Melci cu verdeturi



Stiu ca nu v-ati asteptat la asa ceva in momentul in care ati intrat pe blog , insa sunt si voi fi mereu plina de surprize !!! :);) Iar aceasta surpriza sper sa fie una placuta si ptr voi , caci ptr mine chiar a fost . Pe mine ma tenteaza sa incerc orice fel de preparat , iar abia dupa ce am incercat pot spune cu voce tare ca-mi place sau nu !!! 😉 Acesti melci nici macar nu am visat ca-i voi incerca asa de repede , insa in urma cu 2-3 saptamani, nici nu mai stiu exact , tatal meu a primit o galeata generoasa de melci si m-a sunat sa ma intrebe daca-i vreau sau ii da si el mai departe , la care eu , ce credeti ca am zis ? Clar ca-i vreau !!! :):) Ajunsa acasa , melcii ma asteptau , si doamne cati mai erau , si ce balosi :)))) , dar cu toate ca eram nerabdatoare sa-i gatesc , nu stiu , imi era putin mila de ei , asa ca tati m-a ajutat putin . Multumesc taticutule  !!!  Dupa ce eu i-am oparit , el s-a ocupat cu partea scosului din cochilie , iar eu m-am ocupat de tot ceea ce a urmat dupa aceea  , dar asta aflati in radurile de mai jos!!!

Daca va hotarati vreodata sa faceti , va trebuie multa rabdare , nu sunt chiar usor de curatat si  sunt destul de multe etape de parcus , insa eu zic ca merita , si chiar va puteti mandri mai apoi ca ati facut si ati papat o delicatesa !!!

Ingrediente:

  • 800 g carnita de melci  🙂
  • sare grunjoasa
  • 200 ml vin alb
  • boabe de piper
  • 2 foi de dafin
  • 50 g unt + 2 linguri de ulei
  • 10 fire ceapa verde
  • 5 fire usturoi verde
  • 5 catei de usturoi
  • piper macinat
  • 1 lingurita cimbru
  • amestec de legume ( morcov, ceapa, frunze patrunjel, ardei, telina – gasiti acest amestec in orice magazin Bio )
  • 5 frunzulite de busuioc , tocate marunt
  • 1 legatura patrunjel , tocat marunt

Puneti intr-o oala incapatoare ,  apa cu sare grunjoasa , si lasati-o pana incepe sa dea in clocot .

Spalati bine melcii ( cu tot cu cochilie deocamdata 😉 ) , in mai multe ape , apoi ii puneti in apa clocotita si-i lasati 10  minute .

Scurgeti apoi apa de pe ei ,  luati fiecare melcisor si cu ajutorul unei furculite il scoateti din cochilie ( aceasta operatiune a facut-o taticutul meu , asa cum am spus mai sus !! ) , apoi cu un cutit indeparati viscerele , adica partea neagra a acestuia , partea care mai apoi o papati , adica exact partea cu care melcisorul se taraste pe pamant 😉 .Procedati astfel pana terminati de scos toti melcii din cochilie . Dupa ce ati separat partea comestibila de cea necomestibila 🙂 , puneti carnita de melci intr-un castron , presarati sare grunojoasa pe aceasta ( din belsug ) , si frecati fiecare melc cu sare ptr a putea indeparta mucozitatile de pe acestia  .

 Eu pot sa va zic ca am mai curatat acele mucozitati si cu cutitul ca sa nu mai ramana nimic pe bucatile de melci ,si  iufff , ce sa zic , munca de chinez , nici nu stiu de unde atata rabdare la mine , ca , ce-i drept , recunosc , nu prea am !!! 🙂 , dar dorinta de a face o mancarica de melci , si asta ptr ca nu am papat niciodata si eram tare curioasa sa vad cum e  , mi-a dat rabdarea necesara !! 😉

Dupa ce ati facut toate astea , puneti carnea intr-o oala mai micuta , turnati peste ea  apa , puneti cateva boabe de piper , frunzele de dafin si 100 ml vin si lasati totul la fiert circa 30 – 40 de minute.

Intre timp , curatati ceapa verde si usturoiul , apoi le taiati rondele . Curatati si cateii de usturoi , apoi ii taiati  feliute .

Topiti untul intr-o tigaie .Cand acesta incepe sa se topeasca , adaugati si uleiul , apoi ceapa si usturoiul ( doar cel verde ) , si caliti totul 5 minute .

Strecurati apa de pe carnita fiarta in vin , apoi  puneti  carnea de melc peste ceapa si usturoiul din tigaie , adaugati si ceilalti 100 ml vin, condimentati cu piper , cimbru si amestecul de legume , adaugati si cateii de usturoi taiati maruntel,  si lasati totul la foc mic , inca 10 minute .Inainte de a stinge focul , presarati patrunjelul si busuiocul , amestecati bine totul , luati tigaia de pe foc si acoperiti-o cu un capac.

O lasati asa 2-3 minute ptr a se patrunde  aromele .

Puteti servi aceasta mancare alaturi de o salata verde sau de ce nu , alaturi de mamaliga.

POFTA BUNA !!!

Articol următor
Lasă un comentariu

41 comentarii

  1. deci… toate ca toate, dar o jumatate de galeata de melci VREAU SI EU!!!

    Răspunde
    • Margot , pe bune ? Ma bucur ca ar mai incerca si altii in afara de mine , sa nu fiu doar eu ciudatica !! :))) Fata draga, musai tre sa treci pe la mine , buretii iti plac , melcii iti plac , hmmm , poate te dau si pe leurda 😉 … ce zici ? o vizita pe cand ? 😉

      Răspunde
      • mai mult decat pe bune!! in Franta (patria mea spirituala), melcii sunt o delicatesa. stiu sa prepar si un unt special cu care se servesc traditional melcii acolo. si apoi, numai cand pronunti escargots ti se starneste o pofta incredibila, nu? sasa ca n-as zice ca suntem ciudatele, ne-as incadra mai degraba in categoria „connaiseuri” 😉

        vin vin, la bureti inainte, la melci si mai si! nu stiu cu leurda aia, dar stii cum e, never say never! 😀

        in ce zona stai tu mai exact? ia sa vad, poate se intretaie cu drumul meu cumva 😀

      • Ehhhh ,stiu ca sunt o delicatesa pe alte meleaguri, altii dau bani grei pe asa ceva , iar altii fac mofturi !!! :);) Draga mea , cand o sa se iveasca alta ocazie sa fac , musai sa-mi dai o reteta , k ? 😉
        Pai stau la 100 km de Timisoara , mai precis in Caransebes 🙂 !!! 😉 Daca ajungi cumva prin zona , dai de stire musai !!! 😉

      • Sa stii ca si eu am cautat de mult timp, insa nu am gasit decat la o firma care importa din Franta, la cutie de conserva si costau si destul de mult. Asa ca inca mai caut! Dar cu siguranta, data viitoare cand vei avea norocul sa primesti o galeata intreaga de melci :D, doar arunca buzduganul si pe data trimit reteta lui Ducasse, bucatarul francez cu 19 stele Michelin. Pai daca-i dezmatz, sa-l facem ca la carte! 😀 Uite, deja simt ca am contribuit si eu cu ceva la melcisori 😀
        E frumos la Caransebes, stiu eu 😉 Dar sa stii ca e valabil si pentru tine, daca/ cand ajungi prin Bucuresti! >:D<

      • Draga mea , ramane cum am stabilit 😉 … melci – reteta – Caransebes – Bucuresti !!! 😉 Mssss ptr tot !!! 😉

      • indubitabil! 😀 eu iti multumesc, mare bucurie mi-ai facut cu melcii astia. ma simt si eu mai aproape de Paris :*

      • Iuffff , si eu care eram putin tematoare sa postez reteta asta !!! 😦 Ce ma bucur ca ai fost surprins placuta si ca-ti trezeste amintiri placute !!! Te pup cu drag !!! 😉

  2. iui nu cred ca as gusta…nu contesc ca sunt buni…dar am asa o retinere! brovo tie ca ai avut curaj sa-i incerci, sa-i prepari!!!

    Răspunde
  3. Cand ai zis melci, ma asteptam la niste paste, ceva … Nu la taratoare. Bravo tie ca te-ai incumetat la asa ceva!

    Răspunde
    • :):):)Se pare ca ai avut o surpriza 😉 …. Multumesc frumos , sunt mandra ca am reusit si am incercat asa ceva 1!! 😉

      Răspunde
  4. N-am mancat niciodata… dar nici nu m-as avanta 🙂 Desi as manca orice… parca imi e cam mila de melcisori… Ma bucur ca ai avut curaj, esti plina de surprize 🙂
    Dar sunt curioasa… ce gust au? Matusa mea, care gateste si manca melci, a spus ca sunt ca pipotele de pui 🙂
    Pupici

    Răspunde
  5. Vai, Magda draga….cum ai putut?!..:))))))

    Răspunde
  6. eu as servi cu drag, caci imi plac melcii. Am mancat prima data in clasa a 9-a, adica acu…14 ani si stiu ca au fost foarte aromati si usor crocanti, nu stiu exact cum au fost preparati, insa erau deliciosi!
    Felicitari pt curaj si poze!

    Răspunde
  7. Nu cred ca ma hotarasc niciodata sa-ncerc,n-am atata curaj :)!Bravo tie ca ai reusit sa-i prepari!Pupici

    Răspunde
  8. Eu am mancat melci si sunt absolut deliciosi,Erau sub forma de cupa calda,cam la fel cum i-ai preparat tu ! O nebunie ! ma faci sa ma apuc sa culeg melcii din curte.Anul trecut au fost multi !

    Răspunde
    • Pansy , mi-ai spus ca ai mancat si ca ti-au placut maxim !!! 😉 Ma bucur tare !!! Cat despre melcii din curte , sunt multi acum de la atatea ploi !! 😉

      Răspunde
  9. Nu am mancat melci dar trebuie sa imi fac curaj!Arata bine, cred ca m-ai convins!

    Răspunde
  10. Admir oamenii care mananca de toate ! Eu nu fac parte din ei din pacate :(.

    Răspunde
  11. Categoric nu as avea atata rabdare!Asa ca fur de la tine!

    Răspunde
  12. Imi plac melcii tare mult, in timp ce al meu le zice cauciuc 😉 E cu capu, ce stie el ce-i bun! Mi-ai facut pofta rau! Pupici

    Răspunde
  13. Sotul meu ii adorã, dar eu sincer nu am rãbdare sa ii pregãtesc. În Portugalia se gãsesc la toate cafenelele si majoritatea restaurantelor; se preparã foarte usor, se fierb doar cu o groazã de ierburi aromatice ( foarte mult oregano) si se servesc asa calzi cu pâine prãjitã si unt.De vede reteta ta cu sigurantã mã pune sã ii fac! pupici:)

    Răspunde
  14. larisa coanda

     /  4 Iunie 2012

    In zona din care sunt eu se mananca melcii(si cei terestri ,si cei de apa dulce),insa retetele sunt rustice,adaptate nevoilor oamenilor de la tara,ce aveau nevoie de hrana cat mai ieftina si mai accesibila.Nu am mai mancat de mult timp preparate din acestia,dar imi amintesc cu placere saramura.Bunica mea ii punea intregi pe gratar,apoi ii punea intr-un castron cu niste usturoi pisat ,sare,apa destul de putina si ii lasa acoperiti putin sa-si lase aromele si gustul in saramura,iar restul era treaba celor care mancau.Sorbeam saramura cu un ardei uscat,taiat oblic,in loc de lingura,iar „carnea”melcilor o scoteam cu acul de siguranta.

    Răspunde
    • Larisa , multumesc de vizita !!!
      Ce ma bucur ca ti-ai amintit de copilarie cu aceasta postare !!! Sunt sigura ca reteta bunicii era grozava , ador ideea de saramura !!! ;)…. ce pofta mi-ai facut , deja imi imaginez eu cum pap bunatate de melci gatiti dupa reteta bunicii tale !! 😉

      Răspunde
  15. larisa coanda, esti din oltenia? 🙂
    si eu mancam melci cand eram mica, si ii si curatam, acum nu stiu daca as mai incerca, eu mi-i amintesc preparati cu un sos rosu cu usturoi

    Răspunde
    • Bogdana , ce ma bucur ca si tu papai melcisori !! 😉 Suna bine cu sos de usturoi !! 😉

      Răspunde
    • larisa coanda

       /  5 Iunie 2012

      Da,sunt nascuta in Dabuleni si locuiesc in Craiova.La noi se facea saramura fara alte adaosuri.La saramura de peste nu se punea nici macar usturoi,doar apa si sare.La cea de pui eu mai pun rosii coapte pe gratar si ardei copti,dar cand merg la tara prefer sa nu alterez gustul puiului crescut in curte cu nimic altceva.

      Răspunde
  16. Acum un an am primit si eu melci. Sotul meu a fost fericit si s-a apucat de treaba, dar, cum spui si tu, a fost o munca de chinez. Data viitoare prefer sa-i mananc la un restaurant, ca sa nu mai muncim. Reteta ta cred ca a fost un deliciu. Pupici!

    Răspunde
    • Wowwwww , ce ma bucur ca ati papat si voi , si mai ales ca i-ati preparat voi !! 😉 Data viitoare ii dau si eu cuiva sa-i curete , dar de gatit vreau sa-i gatesc eu !!! 😉

      Răspunde
  17. Aoleu.. asi putea sa consum chestii din astea pe banda rulanta. Eu ii cumpar in conserva si aproape intotdeauna ii fac cu o tona de usturoi, niste patrunjel si o gramada de unt si dati la cuptor. Bucurie mare ca si copii sunt amatori
    Mai am si o reteta din French Laundry care e mai complicata … dar buna si aia rau de tot.

    Proaspeti insa nu am vazut niciodata 🙂 esti curajoasa 🙂

    Răspunde
    • :):) Eu nu am vazut la coneserva , sau mai bine zis , nu m-am uitat niciodata dupa asa ceva 😦 , insa , asa cum am mai zis, sper sa am ocazia sa-i mai gatesc !!!
      PS.Te urmaresc 😉 , poate postezi vreo reteta cu melcii astia deliciosi !! 😉

      Răspunde

Lasă un răspuns

  • Google Translate

  • Vrei sa primesti pe mail cele mai noi retete de pe blog?

    Alătură-te altor 715 urmăritori

  • Pentru sanatate, Franlav Rave

  • Margot ne asteapta pe toti la al sau Bistro !!!

  • Dana va bucura sufletul cu tablouri superbe !!!

  • Adina va ofera bijuterii lucrate manual !!

  • aparate foto digitale
  • Categorii

  • Ultimele noutati

  • Cele mai bune

  • Arhive

  • Feedjit

  • Bannere

  • Pozele mele pe Flickr

  • dynamic ip tracing
  • Bloguri culinare preferate :

    Edith's kitchen
  • Ama in bucatarie
  • Laura Sava
  • Laura Adamache
  • Andreea's
  • Diva in bucatarie
  • Chez Maziligue
  • Lilly in the kitchen
  • Maya's world
  • Dulcegarii culinare
  • Bucatar maniac
  • Retete fel de fel
  • Invat sa gatesc !
  • Eileen cuisine
  • Alice - albinutza
  • Zazuza's
  • Povesti culinare
  • Bucataria- marea aventura
  • Clipe dulci si parfumate
  • Bucate apetisante
  • Sarah's home
  • Explora ciusine
  • Cucina Jugariu
  • Dulciuri fel de fel
  • Bucataria lui Dodo
  • Can't boil an egg
  • Teo bucatar
  • Adela's cakes
  • De prin lume adunate...
  • Bucate pe alese
  • Simona's world
  • Papa bun
  • Betty's kitchen
  • Pasiune ptr bucatarie
  • My fancy cake
  • Cooking with my soul
  • Xandrinne si ale ei ispravi culinare
  • Blogul lui Haplea
  • Retete GG
  • Preparam si mancam
  • DiaMar - bucataria galbena
  • Just love cookin
  • Fantezie in bucatarie
  • Din bucataria mea
  • O Elfa Gospodina
  • Culorile din farfurie
  • Retete - Ina
  • Retetele Panselutei
  • Delicatesa culinara
  • Placeri simple
  • Andrada's kitchen
  • Adi Hadean
  • Momente in bucatarie
  • De la Bogdana
  • Cu Mimi in bucatarie
  • Ceva bun - ceva dulce
  • Boabe de cafea
  • Alison's trials
  • Restaurantul de acasa
  • Lacto-ovo-vegetarian kitchen
  • Menta si rozmarin
  • Simplu si bun
  • Retete Veggie
  • In jurul Kadiei
  • What liberty ate
  • Cristina's blog
  • Retetele mele dragi
  • Emily's cupcakes
  • Taste Bazaar
  • Retete vegetariene
  • Ce a mai gatit Timea ...
  • Delicioasa studio
  • Delicioasa
  • Apa.Faina.Sare
  • Bunatati din natura
  • D'ale coconitelor
  • Eat , love and be happy
  • Daiana's Kitchen of love
  • Angel's food
  • Ierburi uitate
  • Mitinitta
  • Oala lumii
  • Icre negre
  • Paine si desert
  • Papa la Ile
  • Retete ca la mama
  • Delicious Flavours
  • Bucataria lui Radu
  • My classic cuisine
  • Pasiune si culoare
  • Retetele lui Radu
  • Sarea in bucate
  • Comori delicioase
  • Easy peasy
  • Disturbingly delicious
  • Sister's Kitchen
  • Bucataresele vesele
  • Pofta vine gatind !!
  • Claudia cuisine
  • Cozinha de Ramona
  • Enjoy dessert
  • Caietul cu retete
  • Transylvanian Kitchen
  • Kiss the cook
  • The wandering oltean
  • Uica Mihai
  • Simona's passion
  • Paradise Cuisine
  • Pasiunile Mihaelei
  • Bloguri, Bloggeri si Cititori
  • Copyright

    Continutul acestui blog (imagini+text )constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe. The content of this blog is protected by the law of copyright.
  • Alte bloguri !

    Luise - Totul despre ciuperci !!!
  • Jurnalul lui Petit
  • Blogoteque
  • Tara mea inventata
  • Geanina Lisandru
  • Impulsuri foto
  • Povesti vieneze
  • Vasi-Gioni
  • Jurnal de gradina
  • D-ale copilariei
  • Mala Teaha
  • Destinatia ... intamplatoare
  • La fereastra cu gutuie
  • Rastimpuri
  • Back to dreams
  • Istoria banatului
  • 22 for you
  • Time for vintage
  • Insomnii
  • DrStoica
  • Florin Rosoga
  • Adela Parvu
  • Crescentius
