Pere , ciocolata ….. si menta


Pere-n ciocolata ..

Nu stiu voi cum suportati caldurile astea , insa pot sa va spun ca eu nu prea le mai suport . Abia astept sa se racoreasca si sa pot sa-mi reiau cu mult mai multa pofta  , activitatile preferate ;  ) .

Ingrediente :

  • 12 pere micute
  • 1 l apa
  • 170 g miere
  • zeama de la o lamaie
  • 2 linguri sirop de menta
  • 1 steluta anason
  • 100 g ciocolata amaruie ( eu am folosit Bellarom cu 72% cacao )
  • frunzulite proaspete de menta

Pregatiti perele cu o seara inainte deoarece acesta vor fi mult mai aromate atunci cand le veti servi .

Curatati perele de coaja avand grija sa nu le rupeti coditele .

Puneti la fiert apa impreuna cu zeama de lamaie , steluta de anason si siropul de menta . In momentul in care aceasta clocoteste , adaugati perele curatate si lasati-le sa fiarba usor , circa 10-15 minute .Daca folositi pere mai maricele , trebuie sa le lasati sa fiarba putin mai mult (ale mele au fost cam cat jumatate de palma – asta ca sa va faceti o idee ; ) ) .

Cand perele sunt fierte , adaugati mierea si amestecati pana aceasta se dizolva in totalitate . Lasati totul sa se raceasca , apoi puneti 3-4 frunzulite de menta inauntru , acoperiti oala in care le-ati fiert si bagati-o in frigider , pana a doua zi .

A doua zi , inainte de a servi perele , le scoateti din sirop si le lasati la scurs intr-o strecuratoare .

Pere , ciocolata , menta

Intre timp , topiti ciocolata pe baie de abur , o lasati cateva minute sa se raceasca  apoi scufundati cate-o para in ciocolata topita .

Eu , o parte din ele le-am imbracat in ciocolata doar pe jumatate , altele le-am facut putin vargate ; ) , dar nu in ultimul rand , am servit cateva si-n siropul aromat .

Le ornati cu frunzulite de menta si le serviti cu pofta alaturi de cei dragi .

Pere-n sirop aromat

Mici delicii  parfumate si racoroase , perfecte pentru zilele acestea calduroase !!!

Si pentru ca ma incadrez cu acest desert in provocarea Anei din aceasta luna , trimit aceasta reteta pentru a participa la frumosul proiect initiat de Mihaela – Dulce Romanie  !!

O duminica minunata va doresc !!❤

Lasă un comentariu

35 comentarii

  1. Nu stiu cum faci, din ce loc minunat se nasc retetele astea superbe! Cand am citit titlul, ma asteptam la ceva foarte zaharos, dar… miere, lamaie, ciocolata amaruie,…, menta!!! si plin de arome, si sanatos, si gustos! Iti multumesc tare mult ca te-ai gandit din nou la mine!!!

    Răspunde
    • Ana , zau ca nici eu nu stiu ce fac . Pur si simplu asa ies intr-un final !!😉 :)))
      Ma bucur ca-ti place desertul meu ptr provocarea ta !!❤

      Răspunde
  2. Mie imi place caldura, dar nu mai mult de 25 de grade😛 Canicula asta intr-adevar e greu de suportat si te inteleg…insa cred ca desertul tau merge bine si pe o asemenea vreme. Servesc o portie!

    Răspunde
  3. Oau! Pozele sunt superbe! Iar un desert aşa uşor şi aromat aş mânca oricând!

    Răspunde
  4. bun tare, prezentarea superba… asa cum ne-ai invatat!

    Răspunde
  5. Abolut ingenioasa aceasta reteta parfuma din belsug si racoroasa (caci eu mi-o imaginez servita de la frigider)! Pana si in zona voastra (montana) a ajuns canicula?

    Răspunde
  6. Reteta asta imi scapase😉. Pere si cioco e o combinatie divina dar sincer nu mi-a trecut prin cap ca ar putea merge si vara. De prezentare, ce sa mai spun?!?! Minunata❤. Te astept cu drag si la Provocarea lunii august . Te pup draga mea!

    Răspunde
    • :):) Chiar sunt delicioase in perioada asta caniculara !!😉
      Multumesc de invitatie !!! Am deja niste idei ptr provocarea ta minunata !!!😉

      Răspunde
  7. Mulțumim pentru rețetă! Voi încerca și eu. Sper să reușesc. O zi plăcută!

    Răspunde
  8. Ador perele cu ciocolata!!!

    Răspunde
  9. Wow ce minunat arata!

    Răspunde
  10. Mmm.. ce bunatate!!! Super poze, ca de obicei doar..🙂
    Pupici

    Răspunde
  11. Faină rețetă!!! Nu mă pricep eu a găti, dar tare mă pricep să mănânc cu poftă!🙂
    Frumos!

    Răspunde
  12. 😦 Hai mai, nu e drept! Ciocolata si menta????? Si mai adaugi si pere fierte in sirop cu lamiie!? Criminala combinatie, zau! 😀 Magduto, o sa platesti tu toate pohtele si nebuniile pe care le razvratesti in imaginatia mea ca plecatam hat departe pe fruntariile dorintelor gurmande! Ma si vedeam balacindu-ma intr-o mare de ciucalata cu iz racoros de izma si trecind pe la nas o felie zdravana de para pergamuta, ca doara asa-i filmul! Sa mai zic ca, in timp ce ma delectez atit de nesimtit ascult Adriano Celentano?
    M-ai darimat cu reteta asta!❤

    Răspunde
    • Mala , imi pare rau ca ti-am pricinuit atatea pofte nebanuite🙂🙂 … , dar stii ca mie lucrusoarele astea simple imi plac cel mai mult , nu ??? Ca mai incerc eu si cate-o sofisticaciune atunci cand vreau sa-mi dovedesc ca pot :))) , e alta poveste !!
      Te pup cu mult drag !!!❤❤
      PS.Fa reteta , musai !!! Perele sunt inca la putere !!😉

      Răspunde
  13. Combinatia e super faina , iar pozele tale sunt superbe.

    Răspunde
  14. Te-am descoperit cu încântare. Te felicit pentru acest blog frumos și util, pe care îl voi recomanda cu drag prietenilor mei!
    Abia aștept să încerc rețete noi!
    Mult succes!

    Răspunde
    • Irina, eu ma bucur enorm ca te-am descoperit . Iti urmaresc fiecare postare chiar daca nu las mereu urme . E minunat ceea ce scrii si ce faci pentru noi toti !!

      Răspunde
  15. Uhahaaa!! N-am mai intrat demult pe bloguri….:(
    Acum insa mi-am propus sa iau ceva timp si sa merg in vizita, ca tare frumos mai este
    Si ce gasesc eu aici la tine??? OMG!!!
    Acum iau un tren si vin incolo!

    Răspunde
  16. Bine ai revenit , Alice draga !!!

    Răspunde
  17. Cred ca ti-am mai scris asta, dar pozele tale, imi vine sa le inramez si sa pierd minute in sir admirandu-le.

    Răspunde
    • Kadia , iti multumesc din suflet !!!!
      Aprecierea si cuvintele tale frumoase nu puteau veni intr-un moment mai bun , sincer !!❤

      Răspunde
  18. Splendide poze, Adinus! Ma tot uit la ele si nu ma pot dezlipi. Esti o artista in ceea ce priveste aranjamentele. Iar perele astea sigur sunt delicioase. Mi-ar place teribil sa fii in apropierea mea. Cred ca ne-am intalni foarte des ca sa punem la cale cate un atelier dulce.
    Mai stau un pic sa ma uit la frumusetile tale si-apoi ma apuc de lucru.
    Iti doresc o zi frumoasa. Pupic!❤

    Răspunde
    • Artista ? Eu ? Zau ca e un cuvant prea mare ptr mine !!!🙂
      Ce frumos ar fi sa ne avem mai aproape !!😦 Am face minuni amandoua , cu siguranta !!!❤

      Răspunde
  1. Dulce Romanie – Parada lunii Iulie | Blog cu legume

Lasă un răspuns

