Provocarea secreta – Chiftelute de conopida


O noua luna , o noua provocare in care  Ama imi propune sa gatesc o reteta de pe blogul : Gatind-Cooking-Cucinare , blog pe care in ultima saptamana l-am rasfoit de nenumarate ori incercand sa ma hotarasc ce sa fac , iar din multimea de retete , am ales sa fac aceste chiftele de conopida .

Ingrediente :

  • o conopida de circa 1 kg
  • 2 oua
  • 1 morcov potrivit , ras pe razatoarea mica
  • 4 catei de usturoi , rasi pe razatoarea mica
  • 150 – 200 g pesmet
  • 1/2 legatura patrunjel
  • sare
  • piper
  • ulei de masline

Desfaceti conopida buchetele, o spalati , apoi o fierbeti in apa cu sare.Cand varful furculitei intra cu usurinta in conopida , aceasta este fiarta .O puneti intr-o strecuratoare si o lasati la scurs si racit .

Dupa ce s-a racit , puneti buchetelele fierte  intr-un castron incapator si le zdrobiti cu ajutorul unei furculite. Adaugati ouale , morcovul , usturoiul ras , patrunjelul tocat marunt si amestecati bine toate ingredientele . Poriviti de sare si piper dupa gust , apoi incercati sa formati bilute potrivite .Daca compozitia este prea moale si bilutele nu se formeaza , mai puteti adauga putin pesmet .

Umeziti o tava cu putina apa , puneti o coala de hartie de copt in ea , apoi  asezati bilutele formate . Picurati pe fiecare biluta cativa stropi de ulei de masline .Bagati tava in cuptorul preincalzit ptr 30-35 de minute .Eu , dupa primele 15 minute le-am mai stropit cu putin ulei de masline , apoi le-am bagat din nou in cuptor .

Le puteti servi langa cartofi si diferite sosuri , sau doar langa niste rosioare proaspat culese din gradina si feliute de paine , asa cum am facut noi .😉

Eu ador orice fel de chiftelute , iar daca si voua va plac la fel de mult , gasiti pe blog si urmatoarele variante :

POFTA BUNA !!!

 

Articolul următor
Lasă un comentariu

31 comentarii

  1. Cred ca sunt bune de tot, imi place conopida, asa ca mi-ar placea si chiftelutele cu siguranta!!

    Răspunde
  2. ce frumoase sunt, iar pozele minunate! o saptamana frumoasa iti doresc !pup

    Răspunde
  3. Totul arata minunat si foarte apetisant!!
    Pupic:-)

    Răspunde
  4. Super idee!!! Si arata atat de bine…

    Răspunde
  5. buna idee cu chiftelutele astea!

    Răspunde
  6. Minunate!
    Arata perfect si ai explicat foarte bine. Eu cred ca as incerca sa le pap cu o maioneza usor picanta. Imi pare rau ca anul acesta nu am pus conopida in gradina, dar anul viitor nu voi mai repeta gresala. Am sa incerc cu dovlecei, dar exact varianta ta cu cuptorul.
    Pupicei!

    Răspunde
    • Noi nu prea mancam picant , adevarul este ca mie imi plac mai mult cu sosuri , insa pe caldurile astea nu-mi mai vine sa fac !!! Incearca sa le faci si tu la cuptor, eu de cand am descoperit ca se pot face si asa , doar asa le gatesc !!!😉

      Răspunde
  7. trebuie sa fie grozave!

    Răspunde
  8. Zazuza

     /  27 August 2012

    asta e visul meu culinar, parol😀 : ador si chiftelele si conopida!

    Răspunde
    • Upsi !!!!! Inseamna ca am facut o alegere buna atunci cand m-am hotarat asupra acestei retete !!!!!🙂
      PS.Zazule , visul tau nu e pretentios deloc !! :):)

      Răspunde
  9. Ce bine arata!!! Trebuie neaparat incercate chiftelutele astea…
    Pupici si o saptamana faina iti doresc!

    Răspunde
  10. Nu am mancat si voi incerca!! Arata fff bine! Pupic!!

    Răspunde
  11. Minunata reteta, trebuie sa fac si eu pt ca tare mult imi place conopida. Pup

    Răspunde
  12. Imi place conopida asa ca musai sa incerc si reteta asta😉
    Multumim, arata minunat!

    Răspunde
  13. Tomai le-am incercat! Grovaze!

    Răspunde
  14. Unomulet

     /  8 Octombrie 2012

    Draga Magda…atat de bune par a fi ca le voi prepara maine dupa ce azi ma voi delecta cu „cucii” gasiti ieri. AZI iti multumesc! pentru toate postarile de pe aici!!! Tare ma bucur ca ti-am descoperit blogul! Dumnezeu sa te binecuvanteze!

    Răspunde
    • Ma bucur ca-ti place ce ai gasit in casuta mea virtuala , inseamna mult ptr mine !!! Astept sa faci chiftelutele si-ti urez pofta buna la tocanita de cuci !!😉

      Răspunde
  15. Unomulet

     /  11 Octombrie 2012

    draga mea…tare ma incanta aceasta reteta pentru ca eu nu prea suport prajelile in ulei; aceasta este o varianta potrivita mie! te imbratisez!!! Eu am folosit un pic de miez de paine in loc de pesmet…Pupici!

    Răspunde
    • Nici eu nu mai prajesc de multa vreme chiftelutele in ulei !!! De cand am descoperit cat de bune sunt la cuptor , in orice varianta , doar asa le fac !! Ai vazut ca la sf postarii mai ai inca 4 variante de chiftelute la cuptor ????? 😉 E ok si cu painica in loc de pesmet !!😉 Sa va fie de bine !!!!

      Răspunde
  1. Chiftelute de curcan cu gulie si ardei gras « Cat's kitchen
  2. Chiftelute cu susan | Cat's kitchen

Lasă un răspuns

