Tarte rustice cu ricotta , sunculita si rosii


Tarte rustice cu ricotta , sunculita si rosii

Stiu . Am lipsit ceva cam multicel , insa nu vreau sa va spun motivele deoarece nu vreau sa va intristez .

Sunt aici si tind sa cred ca sunt ok .

Pot sa va spun doar ca mi-a fost tare dor de voi si de tot ceea ce inseamna blogul pentru mine .

Iar pentru ca Diana m-a invitat la inceputul acestei luni sa particip la provocarea Dulce Romanie a acestei luni , chiar daca eu am avut cu totul si cu totul alte planuri ptr ea , planuri care mi-au fost date peste cap , nu am reusit sa fac decat aceste tarte care contin cateva rosioare pe ici pe colo .

Diana , sper din suflet sa-ti placa preparatul , chiar daca nu abunda de rosioare !!! 😦

Ingrediente pentru aluat :

  • 300 g faina
  • 150 g unt
  • 1 ou intreg
  • 4 linguri de apa rece
  • 1 vf cutit sare

Ingrediente pentru umplutura :

  • 200 g branza ricotta
  • 2 linguri smantana
  • 2 linguri pesmet fin
  • 1 ardei capia , rosu
  • 3 frunzulite de busuioc proaspat
  • cateva feliute de sunculita de porc
  • cateva rosii cherry
  • sare
  • piper
  • 1 ou

Amestecati intr-un castron faina cu praful de sare , apoi adaugati untul care a stat la temperatura camerei ( untul il scoateti din frigider cu o seara inainte de a prepara aluatul ) . Amestecati ingredientele pana obtineti un aluat cu o textura nisipoasa . Adaugati  apoi si cele 4 linguri de apa rece  si oul intreg  .Framantati bine aluatul .Inveliti-l  intr-o bucata de folie alimentara si bagati-l in frigider pentru minim 60 de minute .

Dupa ce aluatul a stat suficient in frigider , il mai framantati putin si-l impartiti in doua parti egale .

Intr-un bol mai micut , amestecati branza ricotta cu smantana , pesmetul , ardeiul capia ras pe razatoarea mare si frunzulitele de busuioc tocate marunt . Condimentati cu sare si piper .

Luati prima portie de aluat si cu ajutorul unui sucitor , pe o masa de lucru tapetata cu putina faina ,  o intindeti intr-o foaie patrata  ( circa 20/20 cm si 3 mm grosime ).  Puneti foaia de aluat obtinuta in tava tapetata cu hartie de copt ( o puneti pe jumatate din dimensiunea tavii , ca apoi sa va incapa si cealalta bucata ) , adaugati in mijlocul foii de aluat ,  jumatate din cantitatea de branza cu ardei si intindeti usor din crema de branza pe suprafata foii avand grija ca marginile acesteia sa fie libere ( cam 3-4 cm ) . Taiati sunculita  in bucatele subtiri , iar din loc in loc , aranjati cate-o bucatica deasupra cremei de branza . Ridicati apoi usor marginile aluatului inspre centrul tartei , iar colturile acesteia le puteti prinde cu cate-o scobitoare pentru a nu curge crema de branza din minunata tarta . ; )

La fel procedati si cu cealalta portie de aluat si crema de branza , doar ca pe aceasta , in loc de sunculita , aranjati jumatati din rosioarele cherry .

Cand amandoua tartele sunt in tava , ungeti usor marginile acestora cu oul batut si bagati tava in cuptorul preincalzit pentru 30-35 de minute .

Tartele sunt gata atunci cand marginile lor sunt usor rumenite .

Cand sunt gata , le scoateti din cuptor , le lasati sa se raceasca putin , apoi le serviti .

Tarte rustice sarate

Pofta buna si un week-end de vis !! ; )

18 gânduri despre “Tarte rustice cu ricotta , sunculita si rosii

  1. Adinush, tu cred ca deja îmi cunoști slăbiciunea pentru tartele sărate, asa ca nu puteai puteai pregăti ceva mai bun pentru o etern îndrăgostită de astfel de deliciosenii ❤

  2. Bine ai revenit, Adina ! Multumesc pentru aceasta tarta delicioasa si iti spun un secret: si mie imi plac tartele sarate . 🙂
    Iti doresc tot binele necesar pentru starea perfecta !!! Te imbratisez, cu drag !

    • Anita , multumesc din suflet !!
      Ma simt bine sa va stiu alaturi !! ❤ Ma bucur ca-ti plac tartele sarate si sper sa vin curand si cu alte idei !! 😉
      Multumesc ptr tot !!!
      o saptamana de vis iti doresc !!!

  3. Asa da! Tartele tale le-as recunoaste, cred, pe orice site le-as vedea! Nu stiu de ce dar, parca se simte/vede mina celui care le creeaza! Si nu cred ca vorbesc in vint cind spun ceea ce spun. Cit despre tematica in sine, e ca si la conjugarea verbelor….mai mult decit perfect!
    Ma bucur ca ai revenit, ma bucur ca intretii site-ul in maniera in care o faci, ma bucur ca, mereu, noutatile la tine sunt intr-adevar ceva nou. Nu stii cit sunt de curioasa sa vad ce anume mai aduci sub ochii privitorilor, cu ce ne mai smintesti naravasele pofte si cu ce ne mai lovesti in moalele capului al flamind de gurmand!
    Bine-ai revenit Adino, sper ca totul e in regula acolo la tine si, daca te pot ajuta cu ceva, „doar o vorbulita sa-mi spui”!
    Pina una-alta, o tucatura ardeleneasca pleaca spre fata banatanca, atit de draga sufletului meu! ❤

    • Hai mai Mala ? Chiar asa ? Eu cred ca scanduricile sunt de vina .Sunt unice !!! ;)Ai mai vazut tu scandurici asa frumoase undeva ? :)))
      Offff , nu ai idee cat ma bucur eu ca am revenit .Mi-a lipsit tot ceea ce cuprinde acest blog , dar gata .A trecut . Sunt aici si sper ca toate postarile care vor urma , sa te/va incante la fel de mult ca si pana acum .
      Iti multumesc din suflet ca-mi esti alaturi , ca esti dipusa sa ma ajuti si sa ma asculti .Inseamna enorm ptr mine asta !! Crede-ma !!! ❤ ❤
      O saptamana de vis , draga mea Mala !!

      • Zau ca nu glumesc si n-am glumit in tot ce-am spus! Nu zic nu si la scindurici, ca au si ele importanta lor. Tusa de autentic pe care doar ceva in genul lor o poate da.
        Ce sa o mai lungim? Asta e. Pina una-alta, slava domnului ca esti in regula si ca functionezi asa cum trebuie. O veste mai mult decit buna mi-ai dat.
        Ca atare, o saptamina excelenta sa fie si pentru voi, acolo , si-o tucatura pleaca iar catre tine! ❤

  4. Ce mult ma bucur ca am luat la rand postarile tale. Tarta asta arata minunat. Atat ca si continut, cat si ca forma. Imi place foarte mult cum ai potrivit busuiocul pe coltisor, ca pe o fundita.
    Iti doresc multe zile senine pline de dragoste si bucurie.
    Pup si sunt alaturi de tine. ❤

Lasă un comentariu