu felia de mar in ele !!! Mi-e dor de postarile tale, Magda. Sper ca esti bine si-o sa revi mai des printre noi.

    • Mala T , ma bucur ca postarea mea iti trezeste frumoase amintiri si tare as vrea sa le incerci si tu !! Cat despre postarile mele , si mie mi-e dor , insa acum trec printr-o perioada cam aglomerata , iar in weekend abia apuc sa-mi trag sufletul , dar trec toate 🙂 , apoi va voi innebuni cu minunile mele !! 🙂
      PS.Ma bucur enorm ca te am aproape !!! ❤

      • Zau daca mai stiu ce sa-i fac platformei asteia numita WP sau zau daca mai stiu ce sa-i fac eu nestiintei mele ! Zau daca mai stiu care o fi de vina dintre cele doua! Nu pot urmari feed-back-ul articolelor cum nu-mi apare nici o notificatie de reply la vreun comment! Dar, ii dau eu de capat pina la urma.
        Acum, revenind la ‘oile noastre’, n-ai idee Magda ce mult inseamna blogul tau pt. mine si (nu cred ca exagerez atunci cind spun)pt. lumea asta a bucatarelilor online: intr-o mare de site-uri care mai de care mai pompoase si mai pline de fotografii extraordinare si superprofesioniste unde simti ca doar banul e la mijloc, care mai de care mai plin de invataminte si „urecheli” profesioniste, apari tu cu un blog culinar cu mult bun simt, cu respect pentru cititor si cu-o mare pasiune pentru oala si ceea ce bagi in ea. Se vede si se simte. Tu reusesti sa faci ceea ce mamele si bunicile noastre faceau, inchinindu-se oalelor lor intr-un mod aparte si slavind bucata aceea care aducea indestulare si fericire in casa chiar daca era vorba doar de-o banala dar magica mamaliga. Eu cel putin asta apreciez la un blog, in special culinar. Si, cred ca sunt in asentimentul multora dintre cei care iti vizualizeaza si comenteaza materialele.
        Vaz ca mi-am intins ideile pe-un spatiu larg…is cam limbuta citeodata, stiu!
        Deci, vorba ardeleanului, „tie-ti Dumniezau naravu’ si s-auzim numa’ de bine”!

      • Zau ca as vrea sa te ajut , dar nu stiu cum .Mie vad ca-mi apar notificarile de reply la comentariile pe aceeasi platforma . 😦
        Mala T, crede-ma , nici tu nu ai idee ce mult inseamna comentariile tale ptr mine 🙂 😉 ❤ si cat de mult ma bucur ca-ti place in totalitate ceea ce gasesti aici . Pentru mine asta inseamna mai mult decat orice , si ptr oameni ca tine eu voi merge mai departe indiferent cat mi-e de greu in unele momente .Voi meritati asta !!!! ❤ Nici nu mai stiu ce sa zic 🙂 …. imi place atat de mult simplitatea incat transmit asta prin tot ceea ce fac , prin tot ceea ce am , imi plac povestile din trecut , imi place natura si tind sa cred ca pozele mele transmit toate acestea adunate la un loc . Mor de drag cand mi se spune ca pozele mele transmit povesti chiar daca eu nu spun nimic 🙂 , mor de drag !!!!
        Daca mi-ar sta in putiinta , v-as aduna pe toate langa mine si v-as servi cu toate bunatatile pe care eu le fac !!! ❤
        Stai linistita , imi place cand vb mult !! :))) Numai bine si tie , draga Mala T !!
        PS.Imi place mai mult sa mi se spuna ADINA !!!! 😉 ❤

  4. of, iarasi o sa am probleme ce sa aleg sa fac in week-end. Poate incep sa gatesc din nou dimineata, la mic-dejun ca tare mi-ar placea macar una din clatitele astea.

Lasă un comentariu