Chec cu scortisoara


Chec cu scortisoara

Rasfoind intr-una din zilele trecute caietul cu retete al mamei, cu dor de ea si de dulcele pe care mi-l facea in copilarie, m-am hotarat sa fac acest simplu si aromat chec, chec pe care-l savuram mereu cu mare pofta.

Ingrediente:

  • 6 oua
  • 6 linguri ulei
  • 3 linguri gem de macese
  • 1 lingurita scortisoara( daca va place mult scortisoara, mariti cantitatea)
  • 1 lingurita bicarbonat
  • zeama de lamaie
  • 8 linguri faina
  • 6 linguri zahar
  • 1 varf de cutit sare
  • zahar pudra pentru ornat

Separati albusurile de galbenusuri.Amestecati galbenusurile cu gemul de macese,uleiul,scortisoara si bicarbonatul stins cu zeama de lamaie.Adaugati si faina si amestecati usor totul.

Checul copilariei mele

Mixati albusurile cu  sarea,apoi adaugati zaharul si continuati sa mixati pana acesta  se topeste.

Adaugati din spuma de albusuri putin cate putin peste compozitia de oua,gem,ulei si faina.Amestecati usor de jos in sus.Repetati operatiunea pana terminati cantitatea de spuma. Amestecati mereu usor.

Puneti compozitia intr-o tava de chec.Eu am folosit o tava din silicon, insa puteti folosi orice tava doriti.Daca nu folositi o tava din silicon, ungeti tava cu putin unt,apoi o tapetati cu faina, sau, folositi hartia de copt.

Bagati tava in cuptorul preincalzit si coaceti checul circa 40-45 de minute .

Ca sa fiti siguri ca acesta este suficient de copt, infigeti in mijlocul lui : ), un betisor de frigarui, iar daca pe bat nu se lipeste din compozitia de chec, atunci acesta este gata .

Il scoateti din cuptor, il lasati sa se raceasca, apoi il pudrati cu zaharul pudra.

Serviti checul alaturi de o cafeluta sau un ceai.

Ness cu lapte- Cafeaua diminetilor mele ; )

Savoare deplina sa aveti!! Si o saptamana cu dimineti pline de rasfat!!

4 gânduri despre “Chec cu scortisoara

  1. Ce minune !!!! Am reinceput sa ma intorc la retetele mamei si-ale bunicii si, zau ca, parca mi-e mai bine. Am scos frisca din retete, la schimb am adus smintina lichida cu continut mare de grasime, uleiul de masline e suveran, sosurile cu faina au fost uitate, prajelile s-au exclus luindu-le locul chestiutele facute la cuptor si…atitea altele. Si parca viata, dintr-o data nu mai suna a metoclopramid si spaverin. Multumesc de share si, stii tu…tuc fata draga! ❤

    • Ohhhh, le refac si eu din cand in cand cu mare dor de ele(mama si bunica).Despre bunica ar fi de povestit cate-n luna si-n stele.A fost o bucatareasa desavarsita si o pomenesc mereu, imi pare insa rau ca n-am invatat mai multe de la ea, dar asta e alta poveste.Cat despre prajeli si multe alte cele care pica greu, zau ca am cam uitat de ele ;).Ma bucur ca asta ai facut si tu si ca rezultatele bune au aparut.Asta este tot ce conteaza!! Eu iti multumesc,Maluc drag!! Iti multumesc ca existi si ca esti aici! ❤

Lasă un comentariu