Tocanita de bureti de fag cu leurda



Asa cum am spus in postarea in care v-am aratat minunatii bureti de fag peste care am dat noi in padure , si pe care i-am cules cu atata bucurie , am facut si o multime de bunatati din ei ,  iar prima reteta cu aceste delicii ale naturii , este aceasta , o simpla tocanita de bureti de fag , aromata cu un manunchi de sanatate , ci anume : leurda !!

Pe langa aceasta reteta postata , mai puteti gasi pe blog inca doua retete cu delicioase ciupercute :

Dar sa revenim la reteta de azi , ptr care aveti nevoie de :

Ingrediente :

  • 1kg bureti de fag , culesi direct de la sursa :)) ( ce mandra sunt cand spun asta !!! ) ( sau ciuperci pleurotus , culese direct din supermarket !! :(  )
  • 50 g unt + 2 linguri ulei de dovleac ( sau orice alt ulei aveti )
  • 5 fire ceapa verde
  • 2 fire usturoi verde
  • 1 legatura de leurda , tocata maruntel
  • sare
  • piper alb
  • 100 ml smantana ptr gatit
  • 2 linguri faina

Spalati bine ciupercile , le curatati de pamant , daca este cazul , apoi le rupeti fasii potrivite .

Spalati si ceapa verde, usturoiul si leurda , apoi ceapa si usturoiul le taiati rondele , iar leurda o taiati in fasii subtirele .

Topiti untul intr-o tigaie , adaugati uleiul , apoi ceapa si usturoiul taiate rondele , si lasati la foc mic 2-3 minute.

Puneti si buretii de fag rupti in fasii si amestecati bine totul .Acoperiti cu un capac si lasati pe foc circa 20 de minute.Ciupercile vor lasa sucul lor propriu , dar in tot acest timp , mai amestecati in tigaie ptr a nu se prinde ( daca a scazut prea tare sucul lasat de ciuperci si ele nu vi se par facute , mai puteti adauga 1/2 cana apa ) .

Pana acestea se fac , amestecati leurda cu putina sare grunjoasa ( o zdrobiti putin cu mana😉 ). Intr-un bol micut , amestecati faina cu smantana , pana obtineti o pasta fina , fara cocoloase🙂.

Cand ciupercile sunt aproape gata, le condimentati cu putina sare ( atentie  !! , nu puneti prea multa sare , deoarece ati pus si peste leurda  si apoi o sa fie prea sarata  tocanita !! ) si piper si amestecati bine .Adaugati si smantana amestecata cu faina, amestecati totul ,  si mai lasati sa dea 2-3 clocote , iar la final adaugati leurda amestecata cu sarea si stingeti focul.

Eu am adaugat leurda la sfarsit ptr a incerca sa o consum cat mai cruda , dar voi  o puteti adauga impreuna cu ceapa si usturoiul , iar la sfarsit puteti pune patrunjel tocat marunt.Alegerea e a voastra !!😉

Puteti servi aceasta tocanita ca si garnitura la diferite tipuri de carne , sau o puteti servi ca atare !

POFTA BUNA !!

Articolul următor
Lasă un comentariu

29 comentarii

  1. as papa si eu un pic din tocanita ta!!!!delicioasa!

    Răspunde
  2. Yummy!Buna tare tocanita ta!Pup!

    Răspunde
  3. DiaMar bucataria galbena

     /  30 Mai 2012

    Apetisanta tocanita.O seara buna!

    Răspunde
  4. Vre-o 2 farfurii am papa!!! Dar binenteles ca nu mai ai… si eu habar n-am unde gasesc ciupercile astea…🙂
    Pupici

    Răspunde
    • Nu mai am , dar daca ajungi la mine , fac repede alta portie , si poti papa cat cuprinde !!😉 Nu gasesti nici in supermarket ?🙂

      Răspunde
  5. o bunatate de mancarica!Pup

    Răspunde
  6. Primesti musafiri la masa ?

    Răspunde
  7. Sunt moarta dupa ciuperci, iar tocanita ta arata demential.

    Răspunde
  8. draga Cat, mi-ai starnit o pofta incredibila cu cele doua tocanite de ciuperci – eu, una, le ador si sunt oricand gata sa le infulec!! cat despre buretii de fag… grozav este un cuvant prea mic!

    Răspunde
    • Draga mea , si eu le ador , iar ai mei de multe ori fac misto de mine , nu exista saptamana sa nu fac ceva cu ciuperci , iar cand merg in supermarket si le vad frumoase , cumpar , sa am in frigider , ca de facut gasesc mereu sa fac ceva !!!😉 Acum insa sunt super happy , am provizii serioase din padure !!😉

      Răspunde
  9. draga mea, te asteapta un premiu la mine pe blog. Vino si ridica-l! Te pup

    Răspunde
  10. de doua zile visez la ele😦

    Răspunde
  11. wow,ce bunatate

    Răspunde
  12. Sa mori încet ca indienii, lînga vasul cu tocanita! Arata super! Te pup!

    Răspunde
  13. Minunat arata si tocanita si pozele tale! Eu nu sunt fan ciuperci, dar mancarica asta a ta arata foarte bine! Chiar imi place. Pup!

    Răspunde
  14. Foarte faina reteta!
    Felicitari pentru blog!😉

    Răspunde
  1. Leurda – Miracolul primaverii | Cat's kitchen

Lasă un răspuns

