Salau cu sos de hrean


O alta bunatate pe care am servit-o de Revelion !!

Ingrediente:

  • 1,2 kg  salau
  • sare
  • piper
  • 2 catei de usturoi , rasi pe razatoarea mica
  • 8 linguri ulei de dovleac
  • 50 g unt
  • 1 lingura cu vf de faina
  • 300 ml lapte
  • 2 linguri cu varf de hrean, ras pe razatoarea mica
  • 100 ml smantana ptr gatit
  • sare
  • piper alb macinat

Puneti bucatile de peste la scurs intr-o strecuratoare.

Amestecati intr-un bol  4 linguri de ulei de dovleac cu sarea si piperul , adaugati si usturoiul ras , apoi ungeti fiecare bucata de peste cu pasta obtinuta, pe ambele parti .

Topiti untul intr-o  craticioara , apoi adaugati faina si lasati pe foc un minutel , amestecand mereu.Picurati putin cate putin din lapte si amestecati neincetat , pana sosul incepe sa dea in clocot.

Adaugati hreanul ras si lasati sosul sa fiarba 10 minutele la foc mic, amestecand mereu .Adaugati si smantana , potriviti de sare si piper si lasati sa mai dea 2-3 clocote.

Pastrati sosul la cald .

Incingeti intr-o tigaie uleiul ramas , apoi prajiti pestele pe fiecare parte , pana incepe sa se rumeneasca putin (circa 3 minutele pe fiecare parte).

Serviti pestele prajit alaturi de un sos de hrean si garnitura de orez .

POFTA BUNA !

26 de gânduri despre “Salau cu sos de hrean

  1. Draga mea, nu am mai mancat salau de un secol!! Aici nu se gaseste, din pacate, dar in tara il papam cu foarte mare pofta.
    Arata superb al tau iar sosul imi face tare rau cu ochiul. Am sa-l incerc si eu neaparat!!
    Pup cu drag!! ♥ ♥

  2. Nu strica deloc de mincat cind ai pofta si iti place hreanul.Am cumparat hrean care ustura putin si i-mi face mare placere sa maninc cu carne si gol ca sal gust si sai simpt taria sa prin nari.

  3. Doar ce am vazut la tv o reteta cu peste. Acum la tine,peste.
    Mie-mi place mult pestele si cand vine vorba de el nu pot sa nu poftesc.
    La fel de mult imi place si sosul de hrean, am doua radacini in frigider ce asteapta sa le vin de hac 🙂
    Pupici !

  4. O prezentare de nota 10! Un preparat de nota 20! Si.. am salvat reteta! Voi incerca cat de curand sosul de hrean, mai ales ca mi-a adus soacra niste oua de prepelita… Pupici

  5. am si eu o intrebare a propos de sos ! eu stiu ca hreanul fiert se amaraste.am facut de altfel mai de mult pui cu sos de hrean si mi-a iesit sosul amar.Imi place mult hreanul si ma tenteaza sosul dar de atunci nu l-am mai incercat.gresesc eu?sau e amarui sosul?

    • Cred ca m-ai intrebat si la ouale de prepelinta in sos de hrean 🙂 …. mie niciodata nu mi-a iesit amar sosul si il fac de ceva vreme 😉 …. tu il calesti hreanul sau il adaugi dupa ce ai pus laptele asa cum am facut eu? …. poate daca se caleste se amaraste , nu am incercat cu el calit , insa asa cum l-am facut eu a iesit super bun!!

Lasă un comentariu