Tocanita de bureti de fag cu leurda



Asa cum am spus in postarea in care v-am aratat minunatii bureti de fag peste care am dat noi in padure , si pe care i-am cules cu atata bucurie , am facut si o multime de bunatati din ei ,  iar prima reteta cu aceste delicii ale naturii , este aceasta , o simpla tocanita de bureti de fag , aromata cu un manunchi de sanatate , ci anume : leurda !!

Pe langa aceasta reteta postata , mai puteti gasi pe blog inca doua retete cu delicioase ciupercute :

Dar sa revenim la reteta de azi , ptr care aveti nevoie de :

Ingrediente :

  • 1kg bureti de fag , culesi direct de la sursa :)) ( ce mandra sunt cand spun asta !!! ) ( sau ciuperci pleurotus , culese direct din supermarket !! 😦  )
  • 50 g unt + 2 linguri ulei de dovleac ( sau orice alt ulei aveti )
  • 5 fire ceapa verde
  • 2 fire usturoi verde
  • 1 legatura de leurda , tocata maruntel
  • sare
  • piper alb
  • 100 ml smantana ptr gatit
  • 2 linguri faina

Spalati bine ciupercile , le curatati de pamant , daca este cazul , apoi le rupeti fasii potrivite .

Spalati si ceapa verde, usturoiul si leurda , apoi ceapa si usturoiul le taiati rondele , iar leurda o taiati in fasii subtirele .

Topiti untul intr-o tigaie , adaugati uleiul , apoi ceapa si usturoiul taiate rondele , si lasati la foc mic 2-3 minute.

Puneti si buretii de fag rupti in fasii si amestecati bine totul .Acoperiti cu un capac si lasati pe foc circa 20 de minute.Ciupercile vor lasa sucul lor propriu , dar in tot acest timp , mai amestecati in tigaie ptr a nu se prinde ( daca a scazut prea tare sucul lasat de ciuperci si ele nu vi se par facute , mai puteti adauga 1/2 cana apa ) .

Pana acestea se fac , amestecati leurda cu putina sare grunjoasa ( o zdrobiti putin cu mana 😉 ). Intr-un bol micut , amestecati faina cu smantana , pana obtineti o pasta fina , fara cocoloase :).

Cand ciupercile sunt aproape gata, le condimentati cu putina sare ( atentie  !! , nu puneti prea multa sare , deoarece ati pus si peste leurda  si apoi o sa fie prea sarata  tocanita !! ) si piper si amestecati bine .Adaugati si smantana amestecata cu faina, amestecati totul ,  si mai lasati sa dea 2-3 clocote , iar la final adaugati leurda amestecata cu sarea si stingeti focul.

Eu am adaugat leurda la sfarsit ptr a incerca sa o consum cat mai cruda , dar voi  o puteti adauga impreuna cu ceapa si usturoiul , iar la sfarsit puteti pune patrunjel tocat marunt.Alegerea e a voastra !! 😉

Puteti servi aceasta tocanita ca si garnitura la diferite tipuri de carne , sau o puteti servi ca atare !

POFTA BUNA !!

29 de gânduri despre “Tocanita de bureti de fag cu leurda

  1. draga Cat, mi-ai starnit o pofta incredibila cu cele doua tocanite de ciuperci – eu, una, le ador si sunt oricand gata sa le infulec!! cat despre buretii de fag… grozav este un cuvant prea mic!

    • Draga mea , si eu le ador , iar ai mei de multe ori fac misto de mine , nu exista saptamana sa nu fac ceva cu ciuperci , iar cand merg in supermarket si le vad frumoase , cumpar , sa am in frigider , ca de facut gasesc mereu sa fac ceva !!! 😉 Acum insa sunt super happy , am provizii serioase din padure !! 😉

Lasă un comentariu