Pancakes cu fructe confiate caramelizate


De cateva saptamani m-am tot gandit la clatite , insa abia ieri m-am hotarat sa le si fac , iar cum nu am facut inca pancakes-uri si eram tare curioasa sa vad cum imi ies ….  clar , mi-am satisfacut curiozitatea si iata-le !!!!

Ingrediente :

  • 4 oua
  • 5 linguri zahar
  • 1 plic zahar vanilat
  • 1/2 l lapte
  • 400 g faina
  • 1 plic praf copt
  • 1/2 lingurita rasa bicarbonat
  • 1 vf lingurita sare
  • coaja rasa de la o lamaie
  • 5 linguri ulei
  • 80 g unt
  • 200 g mix fructe confiate (coacaze, cirese ,afine, mere, visine , papaya)
  • zeama de la doua lamai
  • 4 linguri zahar

Separati galbenusurile de albusuri .Galbenusurile le mixati cu cele 5 linguri de zahar si zaharul vanilat , pana acestea se albesc , iar zaharul este topit.

Amestecati  faina cu praful de copt si bicarbonatul .

Turnati peste galbenusurile frecate cu zahar , putin lapte , adaugati 2-3 linguri de faina si mixati pana acestea se incorporeaza in compozitia de oua.

Repetati operatiunea pana terminati cantitatea de lapte si faina , apoi adaugati  coaja rasa de lamaie si mai mixati putin.

Separat , intr-un alt bol , mixati albusurile cu praful de sare , pana acestea devin spuma .

Puneti cu grija albusurile peste compozitia de oua , lapte si faina si amestecati de jos in sus cu o lingura de lemn ( nu mixati !!!) .Compozitia trebuie sa devina ca cea a unui pandispan.

Incingeti apoi o tigaie de teflon , picurati putin ulei ( 3-4 stropi , nu mai mult !!! ) , apoi puneti cate o jumatate de polonic din compozitia obtinuta.

Lasati sa se prajeasca pana se formeaza gaurele mici la suprafata pancake-ului .

Intoarceti pancake-ul pe partea cealalta si-l mai lasati sa se prajeasca maxim un minutel.Daca nu le doriti asa prajite ( noua ne plac mai prajite -se vede si-n imagine ;)) , le lasati mai putin de un minutel .

Continuati la fel pana terminati toata compozitia .Din cand in cand mai picurati 2-3 stropi de ulei.

Topiti untul intr-o alta tigaie , adaugati cele 4 linguri de zahar si  zeama de lamaie , apoi lasati pe foc 3-4 minute, amestecand mereu. Adaugati fructele confiate si mai lasati pe foc cateva minute .Sunt gata atunci cand siropul se ingroasa.

Puneti pe farfurii cate 3-4 pancake-uri si serviti cu fructe confiate caramelizate si sirop.

POFTA BUNA !!!!

35 de gânduri despre “Pancakes cu fructe confiate caramelizate

  1. Nici eu nu am facut niciodata, dar sper sa le fac cat mai curand. Ale tale au iesit foarte frumoase.
    App: imi plac foarte mult pozele astea mari! 🙂 Iti vine sa intinzi mana… 😛
    Pupici

    • Eu imi imaginam ca sunt greu de facut si ca trebuie o tava de dimensiuni mici ca sa iasa , nu-mi imaginam ca aluatul acela nu curge si ca ies perfect rotunde !! …. Simo , daca-ti vine sa intinzi mana , inseamna ca nu am muncit degeaba !!! 😉 :)))

  2. Ce faine sunt! Nu am facut niciodata pancakes dar poate ca e cazul. Tot vedeam in filme pancakes cu sirop de artar si ma gandeam ce bune trebuie sa fie! Acum nu stiu cine ma tine sa nu fac :)) Pupici!

    • Sunt nemaipomenit de faine , uite , de exemplu eu clatitele normale nu le pap decat calde si proaspete ,daca se racesc sau daca raman pe a2-a zi nici nu ma mai uit la ele , astea in schimb , raman pufoase , nu se usuca deloc si sunt bune chiar si a doua zi !!!! Merita sa le incerci , pe bune !!!

  3. Nu stiu de ce,dar am facut doar o singura data.Sunt tare bune si se pastreaza bine si a doua zi,asa cum ai spus.Cred ca o sa le mai repet.Sunt superbe ale tale.Pup!

  4. Sunt atat de imbietoare ca acum as mai coace o tura! Pufosenia si aroma ma dau gata, nu le rezist, iar cand vad cu ce le-ai servit tu, m-am decis: mai fac o tura!

  5. n-am mai facut de o gramada de vreme, poate ar fi cazul sa repetam experienta :), ca tare bune au fost, asa, ca mic dejun de (prima)vara 🙂

Lasă un comentariu