Tarta din clatite cu fructe si mascarpone


Duminica aveam o mare pofta de clatite , dar timpul era putin impotriva mea si nu mai razbeam daca ma apucam sa fac o portie zdravana de clatite .Dar cum pofta e pofta si daca nu o satisfaci e mare bai  , mi-am adus aminte de un minunat si delicios  desert pe care Maya l-a postat cu ceva timp in urma ,  am scotocit repede minunatul ei blog  in speranta ca voi gasi  reteta , ca nu mai stiam nici cum se numeste , insa stiam cam ce contine :), si cum bine se spune „cauta si vei gasi ” ….  clar ca am gasit-o si m-am apucat repede de treaba .

La aceasta reteta eu am folosit o tava de tarta destul de maricica ( 28 diametru) si atunci am marit putin cantitatile , iar fructe am avut in dotare mere si pere care fiind putin mai tari,  am ales sa le caramelizez putin.

Ms Maya … ptr inspiratie ; ) !!!!

Ingrediente :

  • 6 oua
  • 6 linguri de zahar tos
  • 1 pliculet zahar vanilat
  • coaja rasa de la o lamaie
  • 500 g mascarpone
  • 2 mere curatate de coaja si samburi, apoi taiate cubulete
  • 2 pere curatate de coaja si samburi , apoi taiate cubulete
  • 30 g unt
  • 3 linguri zahar
  • zeama de la 1/2 lamaie
  • 1/2 cana de mure congelate
  • 9 clatite mai grosute
  • 3-4 linguri sos de mure

Intr-o tigaie topiti untul , adaugati zaharul si zeama de lamaie si lasati pe foc 2 minute.Adaugati fructele taiate cubulete si le lasati 3-4 minute pana scade putin siropul.

Ungeti o forma de tarta cu putin unt , apoi o tapetati cu faina.

Taiati fiecare clatita in cate 3 fasii late.

Puneti un strat de fasii in tava , apoi presarati cateva fructe caramelizate , mai puneti un strat de fasii si inca unul de fructe.Presarati si murele congelate .

Mixati ouale cu zaharul tos, zaharul vanilat si coaja rasa de lamaie, circa 3-4 minute.Adaugati  treptat si branzica mascarpone si mai mixati cateva minute.

Turnati compozitia obtinuta peste fasiile de clatite si fructe .

Bagati tava in cuptorul preincalzit pentru 35-40 de minute.

Dupa ce este gata , o lasati putin la racit .

Taiati tarta feliute , le pudrati cu zahar si le serviti alaturi de un sos de mure.

POFTA BUNA !!!!!!!!!!!!

36 de gânduri despre “Tarta din clatite cu fructe si mascarpone

  1. arata super.sigur merita incercate.eu cand fac clatite trebuie sa calculez intai sa nu fie omul acasa ca raman doar cu planul .pana sa le umplu eu cu ce-mi propun le infuleca el cu ce gaseste in cale.pupici

    • pai si eu daca fac sa papam cu gem sau cu altceva trebuie sa fac vreo 30 de clatite :):) … de aceea am ales varianta Mayei , am scapat sa fac mai putine clatite 😉 …. iar cu celelalte ingrediente portia chiar a iesit fff generoasa , am papat toti pe saturate!!!!

Lasă un comentariu