Dulceata de afine


Dupa cum bine stiti , ca orice alt fruct , cel mai bine e sa consumam afinele proaspete ,  insa atunci cand sezonul lor trece , acest lucru e imposibil de facut , de aceea putem apela la alte solutii  ptr a avea aceste mici comori pe tot parcursul anului.Le putem transforma in dulceata sau gem , intr-un delicios sirop sau de ce nu , le putem  congela .

Spre rusinea mea , de data aceasta , nu ma pot lauda ca am cules eu afinele , ci  va pot spune doar ca sunt cumparate din piata , insa , promit ca anul viitor ma inarmez cu toate ustensilele  de care am nevoie 🙂 , si plec pe munte la cules de afine !!

Ingrediente :

  • 1 kg afine
  • 1 kg zahar
  • zeama de la o lamaie

Afinele cumparate din piata au fost curate, pe ici pe colo cate-o frunzulita doar si altceva nimic , asa ca ,  am hotarat sa nu le mai spal fiindca nu am vrut sa-si piarda prea tare aroma .Daca voi insa  va hotarati sa le spalati , le puneti intr-o sita , apoi  scufundati sita intr-o oala mai mare , plina cu apa , dar nu le lasati prea mult in apa , le scufundati si le rasfirati usor cu mana.Deasupra apei vor ramane frunzulite, codite si alte cele🙂. Schimbati apa din oala si repetati inca o data procedeul.

In oala in care o sa fierbeti dulceata , adaugati un strat de zahar , unul de afine , inca unul de zahar si unul de afine si continuati pana terminati cantitatea de zahar si cea de fructe. Acoperiti oala si bagati-o la frigider pana maine zi .

A doua zi , scoateti oala din frigider , amestecati usor fructele cu zaharul si zeama de lamaie , apoi fierbeti dulceata la foc potrivit .Spuma care se formeaza deasupra o luati cu ajutorul unei palete , iar cand incepe sa se ingroase , micsorati focul si amestecati mereu ptr a nu se prinde.Nu stiu sa va spun  exact cat am fiert dulceata deoarece am uitat sa ma uit la ceas cand am pus-o pe foc , insa in momentul in care considerati ca s-a ingrosat suficent , ca sa fiti sigure , puneti pe o farfurie  pe care ati tinut-o in frigider 15 minute, o lingurita de dulceata, iar daca aceasta se intareste , atunci este gata .

Stingeti focul si lasati dulceata sa stea circa 15 minute , apoi o puneti cu grija in borcanele spalate si sterilizate , le inchideti ermetic si le depozitati in camara .

Eu , de fiecare data cand termin dulceata  , nu rezist sa nu intind cate-o lingurita din aceasta pe cate-o felie de paine si sa o mananc cu mare pofta .

Voi cum pastrati aceste mici bijuterii ?🙂

O duminica superba va doresc !!

Articolul precedent
Lasă un comentariu

60 comentarii

  1. eu o am pe cea de coacaze negre si pot sa spun cu mana pe inima ca este minunata!❤

    Răspunde
  2. Iar te-ai pus pe treaba?! Dar.. sa stii ca daca nu-s culese de tine, nici nu vreau! :))) Cand o-i avea tu timp de toate nu stiu.. ca eu nu mai am timp nici sa mor!🙂
    Prezentarea este superba, cat despre dulceata.. accept totusi un borcanel.. asa ca sa-l degust.. chiar daca nu-s culese de tine :))
    Pupici

    Răspunde
    • Draga mea, stai linistita , nici eu n-am timp sa mor :(((( …. fac pe draku-n pastru si-mi fac timp printre altele si de astea , ca daca nu fac ,nu am !!!! Eu nu am de unde sa-mi iau provizii😦 , doar daca ma duc la supermarket , si alea nu ma prea incanta !!

      Răspunde
  3. addnia

     /  22 Iulie 2012

    minunata dulceata! e si pe lista mea de „to do”

    Răspunde
  4. Doamne, cît de bine poate sa arate. Alor mei nu le plac afinele, dar acu’ ca mi-ai facut pofta, cred ca fac un borcanas pentru mine! Te pup!

    Răspunde
  5. Un rasfat total dulceata asta,arata minunat!Pupici

    Răspunde
  6. CE POZE MINUNATE!
    Si eu am facut dulceata, cu afine culese de manutza mea😛. O ador!
    Te pupic.O saptamana faina!

    Răspunde
    • Multumesc frumos !!! Ce fain ca le-ai cules tu , eu cand merg pe munte , doar le pap , bobita cu bobita !!!😉
      O saptamana faina si tie !!😉

      Răspunde
  7. Aratã super si mai presus de tot ai satisfactia ca e pregãtit cu fructe culese de tine🙂 Din pãcate eu nu am de unde culege iar in magazine cam 150 gr costã aproape €3.
    Ador dulceata de afine cu clãtite, sper sa-mi trimitã ai mei câteva borcane….

    Răspunde
  8. Absolut delicioasa , am facut si eu cateva borcanele si anul acesta , chiar daca ne intoarcem in Romania si va trebui sa le car cu mine :)) Dulceata de afine alaturi de cea de coacaze negre este preferata familiei.

    Răspunde
    • Merita sa le cari cu tine !!! Va intoarceti de tot in tara ?🙂 Si eu am facut din ambele , coacazele sunt culese chiar din gradina noastra !!!😉

      Răspunde
  9. DiaMar bucataria galbena

     /  23 Iulie 2012

    Imi place foarte mult.Pup!

    Răspunde
  10. Ai deschis cufarul comorilor ;)) Si eu iubesc dulceata de afine, mai ales pe clatite. Tocmai ce mi-ai dat o idee pt. ceva dulce pt. week-end!

    Răspunde
  11. Ce bine arata!!
    O ador, e super delicioasa!!

    Răspunde
  12. Acum de unde sa fur eu afine, ca la pravalie trebuie sa dau vreo citiva euroi pe vreo 200 de g… Dau la schimb mure, daca dai afine… Ma si vad cu o feliuta de piine unsa cu un pic de unt si cu dulceata de afine deasupra… yamiii… bunatate curata… Pupici !

    Răspunde
    • Exact asta am papat eu azi langa cafeluta de dimi !!!😉 Pai daca-ti spun ca murele stau la noi pe marginea drumului in nestiire, ma crezi ?🙂

      Răspunde
  13. Anca

     /  24 Iulie 2012

    cam cate borcanase au iesit dintr-un kg? As vrea sa incerc si eu… Si nu e prea mult 1 kg zahar<😦 Multumesc

    Răspunde
    • Mie mi-au iesit aproape 5 borcanele, acum depinde cat de mult il lasi sa fiarba si cum iti place , mai subtirel sau mai gros !!😉 … iar despre zahar , prefer sa pun kg la kg ptr ca nu folosesc conservant , iar varianta aceasta e 100 % sigura ca rezista fara probleme mai mult timp decat cea cu mai putin zahar !!

      Răspunde
  14. Dupa parerea mea din afine faci cea mai buna dulceata, imi place la nebunie

    Răspunde
    • Andreea , multumesc frumos ca m-ai vizitat si ca ti-ai rapit din timp sa-mi lasi acest comentariu , ptr mine inseamna enorm asta !!!🙂 cat despre dulceata de afine , eu o consider un mare rasfat !!!😉

      Răspunde
  15. Arata minunat!!!! Eu nu m-am incumetat sa dau atatia bani pe afine, sunt atat de scumpe la noi😦.

    Răspunde
  16. Si eu fac gem si dulceata tot dupa formula kg la kg + lamaie si spun cu mana pe inima ca e cea mai sigura metoda .
    Eu am facut gem din afine de cultura ca din astea am avut la indemana .
    Dar a ta sigur e mai aromata .

    Răspunde
    • Nu ma deranjeaza ca e prea dulce , important este sa nu muncesc si sa nu arunc banii degeaba riscand sa se strice , nu ? :)Ce-i sigur, e sigur !!! Am vazut si eu afine de cultura in supermarket , erau cat boaba de strugure de mari , dar habar nu am ce gust au , insa sigur nu sunt asa aromate ca cele culese de pe munte !!😉

      Răspunde
  17. O reteta minunata si o prezentare pe masura!

    Răspunde
  18. Ohhh…ce dulceata buna. Si poze atat de frumoase…😉

    Răspunde
  19. Dragaa mea, te saluta si te tuca Uica Mihai. Pe blogul meu se intampla un fenomen ciudat pe care te rog sa ma ajuti sa il deslusesc. La statistici imi apare ca am exclusiv vizitatori directionati de pe blogul tau si mi se vizualizeaza si cate cinci sute de pagini pe zi, ceea ce este enorm, mai ales ca timp de o luna nu am postat nimic din motive tehnice. Nu stiu daca aceste vizite sunt reale, adica sunt sigur ca nu sunt reala fiindca analytics imi da cu totul alte cifre. Te rog sa faci o analiya a situatiei fiind mai experta decat mine in astfel de chestii softice si internautice. Poate chiar sa ma scoti pentru o perioada din lista ta de bloguri vizitate ca sa vad real daca inceteaza aceasta nelamurire statistica. Cu siguranta ca nu te-am deranjat, iti multumesc si te tuc inca o data.
    Cu respect, Uica Mihai.

    Răspunde
    • Buna seara ,
      Cand am vazut un comentariu venit de la Uica , m-am bucurat enorm crezand ca va place dulceata mea🙂 , insa nu ma asteptam la aceste problemute !!!:( Acum ceva vreme, imi zicea si Mitinitta ca de la mine de pe blog ii vin cele mai multe vizite , insa nu mi-a zis exact ce si cum , iar eu chiar nu stiam care sa fie cauza si sincera sa fiu nici nu m-am interesat crezand ca nu deranjeaza asta , dar acum , afland si de la dumneata , trebuie neaparat sa rezolv problema cumva , daca depinde de mine, daca nu , cer ajutor !!😉 Am sa va scot momentan din lista mea de bloguri , ceea ce clar nu-mi face placere !!! Sper sa rezolv problema cat mai repede , apoi va voi adauga cu mare drag inapoi !!! Sigur ca nu m-ati deranjat, din contra , ma bucur ca m-ati atentionat asupra acestui fenomen ciudat !!🙂
      Sanatate maxima va doresc din suflet !!!

      Răspunde
  20. Cind eram copil am vazut si eu scula se culeg fructele astea.
    Nu am mancat niciodata dulceata de afina facuta acasa. Arata super extra in pozele tale!

    Răspunde
  21. Zazuza

     /  29 Iulie 2012

    vreau si ioooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!

    Răspunde
    • Trimit un coletel ?😉

      Răspunde
      • Zazuza

         /  29 Iulie 2012

        nu ma tenta, ca acu’ iti dau adresa :)))))))))

      • Zazule , as renunta si la portia mea , si tot ti-as trimite !!!😉

      • Zazuza

         /  30 Iulie 2012

        awwwwww, draga de tine❤

      • Vb serios !!!!❤
        PS.Iarasi imi intra comentariile tale in spam !! :((((

      • Zazuza

         /  30 Iulie 2012

        😦 iar?! dar, intre timp, ghici ce am facut: am luat un borcan de dulceata de afine, bio (cica), fara zahar, fara conservanti. bun, nimic de zis😀. ca prea mi-era pofta haha. te pup!

      • Tare eram bucuroasa sa mananci ( iuffff , era sa scriu alt cuvant , dar mi-am amintit la fix !!!! ) din dulceata mea , dar sunt sigura ca vine si ziua aceea !!😉 Sa-ti fie de bine dulceata bio !!😉
        PS.Imi poti lasa adresa ta , cine stie , poate renunt la portia mea !!😉❤

      • Zazuza

         /  30 Iulie 2012

        hai mah, acuma, ce naiba, ca nu punem interdictie „cuvantului”😆. discutam si noi ca oamenii, ai vazut ca la mine nu dau voie la paruiala, ci doar la discutie civilizata. fiecare e liber sa foloseasca ce diminutive vrea si cand vrea, mai ales cand e clar ca nu suntem intre inculti si din aia cu „mia scris mama un mesaj sai dau cheia”😀

      • Zazule , esti o mare figura , dar totusi , eu incerc sa nu mai folosesc cuvantul „papat ” , nu de alta , dar poate mai cresc vizitele pe blog !!! :)))))
        O seara faina iti doresc !!!!😉

  22. Tocmai am terminat de inchis borcanele cu aceasta dulceata minunta, dupa reteta ta! A iesit superba! Multumesc. O sa mai revin pe-aici;).

    Răspunde
    • Ohhhh , ma bucur enorm sa aud asta , insa sunt putin invidioasa ca eu tocmai ce am desfacut zilele trecute ultimul borcan de dulceata !! :(:(
      S-o savurati cu pofta si te astept cu drag oricand !!!

      Răspunde
  23. Mi-au iesit 4 borcane si inca o jumatate din 972 grame🙂. Le vom devora cu mare placere. Aveam afinele din vara si le-am tinut in congelator (vreo 6 pungi!) si am zis gata. Le dau gata, nu mai astept sa le fac tarta, cheesecake sau cine stie ce, oricum mai am 3 pungi😉. dar pana atunci, ne dam pe dulceata. Te pup! P.S. Daca vrei iti trimit si tie un borcanel😉.

    Răspunde
    • Ohhhh , ce bine !!!! Am si eu prin congelator , dar nu atatea ca tine !!!🙂 Insa mi-am adus aminte ca am niste coacaze negre la congelator pe care neaparat trebuie sa le fac !!🙂 Noi perioada aceasta am mancat multe conservaraie ( muarturi, zacusca, dulceturi ) si chiar m-am gandit ca ori am facut prea putine , ori am mancat prea multe !!! :)))) Iti multumesc frumos ptr intentie , insa nu trebuie sa te deranjezi ptr mine !!! Te pup si eu !!!

      Răspunde
  24. adina

     /  18 August 2013

    buna. tocmai am luat afine sa fac si eu dulceata insa lasate de pe o zi pe alta abia au lasat putina zeama, dar voi incerca totusi sa le fierb si sa le amestec f bine. zeama de lamaie nu ii strica gustul?

    Răspunde
    • Ceau ,
      Imi cer scuze ca abia acum am vazut comentariul de la tine .Zeama nu vor lasa fff multa pentru ca nu sunt niste fructe foarte zemoase , insa vor lasa suficienta cat sa se topeasca o parte din zahar , iar fructele sa se indulceasca . Cat despre zeama de lamaie , poti pune linistita caci nu se va simti deloc !!!😉
      O zi frumoasa iti doresc !!!

      Răspunde
  25. Multumesc pentru reteta,,sigura” si rapida!Am cautat o reteta pe net(acum am sosit de la munte si am cumparat 5kg de afine, proaspat culese cu 9lei kh)si ma bucur ca exista asemenea comentatori seriosi,bine intentionati si cu mult bun simt.Sunt cadru didactic pensionar,iubesc bucataria,dulciurile,am in biblioteca multe carti despre bucatarit,dar si in biblioteca mintii sunt posesoarea a multor retete culinare personale.Poate mai auzim unii despre altii.Cu drag,buni Angelica!

    Răspunde
    • Doamna Angelica ,
      Ma bucur enorm ca ati poposit la mine pe blog , dar mai ales ma bucur ca ati gasit ceva care sa va placa . Eu inca nu am reusit sa fac dulceata de afine anul acesta , insa este programata pe saptamana viitoare cand voi cumpara si eu afine de la tarani . Din pacate nu voi ajunge sa le culeg de pe munte , nici anul acesta …
      O zi frumoasa va doresc !!

      Răspunde
  26. Cat despre afinele de cultura,nu se compara cu cele de padure!Lipseste aroma si gustul dulce acrisor(cred ca si continutul difera!),iar marimea si moliciunea boabelor,ma duc cu gandul la un soi de struguri si nu afine.Maine va povestesc despre dulceata mea.

    Răspunde
  1. Sorbet de afine « Cat's kitchen

Lasă un răspuns

