Savarine


Savarine

Savarinele acestea le-am facut acum mai bine de doua saptamani cred , insa nu am reusit  sa postez reteta . Acum ca am facut-o totusi , sper sa va inspire pentru week-end !!

Ingrediente :

  • 4 oua
  • 40 g pesmet
  • 20 g faina
  • 1 vf lingurita praf de copt
  • 1 vf cutit praf de sare
  • 70 g zahar tos
  • coaja rasa de portocala
  • 200 ml apa
  • 100 g zahar
  • 1 pliculet zahar vanilat
  • 30 g unt si 50 g faina pentru uns si tapetat tava

Separati galbenusurile de albusuri . Mixati apoi galbenusurile cu zaharul pudra  pana devin o crema fina , iar albusurile le mixati cu praful de sare pana devin spuma.
Pesmetul il amestecati cu faina si praful de copt si-l adaugati treptat in compozitia de oua cu zahar . La final , adaugati  si albusurile batute spuma si amestecati usor totul .

Puneti cu grija din compozitia obtinuta in formele de savarine unse si tapetate cu faina . Daca folositi o tava de silicon , aceasta nu trebuie unsa decat la prima utilizare . Eu am folosit tava de briose , iar din cantitatile de mai sus mi-au iesit 12 savarine, insa depinde de formele in care le faceti si de marimea acestora .Va pot iesi mai multe sau mai putine savarine din cantitatitle mentionate .

Bagati tava in cuptorul preincalzit si lasati-o circa 15-20 de minute maxim.

Pana cand savarinele se coc , pregatiti siropul pentru acestea .

Puneti intr-o craticioara mica apa impreuna cu zaharul si zahaul vanilat si lasati-o pe foc pana zaharul se topeste , iar siropul clocoteste de cateva ori  .Lasati apoi siropul sa se raceasca .

Cand savarinele sunt usor rumenite pe margini si incep sa se desprinda de forme , le scoateti din cuptor si le lasati sa se raceasca complet.

Dupa ce acestea s-au racit , le puneti  pe un platou , apoi cu ajutorul unei linguri , turnati peste ele din siropul racit . Savarinele trebuie sa fie fff bine insiropate . Acoperiti platoul si bagati-le in frigider pentru 60 minute .

Mixati intr-un bol smantana pentru frisca impreuna cu cele 50 g  zahar, apoi scoateti savarinele din frigider .

Taiati cu grija  partea de deasupra a acestora , insa nu complet , astfel incat palariuta sa nu se desprinda de tot de savarina . Puneti in mijlocul fiecareia cate-o lingurita de gem de caise  , apoi deasupra gemului fromati un mot de frisca si lipiti usor palariuta de frisca .

Savarine

Serviti savarinele pe felii de portocale .

O alta varianta a acestora gasiti si  AICI !!!

POFTA BUNA !!

Articolul precedent
Lasă un comentariu

14 comentarii

  1. olivia

     /  28 Februarie 2014

    Delicioase.Va doresc o primavara frumoasa.
    Cu stima,
    Olivia

    Răspunde
  2. Preferatele noastre!

    Răspunde
  3. greenzonelife

     /  28 Februarie 2014

    Ce bine ca m-am uitat sa vad ce-ai mai facut, numa bine mi-ai dat idee ce „tort” fac maine la pitica de ziua ei🙂

    Răspunde
    • Ohhhh , ce bine ca ai venit pe aici .Acum imi amintesc ca maine e ziua celui mai frumos martisor al tau !!!😉
      La multi ani sanatosi si fericiti !!
      Va imbratisez cu drag !!

      Răspunde
  4. Ce frumos! si cu siguranta si foarte bune🙂 iti dorim o primavara minunata!

    Răspunde
  5. Arată minunat! Să ai o primăvară frumoasă!

    Răspunde
  6. Foarte bune savarinele facute acasa. Nu am mai mancat de mult o savarina buna , trimite-mi si mie una.

    Răspunde
  7. Mmm… n-am mai facut de cativa ani!! Super arata si ale tale!
    Pupici fata frumoasa!!
    PS: N-am uitat ce promisiune.. dar zau ca nu ma mai ajung deloc cu timpu`.. si gatesc numa` pe fuga, chestii simple..

    Răspunde
  8. Ce bine ti-au iesit! Au fost preferatele mele in copilarie🙂

    Răspunde
  9. O prajitura grozav de buna si racoroasa! Dar, se pune doar 20 g faina?!…

    Răspunde
  10. Elis , doar 20g !!!😉
    Incearca-le , sunt grozave !!!

    Răspunde

Lasă un răspuns

