Tarte cu ricotta si fructe


Tarte rustice cu ricotta si fructe

Astazi reusesc in sfarsit sa scriu o reteta pe care am savurat-o in urma cu cateva saptamani, insa daca iarna se pare ca e pe sfarsite,m-am gandit ca aceasta e cea mai portivita pentru a incheia acest anotimp pe care eu il ador la maxim.

Ingrediente pentru aluat:

  • 450 g faina
  • 1 lgt si jumatate de praf copt
  • sare(1 varf de cutit)
  • 150 g unt
  • 180 g smantana
  • 2 oua + 1 galbenus
  • 2 lgt otet

Ingrediente pentru umplutura:

  • 3 banane mici
  • 500 g ricotta
  • 2 oua
  • 3 linguri gris
  • 1 pliculet zahar vanilat
  • esenta rom
  • 3 linguri zahar brun
  • 50 g merisoare
  • 1 mar potrivit
  • zahar brun + un ou

Amestecati faina cu praful de copt si praful de sare .

Topiti untul la microunde(nu mai mult de doua secunde)sau folositi unt care a fost pastrat la temperatura camerei, apoi il amestecati cu smantana, galbenusul, cele doua oua intregi  si otetul.Amestecati toate ingredientele pana devin ca o crema.Adaugati si faina amestecata cu praful de copt si cel de sare.Framantati pana aluatul devine neted, apoi il inveliti intr-o folie si-l bagati in frigider pentru circa o ora.

Bananele le curatati,apoi le zdrobiti cu furculita. Amestecati branza ricotta cu bananele zdrobite,grisul,zaharul vanilat si esenta de rom,iar cele doua oua le mixati impreuna cu cele 3 linguri de zahar brun. Adaugati ouale mixate peste compozitia de branza si banane si amestecati bine totul.

Scoateti  aluatul din frigider, il mai framantati putin, apoi, daca doriti sa faceti mai multe tarte micute, il impartiti in cate parti doriti. Luati apoi o bucatica de aluat, iar cu ajutorul unui sucitor, o intindeti atat cat trebuie pentru dimensiunea formei pe care o folositi. Dupa ce ati intins-o suficient, puneti foaia de aluat in forma respectiva.La fel procedati si cu celelalte bucati de aluat.Eu am folosit tavi din silicon de diferite marimi si am facut o tarta mai maricica si patru mai micute. Voi, daca doriti, puteti folosi o singura forma mai mare.

Dupa ce ati pus aluatul in fiecare forma, il intepati din loc in loc cu varful unei furculite.

Adaugati apoi in fiecare forma cate putin din compozitia de branza amestecata cu toate cele, apoi din loc in loc adaugati merisoarele.Eu la tarta maricica am aranjat si cateva feliute de mar deasupra, iar pe cele mici le-am lasat umplute doar cu compozitia de branza(fara feliute de mere), apoi m-am jucat putin si le-am acoperit cu straturi subtiri de aluat.

Bateti spuma oul intreg, apoi ungeti fiecare margine sau grilaj de aluat de pe fiecare tarta. Presarati peste aluatul uns cate putin zahar brun.

Bagati formele in cuptorul preincalzit si le lasati pana acestea incep a se rumeni usor pe margini, circa 25-30 minute, apoi le scoateti din cuptor si le lasati putin sa se raceasca.

Scoateti tartele din forme si serviti-le alaturi de cei dragi.

Tarte rustice cu ricotta si fructe

Pofta buna si zile senine!!

Lasă un comentariu