Provocarea secreta – Friptura italiana de iepure


In ultima vreme am tot participat la fel si fel de provocari , iar pe cea a Amei clar nu aveam cum sa o ratez , asa ca , la inceputul acestei luni m-am inscris si eu la aceasta provocare secreta  asteptand cuminte sa vad ce surpriza imi pregateste Ama , adica ce blog imi revine mie sa rasfoiesc si sa aleg o reteta pe care s-o pun in practica , insa nici prin gand nu-mi trecea ca surpriza o sa fie de proportii mult mai mari decat ma asteptam , ci anume , Ama mi-a dat sa rasfoiesc chiar blogul ei , blog pe care eu deja il rasfoisem de foarte multe ori inainte , blog care m-a pus intr-o mare dificultate si nu are rost sa va insir acum cate retete grozave mi-au facut cu ochiul , dar sa revenim la reteta pe care am ales-o eu , ci anume : friptura italiana de iepure .

Ingrediente:

  • carne de iepure ( eu am folosit pulpele si spatele )
  • 5 linguri ulei de masline
  • 6 catei de usturoi , rasi pe razatoarea mica
  • 1 lingurita oregano
  • 2 linguri patrunjel proaspat, tocat
  • 1 lingurita sare
  • 1/2 lingurita piper
  • zeama de la o lamaie
  • 200 ml vin alb

Spalati bine bucatile de carne , apoi le lasati sa se scurga , sau le tamponati cu servetele de bucatarie.

Amestecati intr-un bol uleiul cu usturoiul ras , oregano, patrunjelul tocat , sarea si piperul.

Ungeti fiecare bucata de carne cu pasta obtinuta mai sus.

Puneti carnea intr-o tava termorezistenta sau intr-o tigaie ( eu am pus-o in tigaia  ceramica cu tot cu capac si manere detasabile 🙂 , tigaie pe care o pot folosi si la cuptor –  primita de ziua mea de la cumnata mea 😉 … ms Dani !!! ) , apoi stropiti-o cu zeama de lamaie si adaugati vinul.

Acoperiti vasul in care ati pus carnea si bagati friptura in cuptorul preincalzit ptr circa 60 de minute.

In tot acest timp , scoateti tigaia din cuptor si mai intoarceti carnea de pe-o parte pe alta, stropind-o cu zeama din tigaie.

Cand aceasta este gata , o lasati putin sa se raceasca , apoi o serviti cu ce garnitura doriti.

Noi am servit-o alaturi de piure si  varza de bruxelles murata – un deliciu !!!!

Ornati cu felii de lamaie , patrunjel sau rozmarin .

POFTA BUNA !!!

42 de gânduri despre “Provocarea secreta – Friptura italiana de iepure

  1. Buna, nu am mancat iepure de mult, asa de mult incat nici nu imi aduc aminte cum e, dar al tau arata foarte bine, imi cam face cu ochiul sa gust din nou 🙂 O zi frumoasa!

    • Multumesc din suflet , insa acesta nu se prepara greu deloc 🙂 , ma rafer la cel de casa ca eu din acesta am facut , doar cel de camp se prepara putintel mai greu , dar nici acolo nu e mare filozofie 😉 …. multumesc !!!

    • Eu cand vad ceva nou in maga , chiar daca nu stiu ce sa fac dar ma tenteaza sa incerc , cumpar , imi plac noutatile si nu-mi fac niciodata probleme ca nu o sa stiu ce sa fac cu ea 😉

  2. De doua ori surpriza placuta. Ba nu, de trei! Pai, in primul rand friptura arata in mare fel si sunt convinsa ca este excelenta. Din pacate eu n-am mancata pana acum din iepure decat de camp si destul de rar. Doi: varza de Bruxelles murata. Asta se retine pentru ca mie imi plac verzisoarele astea mult de la o vreme. Trei: Am cotrobait si am gasit cateva retete tare interesante. Buna rau aceasta provocare, de la Ama citire, pentru ca de fiecare data te asteapta macar o surpriza placuta. Felicitari!

    • Daca ai mancat iepure de camp si ti-a placut , sunt sigura ca ti-ar placea si acesta !! Verzisoarele astea imi plac si mie , iar ideea de a le mura mi-a venit pur si simplu si rezultatul a fost maxim !! Ma bucur ca ai gasit si alte retete pe placul tau si te astept oricand sa mai cotrobai 😉 … multumesc frumos!!

Lasă un comentariu