Gem de caise


Sunt convinsa ca fiecare gospodina pastreaza aroma diferitelor fructe , in fel si fel de borcanele .

Eu , pot sa va spun ca-n fiecare an , fac cu mare drag  gemuri si dulceturi , nu in cantitati uriase deoarece nu papam foarte multe , insa imi place sa am in camara cateva borcanele cu fructe diferite , iar gemul de caise este unul din preferatele mele !!!

Ingrediente :

  • 1 kg caise
  • 600 g zahar
  • zeama de la 1/2 lamaie

Spalati bine fructele , apoi le desfaceti in jumatate si le scoateti samburii . Folositi doar fructele sanatoase , altfel riscati sa aveti probleme cu gemul !! 🙂  Daca doriti ca gemul sa aiba bucati mai mici de fruct , taiati fiecare jumatate in doua ,  iar daca le doriti mai mari ( bucatile ) , le lasati jumatati .

Puneti intr-o craticioara caisele taiate , adaugati zaharul si zeama de lamaie , amestecati usor totul , apoi acoperiti craticioara si o bagati la frigider pentru 4 ore.

Dupa ce a stat la frigider , puneti craticioara la foc potrivit si fierbeti gemul amestecand mereu in el pentru a nu se prinde .Cand acesta se ingroasa tot mai tare , inseamna ca este gata . Ca sa fiti siguri ca acesta este bine fiert , puneti o lingura de gem pe o farfurioara care a stat 10-15 minute in frigider  , iar daca acesta se intareste , atunci este gata .

Il lasati 10 minute sa se raceasca , apoi il puneti  in borcanele bine spalate si sterilizate ( borcanele trebuie sa fie si ele caldute ) . Le inchideti ermetic si le depozitati in camara unde-l pastrati pana la iarna !! :))) … daca rezistati tentatiei , desigur !!

Eu , seara , cand am pofta de ceva dulce , imi pun cate-o feliuta de paine cu unt ….

…. apoi o lingurita de gem …

                           …… si pap potolindu-mi pofta de dulce …. iar iarna , folosesc aceste dulceturi mai mult la clatite  …..

POFTA BUNA !!!!

28 de gânduri despre “Gem de caise

  1. Imi plac atat de tare pozele tale (dar asta ti-o spun mereu, o sa te saturi de mine :D). Eu nu fac dulceturi si gemuri decat foarte rar, nu stiu exact de ce, iar atunci cand fac totusi, le fac pentru a da borcanele cadou persoanelor carora stiu ca le place dulceata sau gemul foarte tare. Insa iarna, trebuie sa recunosc, cand sunt zgribulita, imi place sa intind pe o felie de paine prajita unt si gem si sa le alatur unui ceai fierbinte.

    O zi plina de zambete, draga mea!!

  2. Mai ,gemul de caise e minunat ,dar pozele tale sunt atat de frumoase ,incat am impreasia ca felia aia de paine e la mine pe masa . 🙂

  3. Inca nu mi-am facut timp de gem, dar gemul de caise mi se pare cel mai versatil.. sa-ti mai zic ca-l folosesc de minune cu cartofii noi la cuptor, pe langa ierburi, ingrediente amestecate la gramada? Il ador ce sa mai! Faine poze!! Pupici draga mea!

  4. Gemul de caise este unul dintre preferatii mei, alaturi de cel de afine si capsuni. Imi aduce aminte de copilarie, cand ne aducea mama din Ungaria si mancam pe paine cu margarina. Da stiu, margarina, da atunci asta mancam si uite ca-s sanatoasa si nu stia mama de atata rau cat face margarina, dar asta e alta poveste.
    Pozele sunt de exceptie, ca de fiecare data, te pup!!!

  5. Si mie imi pregateste inca mama totul pentru iarna, dar para ma tenteaza din cand in cand sa fac si eu cu manutele mele :). Super dulceata ta, e printre favoritele mele si imi place ca e natural :). Pup

  6. PaI gemul asta este super preferatul meu cand mananc brinza cu mucegai. Fara gem de caise, branza asta nu are nici un farmec pentru mine
    Gemuri nu am facut personal niciodata cu toate ca alti bucatari din casa mai fac si din astea 🙂

Lasă un comentariu