Rosii uscate la soare


Fiind tentata sa incerc sa usuc rosiile la soare , va pot spune ca de trei saptamani , asta fac !!! Usuc rosiile la soare , dar nu oricum , ci in balcon pe un suport facut special  pentru ele !! 😉

Nu ma intrebati ce cantitati am folosit pentru ca nu stiu !!! 🙂 Rosii am uscat in vreo patru ture , deci putine nu au fost , insa dupa ce se usuca nu mai ramane mare lucru din ele , iar din prima cantitate  , generoasa chiar , pusa la uscat , abia am facut doua borcanele mici , dar , stiti cu totii ca esentele tari se tin in sticlute mici , nu ? Asa e si cu rosiile astea !!! 😉

Inainte de a le face , mi-am studiat cartile si revistele in care stiam ca am cateva retete .In majoritatea , rosiile erau uscate la cuptor , in nici un caz la soare , insa eu m-am ambitionat si le-am uscat la soare , ba chiar mi-am facut si un suport ptr ele ( Dana si Dany – multumesc ptr idee si ajutor !!! ) . La Dana si Dany am mesterit suportul , asa, vreo trei zile la rand dupa ce veneam de la munca, impreuna cu Dan al meu , bineinteles  😉 , insa ei ( D&D) sunt vinovati ca m-am apucat sa usuc rosii la soare . Mergand intr-o zi la ei in vizita am vazut in gradina un suport demential pe care uscau prune si multe alte bunatati , iar de atunci mi-am dorit sa incerc si eu sa usuc rosii la soare , in balcon , fara praf si alte mizerii  !! … dar sa trecem la reteta  promisa ieri ,  nu ? 🙂

Pentru aceste minunatii aveti nevoie de :

  • rosii lunguiete ( le puteti vedea in toata splendoarea lor : AICI !! )
  • sare de mare
  • piper mozaic
  • usturoi
  • busuioc proaspat sau uscat
  • ulei de masline
  • mult soare !!!!!! :):)

Suportul era gata mesterit  si asezat in balcon ( AICI puteti vedea cum arata suportul ), rosioarele proaspat culese si aduse de tati de la gradina  ma asteptau si ele :), soarele era si el acolo unde trebuia ( toata vara se ascunde la mine in balcon , dar ssssst , sa nu stie nimeni ca altfel nu mai usuc eu rosii 🙂 ) , iar eu , avand toate necesare la-ndemana , m-am apucat de treaba !!! Am rupt coditele rosioarelor ( tare rau mi-a parut ca a trebuit sa fac asta , ati vazut si voi aici ce codite superbe aveau ) , le-am spalat bine , am sters  rosiile cu prosopele de hartie , apoi le-am taiat  si le-am curatat de partea verde de langa codita .Cele mai maricele putin , le-am taiat in patru , iar cele micute , in jumatate . Rosiile trebuie sa fie foarte coapte  !!! Le-am asezat pe sita prinsa de rama politelor si le-am lasat la soare circa 3 zile .

Daca bucatiile de rosii sunt mai maricele ( nu va recomand sa le lasati foarte mari deoarece nu se usuca foarte repede) ,  risca sa se mucegaiasca. Eu am patit asta cu cateva bucatele care erau mai mari . Suportul l-am pus in fata geamului ca sa fie si putin curent , nu doar soare . Daca nu vi se par foarte uscate , le mai puteti lasa o zi !!! Eu pe primele le-am uscat mai tare si ce-i drept , numa pielita mai ramasese de ele :), iar pe ultimele , cele pe care le vedeti si-n poze , le-am lasat putin mai gumate !!

Dupa ce acestea s-au uscat , asezati in borcanele cate-un rand de rosii uscate , presarati sare de mare , inca un rand de rosii, iarasi sare ,  doi catei de usturoi ( eu am avut usturoi micut , dar bio si numai bun ptr aceste rosii 😉 ) , aruncati cateva boabe de piper mozaic si continuati asa pana umpleti borcanul.

Acoperiti apoi totul cu ulei de masline , adaugati 3-4 frunzulite de busuioc proaspat sau 1 vf de lingurita de busuioc uscat  si inchideti borcanelele .V-am spus mai sus ca am facut mai multe ture , in prima am pus busuioc uscat , iar in ultimele am pus frunzulite proaspete , iar in urmatoarea tura de rosioare uscate , voi pune si cateva feliute de ardei iute , ardei primit de la Adina ( ii puteti face o vizita aici , veti vedea ce minunatii face ea 😉 ) .

Despre rosiile uscate  am tot studiat si intrebat pe unde si pe cine am apucat , cum se pastreaza ele mai bine , si asta ptr ca e prima data cand fac si nu as vrea sa risc sa se strice. Majoritatea le pastreaza in ulei , apoi pun borcanele la frigider , insa la mine exista niste reguli :)) , borcanele cu bunatati ptr iarna , le pastrez in camara ,iar  in frigider asteapta alte bunatati !!! Unii zic ca se pastreaza in ulei fara rpobleme, altii ca mai mult de 3 saptamani nu rezista , iar asta m-a cam speriat si m-am gandit sa fac niste teste , asa ca, am lasat doua borcanele in camara sa vad ce si cum , iar doua borcanele le-am sterilizat 10-15 minute . Asa o sa stiu pe viitor care este varianta cea mai sigura .Mi-ar parea enorm de rau sa se strice avand in vedere ca am avut atata rabdare sa le usuc la soare !!

Rosiile se mai pot usca:

  • in cuptor – asezate intr-o tava , apoi bagate in cuptor ptr circa 4 ore , la foc mic si cu usa intredeschisa ;
  • la soare –   tot asezate intr-o tava  , asta in cazul in care nu va faceti un suport  😉

Nici nu ma gandeam ca voi scrie despre aceste rosioare atat de mult :))) .Aseara , cand m-am apucat sa fac postarea , ma gandeam, ehhh , un fleac ,  cu cateva vorbe am scris reteta , dar iata ca m-am cam lungit si sper din suflet ca nu v-am plictisit !!!

Camara plina cu bunatati va doresc !!!

62 de gânduri despre “Rosii uscate la soare

  1. …sa ne plictisesti ??? povestioara este spusa cu har…fotografiile sint senzationale ( le-am tocit privindu-le de atitea ori ! )…rosioarele tale cu codita sint pur si simplu cochete !!!!….

  2. din pacate, eu n-am nici timp si nci estul soare sa le usuc asa…dar se fac foarte bine si in deshidrator! in acelasi fel am uscat si pregatit si un borcan mare cu legume deshidratate asortate…arata minunat si cred ca vor fi gustoase rau! si eu fac tot pt. prima ara asa ceva si sunt curioasa cum se pastreaza cel mai bine…

    • Pai nu trebuie sa le faci nimic, le lasi cateva zile la soare , atat , dar daca ai dezhidrator e perfect !!! Am vazut borcanlul tau cu legume dezhidratate , e un deliciu !!! Eu anul viitor am in plan multe !! 😉

    • Ma bucur enorm ca-ti plac !!!! Imi pare rau ca nu m-am apucat mai devreme sa usuc , acum soarele nu mai e asa puternic si nu cred ca voi mai reusi sa mai usuc decat la cuptor daca mai vreau !! Anul acesta testez variantele sa vad care rezista mai mult in timp , iar anul viitor voi face mult mai multe borcanele , asa voi avea de dat la cei dragi !!! 😉 ❤

  3. Uuuuuu!!! Am ajuns in Rai :)))
    Foarte frumoase si cred ca sunt divine. Gata, in cateva zile te-am urmat, clar!!!
    Acum ce sa zic, mi-au placut si legumele uscate in ulei ale Adniei si mi-au facut cu ochiul, mai ales ca am niste vinete albe mici, bibelouri care ar merge uscate. Dovlecei am deja:))
    Imi place de voi, de mor….gospodine desavarsite, chiar daca sunteti tinere.
    Pupici!

    • Iufffff ! Ce frumos ai spus-o !!! 🙂 Si mie mi-au placut legumele Adniei , dar si vegeta ta !!! Anul viitor voi incerca si eu toate astea , acum insa e cam tarziu , nu ma mai ajuta soarele , iar la cuptor nu ma prea incanta sa le fac !! 🙂 Multumesc ptr tot !!! 🙂

  4. Minunat ! ( ca tot ce e cuprins in blog !) O prietena a mea,ce m-a insotit azi in cautarea rosioarelor ce urmau sa fie puse la…uscat, v-a comparat cu D-na Sanda Marin. Da,dar sunteti D-na Magda Adina ! Felicitari ,iar si iar,pentru fotografii ! Si noi,muncim,cu drag,pentru ca la Iarna-sa simtim arome cu iz de Soare !

  5. Eeee.. stiu unde sa vin la cules de rosii uscate la borcan :)) Am incercat si eu anul trecut, uscate la cuptor.. dar am ramas dezamagita… Iar la soare… pozitionarea balcoanelor nu ma prea ajuta, iar cateva ore dupa-amiaza ar fi cam putin..
    Pana nu ne mutam la casa, nici nu mai fac! :))
    Pupici si felicitari!!

  6. Felicitãri pt rãbdare, a meriitat din plin! ador preparatul tãu, desi am soare tot timpul vara asta nu am reusit sa pregãtesc nimica din cauza locului de munca…te pupãcesc:)

  7. Vai Magda, bravo tie!!! Cata rabdare pentru rosioarele astea, si este si un efort de apreciat. Suportul este super, l-ati mesterit de minune, eu n-am…daca imi vin si mie ganduri de astea de uscat rosii la soare, stiu de la cine sa ‘fur’ ideea de suport! Pupici

    • Sa stii ca stau destul de prost cu rabdarea , dar de data asta se pare ca am avut destula !! :)))) Chiar m-as bucura sa msteresti si tu asa un suport si sa usuci rosioare !! 🙂

  8. Arata destul de bine dar as fi prefer mai degraba o reteta pentru masline sau pentru castravezi chiar si pentru vinete ar fi super, nu de alta dar le iubesc pe acestea.

    • Malina , retete cu masline la mine nu ai sa gasesti 😦 , mie nu-mi plac deloc , nici macar mirosul lor si pot spune ca nici ceilalti membrii ai familiei nu sunt fani masline , insa vinetele le ador si eu , iar anul viitor cu siguranta voi incerca sa le conserv si pe ele in ulei !!! 😉 Sper sa ma mai vizitezi si sa gaseti ceva si pe placul tau !!! O zi superba !!

    • Sincera sa fiu cele de la frigider le-am consumat dupa vreo 2 luni , insa din celelalte , ultimul borcanel l-am desfacut de Sarbatorile Pascale ptr ca le-am folosit la un preparat afumat !! 😉 Deci se pastreaza pe perioada mai indelungata daca le sterilizezi putintel .
      Spor la treaba daca te hotarasti sa le faci anul acesta !!

      • Cosmin , multumesc !!! 🙂
        Cand am spus sterilizat , cu toate ca nu am detaliat asta 😦 , m-am referit la faptul ca le-am fiert intr-o craticioara cu apa circa 15 minute . Craticioara se pune in cuptor impreuna cu borcanelele cu rosii , iar din momentul in care apa din aceasta incepe sa clocoteasca incet , le lasi 15 minute . Apa in craticioara am pus cam pana la jumatatea borcanelelor .
        Scuze ca ti-am raspuns abia acum la acest comentariu !!:(
        O saptamana superba iti doresc !!

Lasă un comentariu