Sorbet de zmeura


Duminica care tocmai a trecut  am vrut sa fugim putin de canicula, dar in acelasi timp , am vrut sa facem si miscare , asa ca am ales sa facem o plimbare mai lunguta, dar cu bicicletele , pe munte .Zis si facut !!!! Plimbandu-ne noi pe drum si mai oprind din cand in cand pe la cate-un izvoras sa ne racorim sau sa servin cate-o gustarica, pe marginea drumului am dat si de desert , da , de desert, si nu oricare altul, ci unul foarte aromat si parfumat : zmeurica !!!!

La urcare am papat pana ne-am saturat , iar cand am coborat , am cules cateva bobite ffff coapte ptr a face ceva dulce cand ajung acasa , dar cum atunci cand am ajuns eram prea franta sa mai fac ceva super complicat, m-am gandit sa fac ceva simplu dar foarte racoros , si pot spune tare si raspicat ca acest sorbet a fost cea mai buna alegere !!!

Ingrediente :

  • 250 g zmeura ffff coapta
  • 120 g zahar
  • 200 ml apa
  • coaja rasa de la 1/2 lamaie
  • zeama de la 1 lamaie

Puneti intr-o craticioara mai micuta apa si zaharul si lasati la foc mic pana acesta se topeste si devine ca un sirop.Lasati apoi siropul sa se raceasca sau il raciti fortat punand craticioara intr-o alta mai mare in care ati pus apa rece.

Zmeura o puneti in blender , adaugati siropul racit , zeama de lamaie si coaja rasa si amestecati totul in blender 2-3 minute.

Daca nu va deranjeaza samburii de le zmeura , lasati totul asa , iar daca va deranjeaza , strecurati compozitia obtinuta.Eu am strecurat-o , apoi am pus-o intr-un castronel de plastic cu capac pe care l-am bagat la comngelator ptr 3 ore. Dupa ce a trecut prima ora , scoateti vasul din congelator si amestecati  compozitia de la margine spre mijloc cu ajutorul unei furculite . Repetati operatiunea dupa inca o ora .Daca dupa ce au trecut cele 3 ore  sorbetul inca nu e inghetat complet , il mai lasati la congelator atat cat mai este necesar .

Il puneti apoi in cupe sau pahare, radeti cateva firicele de coaja de lamaie, ornati cu frunzulite si serviti cu pofta !!

In aceste poze nu se mai vad asa bine firicelele din coaja de lamaie deoarece pana eu am facut pozele care sa ma multumeasca cat de cat ( nu sunt super incantata de ele 😦 ) , sorbetul se topea tot mai tare !! :))) Deci , cu iertare sa fie , da ?:)

Pe blog mai gasiti doua retete de sorbet pe care le puteti incerca :

Racoare maxima va doresc !!!!

27 de gânduri despre “Sorbet de zmeura

  1. O deliciosenie! Noi ne-am delectat cu coacaze week-end-ul trecut. Da tare mi-e gandul la un rasfat pe cinste ca al tau.. munte, aer curat, racoare, hmmm.

    • Antoooo , bun rasfat si la voi , dar clar ar merge un munte :);) …. eu am uitat sa precizez ca acolo unde ne-am oprit cu bicicletele, am agatat hamacul de doi brazi si am lenevit vreo trei ceasuri !!! :))) 😉

  2. Wow, zmeurica culeasa de tine arata asa proaspata, parca deja mi-a adus un aer racoros de pe munte! Iar sorbetul arata genial, nu stiu de ce iti faci griji in privinta fotografiilor – eu sunt convinsa ca si gustul este pe masura!! Imbratisari!

    • Margot , multumesc frumos ptr tot !!! Gustul e o nebunie, dar imi pare rau ca nu am cules mai multa ca sa fac o cantitate mai mare , insa am cules doar intr-o sticluta mica de la apa , altceva nu am avut la noi ca nu ne-am gandit ca vom culege zmeura cand am plecat de acasa !! :)))

  3. Ce fain! SI eu culegeam zmeurica pe vremea cand stateam cu lunile la bunici. Si acum mai au, dar eu nu prea am timp sa trec pe acolo. Minunat sorbet!

  4. Si eu am fost duminica la cules de zmeura.. in gradina soacrei :))) Da` ptr ca n-am inca timp de nimic, m-am gandit sa le congelez, ptr atunci cand voi avea timp si chef sa fac ceva bun. Asa ca.. ma servesc de la tine! 🙂
    Pupici

  5. si eu am cules zmeurica si am facut dulceata, apoi am mai cules si am pus-o in congelator (am plecat de acasa, asa ca aceasta a fost cea mai buna solutie)

  6. Mi-ai lasat gura apa. din cauza ta ma duc neaparat maine pe la piata sa vad ce gasesc pentru a incerca aceasta minunata reteta a serbetului de zmeura…

Lasă un comentariu