Turta dulce – Braduti si clopotei


Turta dulce

Cand am facut anul trecut turta dulce , mi-a placut atat de mult cum a  iesit incat am zis ca in fiecare an voi face aceeasi reteta .Ehhh , se pare ca planurile mele s-au dat peste cap in momentul in care am descoperit-o pe Rita cu ale sale maini fermecate si turte impecabile ( Rita, esti o minune !!!! ) . De cum am vazut turtele Ritei , mi-am dorit ca in acest an , de Craciun , sa incerc si eu sa fac turta dulce dupa aceasta reteta si sa incerc sa o decorez . Decoratiunile Ritei sunt extraordinare si chiar va rog sa-i faceti o vizita sa va convingeti .Ceea ce vedeti la mine nu se pot numi decoratiuni :))) , am indraznit  doar sa ma joc putintel si sa fac o turta diferita de cea de anul trecut  , insa promit ca voi mai avea si alte tentative care sper sa fie mult mai reusite !!

Turta dulce-clopotei

Ingrediente pentru aluat :

  • 1 kg faina
  • 2 lingurite scortisoara macinata
  • 1/2 lingurita cuisoare macinate
  • 1/2 lingurita ghimbir macinat
  • 2 linguri esenta de portocale
  • 1 plic praf de copt
  • 300 g zahar pudra
  • 3 oua intregi
  • 250 g miere
  • 300 g unt

Ingrediente pentru glazura de zahar :

  • 2 albusuri de ou
  • 500 g zahar pudra
  • 2 lingurite zeama de lamaie
  • bombonele ornament

Aluatul trebuie pregatit cu o seara inainte de a coace turta dulce.

Taiati untul cubulete , apoi il puneti intr-un bol impreuna cu mierea . Topiti untul cu mierea la microunde circa 2 minute. Scoateti bolul afara , il lasati circa un minut sa se raceasca , apoi amestecati bine compozitia.

Amestecati faina cu condimentele si praful de copt (le amestecati intr-un vas incapator pentru a putea apoi framanta aluatul) .

Mixati ouale impreuna cu zaharul circa 3 minute.

Faceti o adancitura in mijlocul fainii , adaugati compozitia de oua cu zahar, apoi cea de unt cu miere .Amestecati totul cu ajutorul unei linguri de lemn , apoi framantati alatul cu mana . Impartiti aluatul in jumatate , iar fiecare jumatate de aluat o impachetati in folie si o puneti in frigider .Lasati aluatul in frigider pana maine zi .

A doua zi , scoateti aluatul din frigider cu jumatate de ora inainte de a-l intinde.

Presarati putina faina pe masa de lucru , apoi luati prima jumatate de aluat si framantati-o putin.Daca aluatul este prea lipicios , presarati inca putina faina , apoi mai framantati putin. Aluatul nu trebuie framantat mai mult de doua minute !!!

Intindeti aluatul pe masa presarata cu putina faina. Foaia de aluat trebuie sa  aiba circa 3 mm grosime . Decupati diferite forme ( eu am decupat tot felul de ele , insa urmatoarele le veti vedea in alte postari🙂 ) , apoi puneti formele de turta dulce ,  intr-o tava tapetata cu hartie de copt.

Bagati tava in cuptorul preincalzit ( 180 gr.C) si coaceti turtele nu mai mult de 10 minute . Aveti grija ca acestea sa nu se rumeneasca pe margine deoarece vor iesi uratele . Cand marginile devin usor aurii , turta este suficent de coapta.Eu ultimele tavi le-am uitat putintel mai mult si s-au cam rumenit , insa voi aveti grija sa nu faceti la fel !!! : (

Cat timp aveti prima tava in cuptor , o pregatiti pe cea de-a doua .Lucrand cu doua tavi totul devine mai usor si se termina mai repede🙂 .

Scoateti prima tava din cuptor , apoi o bagati pe cea de-a doua .

Lasati primele turte sa se raceasca putin in tava , apoi le scoateti pe  un grilaj pana acestea se racesc complet.Tot acum , pe cele pe care vreti sa le agatati in brad , le puteti face cate o gaurica : ) cu ajutorul unei scobitori .

Continuati la fel si cu cealalta bucata de aluat , pana nu mai aveti ce coace !!!  : )

Daca inca mai aveti putere de munca🙂 , continuati cu glazurarea , daca nu , pe aceasta o puteti face a doua zi .Eu turta am copt-o seara si nu am mai avut timp pentru a si glazura turta dulce , fapt pentru care , am lasat aceasta sarcina pe urmatoarea zi . Alegerea e a voastra !!😉

In momentul in care faceti glazura de zahar , trebuie sa si ornati turta dulce .Nu puteti lasa glazura pentru a doua zi !!

Macinati  de doua ori zaharul pudra in rasnita de cafea , apoi il cerneti printr-o sita deasa .

Mixati 2 minute albusurile  intr-un vas de sticla , la viteza mica. Adaugati apoi 2-3 linguri din zaharul cernut , mixati iarasi 2-3 minute , adaugati si zeama de lamaie , apoi inca 2-3 linguri de zahar si mixati din nou. Continuati  pana terminati cantitatea de zahar , iar atunci cand compozitia devine densa , glazura este gata . Ca sa fiti siguri ca totul a iesit perfect , puteti verifica daca varfurile formate la mixare isi pastreaza forma 15 secunde.

Vasul se acopera cu folie alimentara pentru a putea impiedica uscarea acesteia .

Pregatiti un cornet confectionat din hartie de copt , apoi puneti 2 -3 linguri din glazura in acesta . Partea de sus a cornetului o legati cu un elastic , iar varful il taiati cu o foarfeca .Din varf trebuie sa aveti grija sa nu taiati foarte mult , firicelul cu care veti desena conturul turtelor , nu trebuie sa fie foarte gros.

Luati pe rand fiecare bucatica de turta dulce , iar cu ajutorul cornetului trasati cu grija conturul turtelor . Le lasati sa se intareasca , apoi treceti la cealalta operatiune .

Puneti intr-un bol micut de sticla , 2-3 linguri de glazura , picurati cativa stropi de apa si amstecati ffff bine glazura . Daca aveti impresia ca  nu s-a inmuiat deloc , mai adaugati cativa stropi de apa si amestecati din nou. Aceasta nu trebuie sa fie ff subtire si sa curga .

Puneti glazura intr-o punga alimentara , o legati in partea de sus cu un elastic , iar varful acesteia il taiati putin mai mult decat cel al cornetului de hartie.

Cand conturul turtelor este intarit , luati fiecare bucata de turta si turnati in mijlocul acesteia din glazura subtiata cu apa . Cu ajutorul unei scobitori , indreptati spre conturul intarit al turtei , din compozitia de glazura , pana imbracati toata suprafata turtei.

Continuati asa cu fiecare bucata de turta .Lasati apoi sa se usuce glazura , dar aveti grija sa nu se usuce complet ca sa puteti apoi orna cu bombonele. Cand glazura este aproape uscata , presarati pe fiecare turta bombonele colorate  pe care le apasati usor cu degetele.Lasati turta sa se usuce pana maine zi.

Turta dulce - braduti

Pastrati turta intr-o cutie , daca rezistati !! :)))

Pot sa va spun ca ornarea turtei dulci nu este chiar asa grea precum pare !! Merita sa incercati sa o faceti si sa aveti pe masa Sarbatorilor minunatii create de voi !!

IMG_0490 a

Va doresc o luna plina de inspiratie si numai bucurii !!!

Lasă un comentariu

57 comentarii

  1. bursucel

     /  6 Decembrie 2012

    Că tare frumușei mai sunt…🙂

    Răspunde
  2. Vaaai, ce frumusete ai facut! Pozele tale sunt pline de viata. Abia astept sa vad si restul decoratiunilor de Craciun pe care le vei pregati. Sunt simple, elegante si frumoase. Felicitari!

    Răspunde
    • Rita, parerea ta conteaza cel mai mult ptr mine !!! Eu le vad toate defectele , insa avand in vedere ca sunt primele de acest gen , sa spunem ca sunt multumita !!Multumesc frumos si sper sa placa si ce urmeaza !!Te imbratisez !!!!

      Răspunde
  3. sunt superbi!❤
    mii de imbratisari!

    Răspunde
  4. Efectul vizual e absolut minunat!

    Răspunde
  5. Arata foarte bine !🙂
    As vrea sa intreb daca raman fragede sau se mai intaresc daca stau si cate ies din aceste cantitati !?
    Multumesc anticipat !

    Răspunde
    • Multumesc frumos !!!
      Sa stii ca raman , nu se intaresc mai deloc , dar asta datorita Ritei , este reteta ei !!!😉
      Eu am copt 7 tavi ( diverse forme ), insa ca numar nu stiu sa-ti spun deoarece nu le-am numarat !!😦
      Cu mare placere !! O seara frumoasa !!

      Răspunde
  6. Oho-ho… eu sint mosul Nicolae … Pot servi un bradut ?! Sint superbi, nici nu-ti vine sa-i maninci.

    Răspunde
  7. Wow ce poze impresionante!!!Arata extraordinar de bine!Felicitari!

    Răspunde
  8. Deci, nu ma mai joc ! :)) Imi dai de lucru de sarbatori ! Fie-mea si-a facut deja o lista si cred ca o sa-i resctrictionez accesul la site pentru ca s-a lipit pur si simplu de dulciurile tale ! Glumesc, Magda! Adevarul e ca, ochii mei poftesc deja turtita asta dulce, dulce…

    Răspunde
    • Mala T ,
      Poate regreti ca m-ai descoperit !!!! :))) Glumesc !!😉 Chiar m-as bucura sa faci turta dulce de sarbatori , mai ales ca ai ajutor pe fiica ta !!😉 Nimic nu e mai frumos decat sa faceti turta dulce impreuna !!

      Răspunde
  9. Foarte frumoase turte dulci!!!!

    Răspunde
  10. E minunata!! Prezentarea e superba, iar turta dulce e decorata intr-un mod foarte elegant si delicat! Si eu o admir pe Rita, face minunatii…dar si tu la fel😉 Pup

    Răspunde
  11. Dorina

     /  6 Decembrie 2012

    Arata extraordinar de bine!Felicitari!

    Răspunde
  12. Mai frumosi de asa nu puteau iesii bradutii. Esti o artista!!!
    Pupici!

    Răspunde
  13. Sunt superbe !!!! Sunt decorate minunat! Le-am admirat si pe FB si le admir si aici!

    Răspunde
  14. Turta dulce e nelipsita de Craciun! Ale tale sunt dragalase foc.

    Răspunde
  15. Turta aceasta este special pentru mine, nu?

    Răspunde
  16. E clar ! Vine Craciunul ! Miroase pana la mine a scortisoara si ghimbir!

    Răspunde
  17. Mmmm.. ce miroase a sarbatori!! Foarte frumosi sunt bradutii… iar decoratiunile.. nici nu mai zic🙂 Iar imi dai de lucru😛
    Pupici

    Răspunde
  18. DiaMar bucataria galbena

     /  8 Decembrie 2012

    Frumos,frumos foc absolut totul!Te pup!

    Răspunde
  19. Frumusei tare bradutii din turta dulce! Te invit la concurs… PUP!!

    Răspunde
  20. Sunt tare frumusei si desigur tare deliciosi!!!Pupici!

    Răspunde
  21. Daiana

     /  9 Decembrie 2012

    Iuuuu, ce faine sint!
    Anul asta si io am notat reteta de turta dulce a Ritei.

    Răspunde
  22. Cat de frumos!!! Sper sa-mi iasa si mie la fel de Craciun!

    Răspunde
  23. Sunt atat de reusite! Si eu am descoperit-o pe Rita de curand,tocmai ma duc sa ma mai minunez putin pe la ea. Sarbatori fericite alaturi de cei dragi!

    Răspunde
  1. Dulciuri pentru sarbatorile de iarna – II « Cat's kitchen
  2. Un dar primit si o urare in prag de Sarbatoare !! « Cat's kitchen

Lasă un răspuns

