Muschiulet de porc umplut cu gutui caramelizate


 

 

Avand in casa cateva gutui frumoase , si avand un mare chef de bucatareala si de facut ceva mai deosebit , m-am gandit la aceasta combinatie dulce-sarata care sper sa va placa si voua la fel de mult ca si noua.

Ingrediente :

  • 2 bucati file de porc (  eu am avut circa 700g )
  • 4-5 linguri ulei de masline
  • sare
  • piper negru
  • piper cayenne
  • 2 gutui curatate de coaja si samburi , apoi taiate feliute
  • 30 g unt
  • 3 linguri zahar
  • zeama de la 1/2 lamaie
  • zahar si scortisoara

Crestati bucatile de file pe lungime, apoi cu un ciocan 🙂 ptr snitele , bateti  ambele bucati pana se subtiaza putin.

Topiti untul intr-o tigaie , adaugati cele 3 linguri de zahar si zeama de lamaie si lasati pe foc circa 2-3 minute.Adaugati apoi feliile de gutui si le caramelizati introcandu-le usor pe ambele parti , circa 3-4 minute.

In mijlocul fiecarei bucati de file puneti cate doua randuri din feliile de gutui , apoi cu ajutorul unei rasnite, presarati putin zahar cu scortisoara.

Rulati  fiecare bucata , iar marignea si capetele le prindeti bine cu scobitori.Condimentati cu sare si piper negru + piper cayenne, apoi rumeniti putin ambele bucati in ulei de masline.

Stropiti carnea cu putina apa si ulei de masline.

Bagati tava in cuptorul preincalzit  circa 30 de minute , acoperind-o cu folie de aluminiu.Cand muschiuletul este aproape gata , luati folia si-l mai lasati circa 3-4 minute in cuptor ptr a se rumeni putin.

Il taiati feliute si-l serviti alaturi de ce poftiti.

Eu am poftit la orez si compot de gutui :):) …..

POFTA BUNA !!!!

Daca nu doriti sa-l serviti cu compot, puteti carameliza mai multe gutui si serviti  langa orez , feliute de gutui caramelizate 😉 …

Articol anterior
Lasă un comentariu

29 comentarii

  1. foarte interesanta reteta. ia sa o incerc si eu 🙂

    Răspunde
  2. ma bucur ca-ti place , iar daca o si incerci ce sa mai zic , sunt fericita la maxim !!!

    Răspunde
  3. Adoooor combinatiile de carne si fructe!!! Aici se consuma mult asa ceva, mi-a luat ceva timp sa ma obisnuiesc, dar acum le ador! porc cu mere si pere, carnaciori proapseti la tigaie cu cartofi natuur si mere compot (adica inabusite -asa se face aici),pepene galben si prosciutto sau serrano,pui cu ananas, prune cu iepure…you name it!! super misto combinatia,ia mult din „greutatea” carnii, iar aromele de fructe gatite laolalta cu carnea sunt….nu am cuvinte!ffffff buna!!bravo!as incerca si eu, dar aici nu se gasesc gutui, nu stiu cu ce as putea sa inlocuiesc….vreo sugestie?

    Răspunde
    • Si eu le ador , insa cel mai mult imi place combinata carnita – visine 😉 ….. imi pare rau ca nu gasesti gutui , dar eu zic ca ar merge si cu pere !!!

      Răspunde
  4. Subscriu comentariu anterior!! Ador combinatia!!

    Răspunde
  5. Ai facut o combinatie interesanta, iar reteta merita incercata! Te pup

    Răspunde
  6. Vai mama mea ce bunatate !
    Vin cu Limoncello ,tu da la baba o portie cu gutui din compot .
    Pup fata harnica .

    Răspunde
  7. un adevarat deliciu!!felicitari arata fff bine si sigur e ffff gustos in aceasta combinatie!!O zi frumoasa!!

    Răspunde
  8. Ms frumos !!!!
    O zi frumoasa si tie !!!

    Răspunde
  9. Of, ce bunatate ai tu aici.. Pacat ca am un fitos care nu mananca combinatii d`astea… Dar o bucatica de la tine nu refuz! 🙂 Pupici

    Răspunde
  10. Si eu am fitosi , dar uite ca aceasta combinatie a placut la toti 😉 …

    Răspunde
  11. Daaa,si eu am gatit carne cu gutui.Delicios .Pupicei!

    Răspunde
  12. super mncare!…felciitarile mele

    Răspunde
  13. ah, gutuile! le ador! mai ales alaturi de o friptura de porc ;), sunt minunate!

    Răspunde
  14. Ce-mi place idea cu gutui..Cred ca-i un deliciu, de retinut. Pupici!

    Răspunde
  15. Asta este un deliciu de rulada! S-au facut gutuile??? Trebuie sa fac si eu!
    :*

    Răspunde
    • La noi deja sunt pe terminate 😦 , anul asta au fost fff multe , dar jumatate din ele au cazut pe jos si s-au stricat :((( … am apucat insa sa fac cateva borcanele de compot ;)…

      Răspunde
  16. Da,si eu m-am gandit la pere, iar cu visine nu am incercat niciodata…mmmm,uite ceva la care sa refelctez 🙂

    Răspunde
  17. Gutuia..una dintre preferatele mele. Cred ca as minca-o si pe piine, ca sa zic asa. Un lucru e cert: reteta ta o sa fie un ‘musai’ pe masa de Craciun. Multumesc pentru idee.

    Răspunde
    • Combinatia asta e super-mega-delicioasa !!!!! Abia astept sa o incerci si sa-mi spui in cate minute a disparut din farfurie !! 😉
      Te imbratisez !!

      Răspunde
  1. Friptura de iepure cu sos de legume si visine « Cat's kitchen

Lasă un răspuns

