Lapte de pasare cu spuma de afine la cuptor


Colaj lapte de pasare

Stiu ca majoritatea dintre voi serviti laptele de pasare cu galustele din spuma fierte-n lapte . Ei , eu il sevesc cu totul si cu totul altfel  , dar nu pentru ca asa mi s-a nazarit mie : ), ci pentru ca mereu cand mami ne facea acest desert , spuma o facea la cuptor , iar de cand am inceput sa-l prepar eu , il fac la fel . Mi se pare mult mai aromat preparat astfel .

Ingrediente :

  • 5 oua
  • 1 l lapte
  • 10 linguri  zahar
  • 2 pliculete zahar vanilat
  • coaja rasa de la 1/2 portocala
  • coaja rasa de la 1/2 lamaie
  • 2  linguri de faina
  • 150 g mascarpone ( bineinteles ca mami nu folosea asa ceva , insa trebuia sa-mi pun si eu putin amprenta , nu ? ; ) )
  • 2 linguri dulceata de afine

Separati galbenusurile de albusuri .

Mixati albusurile pana devin ca o spuma . Adaugati 4 linguri de zahar si mai mixati pana spuma se tine fff tare : ) . Adaugati cele doua linguri de dulceata de afine ( dulceata nu trebuie sa fie fff groasa !!! ) , iar acum nu mai mixati , ci amestecati totul fff usor cu ajutorul unei linguri de lemn. Puneti spuma obtinuta pe un platou  termorezistent , apoi bagati-o in cuptorul preincalzit, pana ce aceasta prinde o culoare maronie la suprafata . Cand spuma devine maronie, stingeti focul si o lasati in cuptor pana se raceste .

Puneti laptele la fiert .Dupa ce a fiert , il lasati sa se raceasca putin.

 Amestecati galbenusurile cu cele 6 linguri de zahar ramase si zaharul vanilat . Amestecati sau mixati pana zaharul se topeste .Ca zaharul se se topeasca mai repede , puteti picura cate putin din laptele fiert . Adaugati apoi faina si mixati pana aceasta se incorporeaza in compozitia de oua. Adaugati si laptele in fir subtire si puneti compozitia pe foc pana incepe sa dea in clocot .  O lasati sa dea cateva clocote pana simtiti ca se ingroasa putin. Aveti grija sa amestecati mereu in aceasta . O lasati apoi sa se raceasca complet . Acum puteti adauga branzica mascarpone si coaja rasa de lamaie si portocala ( eu am preferat sa adaug coaja la final ptr ca aroma acesteia sa se simta mult mai intens ; ) ) . Mixati sau amestecati bine totul .

Lasati-o sa stea la frigider 2-3 ore , apoi o serviti alaturi de spuma cu afine coapta putin in cuptor .E un deliciu , JUR !! : )

Lapte de pasare cu spuma de afine la cuptor

Mai puteti pune in spuma : sos caramel , pasta de macese sau multe alte sortimente de dulceata .

Sper ca v-am convins sa incercati aceasta delicioasa varianta de lapte de pasare !!! ; )

Si pentru ca primavara afara inca nu a venit , eu incerc sa ma bucur de ea in casa cumparandu-mi fel si fel de floricele ….

Campanula

Voi cum incercati sa aduceti primavara-n viata si-n sufletele voastre ? : )

37 de gânduri despre “Lapte de pasare cu spuma de afine la cuptor

  1. Nu trebuia sa juri pentru ca te cred pe cuvint! 😀 Cind zici lapte de pasare zici cam tot ce tine de forma si esenta sau de simplitatea rafinata…. Iar propunerea e atit de originala si de inedita incit incita de-a dreptul!
    Trecuta pe lista, a bunaseama 😀 ca atitea si atitea altele! Pe mine m-ai convins, in orice caz si nu ma indoiesc ca rezultatul imi va intrece asteptarile.

  2. Superba reteta, si pentru urechile si ochii mei noua, foarte interesanta! Imaginile la fel, superbe, iar floricica de un liliachiu viu. Totul arata fantastic!

  3. Mie laptele de pasare nu mi-a iesit niciodata, Adina. In schimb, atunci cand am avut ocazia, n-am refuzat niciodata o portie bine facuta! :))
    De lapte de pasare la cuptor este prima data cand aud, poate ca voi incerca sa-l fac si in felul asta, caci tocmai pacatoasele de gogosi nu-mi reusesc. Si daca nici asa nu merge, e clar: n-are rost sa mai insist!
    Multumesc mult pentru stropul de primavara! Floricelele sunt atat de proaspete si delicate, mi-au bucurat in egala masura ochii si sufletul. Astept cu nerabdare sa le vad impanzind si spatiile verzi de afara. Pana atunci, m-am indeletnicit cu niste pui de gaina. Brodati, desigur! 😉 Poate or chema ei primavara mai repede…

    Te pup, weekend placut in continuare!

    • Eu nu am facut niciodata in cealalta varianta , insa l-am gustat prin alte parti 🙂 , dar nu m-a incantat prea tare .Galuschitele alea din spuma mi se par asa fara nici un gust !!
      Roxana , daca te hotarasti si incerci sa-l faci cu spuma la cuptor , sigur iti va iesi !!!! ❤ SUNT SIGURA !! 😉
      Iufff , si eu astept sa inverzeasca totul afara si sa ne luam talpasita prin locurile noastre dragi , macar in weekend-uri , ca nu mai rezistam cu asa vreme mult timp !!!! 🙂 😉
      Vin la tine sa vad puisorii !!
      Asemenea iti doresc si eu tie !!

  4. Eu n-am mancat niciodata lapte de pasare, sunt super, super curioasa cum e, dar mie nu prea imi ies deserturile… Oricum, varianta ta arata absolut demential! Te pup!

    • Ana , nu pot sa cred asta !!! 🙂 Trebuie neaparat sa-l incerci .Noi il topim intr-o clipita !! 😉
      O zi frumoasa !!
      PS.Mie imi ies doar deserturile simple 🙂 , iar acesta e unul simplu , crede-ma ! 😉

Lasă un comentariu