Turta dulce


Vremea turtei dulci a cam trecut 🙂 , insa eu am poftit la aceasta turta grozava  acum vreo doua saptamani pe blogul Codrutei  si mi-am promis ca o voi face !!

Nu pot insa trece de aceasta postare fara sa va rog sa intrati pe blogul Codrutei !!Este un  blog superb in care ne vorbeste despre o pasiune fara sfarsit , si aceea de a face paine , paine in fel si chip !!! .. iar daca ii faceti o vizita , sunt sigura ca veti ramane uimiti de painile pe care le face . Eu cand trec pe acolo si  le vad forma, culoarea si scoarta aceea nemapomenita , imi vine sa intind mana dupa un colt 😉 , dar cred ca mai degraba ii fac o vizita la Timisoara la urmatorul atelier de paine   , ca ma gandesc ca dupa primul , mai urmeaza si altele !!!

Ingrediente ptr aluat :

  • 150g + 330g faina
  • 260 g zahar
  • 125 apa
  • 50 unt
  • 1 ou
  • 1/2 lingurita bicarbonat
  • 1 vf cutit sare
  • coaja rasa de la o lamaie
  • 1 /2 lingurita scortisoara
  • 1 vf lingurita nucsoara
  • 1 vf lingurita ghimbir
  • 1 vf lingurita cuisoare

Ingrediente ptr.glazura:

  • un albus de ou
  • 100 g zahar pudra cu aroma de vanilie
  • 2 linguri de apa fierbinte

Din cantitatea da zahar data , puneti o lingura cu vf intr-o craticioara si topiti-l la foc mediu , pana zaharul se caramelizeaza si devine de un maroniu inchis.Turnati apoi cei 125ml apa clocotita ( aveti grija cand turnati apa!!)  si mai lasati pe foc pana zaharul caramelizat, se topeste.

Amestecati intr-un castronel micut condimentele: scortisoara,nucsoara,ghimbirul si cuisoarele , apoi turnati mixul obtinut , adaugati si zaharul ramas si lasati totul la foc mediu , pana ce zaharul se topeste .Dupa ce acesta s-a topit, opriti focul si adaugati cele 150 g faina in siropul fierbinte , si amestecati cu o spatula , pana ce compozitia devine omogena , fara pic de cocoloase ;).Lasati compozitia sa se raceasca .

Intr-un bol mai maricel , amestecati restul de faina cu bicarbonatul si sarea .Turnati deasupra fainii , compozitia care ati lasat-o la racit .Adaugati oul , untul topit ( ca sa-l topiti repejor , il bagati 2 secunde la microunde ) si coaja rasa de lamaie . Amestecati bine toate ingredientele.

Pe o suprafata de lucru tapetata cu faina , puneti aluatul obtinut si framantati-l pana acesta devine elastic si nelipicios.

Umeziti o tava cu putina apa si puneti  hartia de copt.Formati din aluatul obtinut, bilute cam cat o nuca potrivita , apoi le puneti in tava la o distanta de circa 2 cm . In timp ce formati bilutele , acoperiti tava cu un prosop usor umezit ptr ca acestea sa nu se usuce !!! Eu am uitat de aceasta operatiune si ale mele au iesit putintel uscatele , dar si asa , au fost grozav de bune.

Bagati tava in cuptorul preincalzit si coaceti turta dulce circa 15.20 min . Aluatul nu trebuie sa se inatreasca fff tare in timpul coacerii , ci trebuie sa ramana oarecum moale , ptr ca turta devine tot mai tare pe masura ce se raceste.

Eu le-am copt in doua ture  deoarece nu am avut o tava ff mare , iar cantitatea de aluat ramasa am invelit-o in folie pana s-a copt prima tura de bilute .

Dupa ce turta dulce s-a copt , o scoateti din cuptor si o lasati sa se raceasca.

Intre timp , mixati albusul de ou , pana devine spuma , apoi treptat adaugati zaharul tos si mixati pana aceasta se tine tare. Puneti si cele doua linguri de apa fierbinte si mai mixati putin.

Luati 3-4 bucati din turta dulce coapta si racita , le puneti intr-un bol de plastic ( neaparat cu capac 😉 ), adaugati 2-3 linguri din spuma de mai sus , puneti capacul si scuturati vasul in toate partile ( mie chestia asta mi-a placut cel mai mult , acum stiu cum se glazureaza turta dulce !!!! ) .

Deschideti capacul , luati turtele glazurate si le puneti pe un gratar sau o farfurie .Continuati sa glazurati si celelalte turte !!!

Lasati glazura sa se intareasca , apoi papati.Noi am papat cateva bucati fara a mai avea rabdare sa se intareasca glazura.

Le puteti servi ca atare , ori langa o cana de ceai sau o cafeluta.Ptr noi au fost grozave langa lapticul de dimineata .

POFTA BUNA !!

55 de gânduri despre “Turta dulce

  1. woooow… m-ai lasat cu un zambet mare si o pofta si mai mare 🙂 ce-i drept e drept, ti-au iesit minunate si, pot sa zic, nu?, mai faine decat mi-au iesit mie 😀 si sunt foarte fericita pentru asta!…
    adevarul e ca, eu cu albusul de ou, nu ne prea impacam :)) soft peaks, stiff peaks… ceva imi scapa :)) si am pus apa la ochi si a iesit ce a iesit :))
    dar musai sa repet reteta, ca sa vad si eu cat e de fain sa scuturi cutia cu albus si turta dulce 🙂

    merci, Magda, de cuvintele la adresa-mi.
    cu drag, codruta

    • Draga mea , si ale tale sunt grozave !!!! … ca doar de aia le-am facut si eu , aratau atat de bine !!!! … cel mai mult mi-au placut ca sunt micutele si bombate , eu cred ca le-am facut mai maricele putin :):) , iar glazura chiar eram curioasa cum imi iese si cand am vazut ca ai scris ca ai pus la ochi tot , am zis noooooo …. eu trebuie sa respect reteta si am respectat-o si tare mi-a placut zdranganeala lor in castron !!! …. ai vazut ce bine arata :))))) ( poza aia-mi place cel mai mult ) …. cate despre laude , le meriti cu varf si indesat !!!!!! O seara frumoasa !!

  2. Arata minunat! Vremea turtei dulci este mereu! Iar a ta seamana cu turta dulce a copilariei mele. Acum merg in vizit si la Codruta, ca doar na… daca-i paine, sunt si eu (desi, din pacate, nu mananc atat de multa pe cat fac!)! Te pup

    • Ma bucur ca au iesit asa . Cand m-am apucat sa le fac era tarziu , eram deja nervoasa dupa o zi plina de munka si mari sanse nu le dadeam ;))) , dar in timp ce le faceam si le vedeam asa frumusele , si cand am inceput sa ma joc cu castronul sa le glazurez , a trecut si oboseala si tot :):):) , ca sa nu mai zic ca dupa ce le-am terminat , nici nu au apucat prea mult sa se intareasca ca m-am apucat si de poze , ca sa nu mai zic ca trecusem deja in alta zi iar eu tot mai pozam :)))))

  3. Adina sunt superbe! Bine ca nu le vede niminei din casa asta ca ar fo trebuit sa execut si eu rapid, iar saptaman asta mi-am propus sa iau o pauza, am gatit in avans…

  4. io NU MA MAI JOC CU VOI! 😆 nici cu tine, nici cu Codruta! imi promisesem ca dupa ce termin cu sapaturile arheologice la dinti, fac si eu turta asta dulce. acuma e musai, ca daca am vazut-o si la tine… iti dai seama, am lesinat total 😀

    • Pai musai tre sa te joci cu noi , nu ai incotro !!!! Termina cu sapaturile si treci la treaba , oricum sa stii ca e extraordinar de buna !!! ……. Zazule , sper ca te-ai trezit din lesin !!! 😉

  5. oh, de cand am vazut reteta la Codruta am ramas cu gandul la ele, iar acum … nu mai pot, mor de poftaaaaaaaa :)) arata bestial
    te pup scumpa mea si-ti doresc o seara frumoasa frumoasa :*

  6. Super delicioasa reteta doar ca mie nu prea mi-au crescut iar la 2 minute dupa ce le-am scos din cuptor s-au facut beton de tari. Sotul meu le-a mancat si asa, ca erau crocante si dulci cu toate ca erau cam tari. Oare ce am facut gresit…

  7. Ma bucur enorm ca ti-a placut reteta ! Sa stii ca ele nu cresc foarte mult , iar daca vrei sa le mananci mai moi , trebuie sa le ascunzi cateva zile undeva unde nu le gaseste nimeni :))) , sunt ca si fursecurile , mult mai bune si mai moi daca stau cateva zile !!

  8. Uite ca tot la tine am ajuns, draga mea Magda. Eram in cautarea unei retete de turta dulce si bineinteles ca si Google stie ce retete minunate faci. Craciunul acesta am zis ca imi iau inima in dinti si o sa incerc sa fac o turta dulce.
    Cautand retete de turta dulce pe internet, pozele tale mi-au atras atentia. Reteta ta imi face cu ochiul, este simpla si pozele imi spun ca este si gustoasa.
    O seara minunata iti doresc si sper ca Mos Nicolae sa fie darnic in aceasta seara.

    • Mina ,
      Ce ma bucur ca google te-a adus iarasi in casuta mea !! 😉
      Si eu voi reface aceasta turta de Craciun , iar maine sper sa reusesc sa postez o alta reteta de turta dulce , iar atunci vei avea de unde alege , insa e putin mai multa munca la aceasta !! 🙂

  9. […] de sarbatoare. Umflata si glazurata, asa cum o stiam in copilarie, dupa o reteta preluata de la Adina, care la randul ei s-a inspirat de la Codruta si Masha. Este cea mai buna turta dulce pe care o […]

  10. Arata intradevar extraordinare si am sa le fac cu prima ocazie….dar am o intrebare: la ce temperatura trebuie coape? Parere mea intre 180-200° c, dar as vera sa fiu sigura. Multumesc.

Lasă un comentariu