Cupcakes Tiramisu



Aceste minunate cupcakes le-am facut dupa reteta Brandusei , reteta pe care am ochit-o de cand a postat-o , insa se pare ca nu le-a venit momentul pana in ultima zi a anului care tocmai s-a incheiat . Am vrut sa fac tiramisu , dar cum aveam de gand sa fac si cupcakes , le-am imbinat pe amandoua si au iesit niste minunatii pe care le voi repeta mereu cu placere !!

La reteta Brandusei eu am mai adaugat cafea solubila , putin bicarbonat stins cu zeama de lamaie si esenta de rom  !! … insa  oricum am facut-o  , trebuie sa-i multumesc Brandusei ptr inspiratie !!!! Au facut senzatie printre musafirii din noul an , multumesc  !!!

Ingrediente :

Pentru cupcakes :

  • 300 g faina
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1/2 lingurita bicarbonat
  • zeama de lamaie
  • 60 g unt
  • 3 oua intregi
  • 3 galbenusuri
  • 225 g zahar tos
  • 2 lingurite cafea solubila
  • 1 lingura apa calduta
  • 1 pliculet zahar vanilat
  • 50 ml lapte

Din aceste cantitati mie mi-au iesit 12 cupcakes !!

Pentru sirop :

  • 3 lingurite cafea solubila
  • 150 ml apa calduta
  • 50 g zahar
  • 1 lingurita esenta rom

Pentru crema :

  • 200 g mascarpone
  • 120 g zahar pudra
  • 100 g frisca
  • cacao pentru ornat

Incalziti putin laptele intr-o craticioara , apoi adaugati untul si amestecati pana acesta se topeste .Adaugati zaharul vanilat ( puteti folosi un baton de vanilie , asa cum era in reteta Brandusei , dar eu cum nu am avut , am folosit zaharul vanilat ) , amestecati din nou si lasati totul sa se raceasca .

Separat , amestecati faina cu praful de sare si praful de copt.

Intr-un bol inalt , mixati cele trei oua cu cele 3 galbenusuri si cele 225 g de zahar tos , pana acesta se topeste complet .

Intr-o cana dizolvati cafeaua solubila cu o lingura de apa calda , apoi turnati peste compozitia de oua . Stingeti bicarbonatul cu zeama de lamaie si-l adaugati si pe el in compozitie.Mixati din nou , apoi adaugati treptat faina.Omogenizati bine totul si turnati in fiecare forma de cupcakes ( intr-un final mi-am achizitionat si eu aceste minunate forme de silicon😉 ) , daca nu aveti forme de silicon , puneti compozitia in cele din hartiute ( hartiute pe care le puneti prima data in tava ptr briose , apoi turnati compozitia ), sau daca nu aveti nici una , nici alta , puneti compozitia direct in tava  unsa si tapetata cu faina .Formele le umpleti cu aceasta compozitie , cam 3/4 din capacitatea lor .

Bagati tava in cuptorul preincalzit si le coaceti circa 20 de minute.Faceti testul cu scobitoarea sa vedeti daca sunt bine coapte.

Cand sunt gata , le scoateti din tava si le lasati sa se raceasca.

Intre timp, amestecati cafeaua solubila ( cele 3 lingurite) , cu apa  calduta, zaharul si esenta de rom.

Dupa ce acestea s-au racit , le scoateti din formele de silicon si le puneti pe un platou.

Daca le-ati pus in hartiute , le lasati cu tot cu ele.

Stropiti fiecare cupcakes cu siropul obtinut mai sus .

Amestecati in alt bol , branzica mascarpone cu zaharul tos , pana acesta se topeste . Mixati frisca pana se tine tare , apoi adaugati-o peste branzica si mai mixati putin.

Ornati fiecare cupcakes cu cate un mot de crema , il pudrati putin cu cacao si le pastrati la frigider .

POFTA BUNA !!

Articolul precedent
Lasă un comentariu

45 comentarii

  1. Arata foarte bine, cred ca sunt si delicioase.

    Răspunde
  2. Ce frumusele au iesit! Ma bucur mult ca v-au placut. Eu le-am mai facut de vreo 3 ori :)))
    Pup.

    Răspunde
  3. Yummy!!Tare, tare bune!Le-am pus pe lista!Pup!

    Răspunde
  4. DiaMar bucataria galbena

     /  9 Ianuarie 2012

    Sunt si frumoase si gustoase.Pup!

    Răspunde
  5. Tare misto ti-au iesit!!!! As manca si eu una! Saptamana faina!

    Răspunde
  6. Uau, ce motzate sint… Trimite si la mine unul repede, ca sa-l servesc linga cafea… Pupici !!!

    Răspunde
  7. Ador aroma asta , foarte faine sunt .

    Răspunde
  8. Arata super! Si-mi place mult combinatia cu tiramisu! Yuuum🙂

    Răspunde
  9. marina

     /  9 Ianuarie 2012

    wow,cum arata !!!!!!!!!!!!!! super faine…orice prajitura ce are in compozitie mascarpone,pot zice ca e preferata mea…

    Răspunde
  10. Yammy! Arata ff bine!

    Răspunde
  11. Arata grozav,sunt delicioase!Pupici!

    Răspunde
  12. Bucate_apetisante

     /  9 Ianuarie 2012

    Arata demential!
    Cu prima ocazie cand vreau briose, reteta aceasta o voi face !

    Răspunde
  13. Niste frumuseti ai iesit! Cred ca sunt foarte gustoase. Pupici

    Răspunde
  14. ti-ai iesit foarte frumos ! iata o idee de urmat!

    Răspunde
  15. Doamne, ce apetisante sunt!

    Răspunde
  16. Am sã le pap virtual, tare faine:)

    Răspunde
  17. like,like!!! tare cochete sunt aceste prajiturici!!Pupici!

    Răspunde
  18. Le-am vazut si la Brandusa si mi-au facut cu ochiul. Acum chiar trebuie sa le fac! Foarte faine ti-au iesit si tie😉

    Răspunde
  19. Zazuza

     /  11 Ianuarie 2012

    Cat, dar stiu ca ai fost ocupata! felicitari pentru toate bunatatile care ti-au iesit din maini!

    Răspunde
  20. Cupcakes este un desert asa de practic, inventezi o crema deasupra si ai o prajitura, de aceea imi place mult. Servesc si eu una. Pup!

    Răspunde
  21. Foarte frumoase!!!

    Răspunde
  22. Am avut bucuria sa fiu rasfatata cu briosele Adinei si pot sa va spun ca au fost absolut delicioase! Mersi Adina!

    Răspunde
  23. Cu mare placere Dana !!! Si alta data😉 ….

    Răspunde
  24. Prea prea delicioase si bune!

    Răspunde

Lasă un răspuns

