Stelute cu scortisoara si cafea


Acestea sunt ultimele fursecuri pe anul acesta , fursecuri care sper ca o sa-i placa mosului daca cumva trece si pe la mine 😉 .

Voi patricipa si cu aceasta reteta la parada provocarii lui decembrie , parada gazduita de Brandusa !!

Ingrediente pentru circa 40 de bucati :

  • 180 g faina
  • 40 g cacao
  • 1/2 lingurita scortisoara macinata
  • 1 /2 lingurita de amestec cuisoare si enibahar , macinate
  • 1 lingurita esenta de vanilie
  • 80 g alune de padure , macinate
  • 50 g zahar brun
  • 1 ou
  • 125 g unt
  • 2 lingurite cafea solubila
  • 1 lingura apa calduta
  • 2 linguri zahar brun + 1 lingura zahar alb
  • 50 g zahar pudra + 2 linguri apa

Amestecati faina cu cacaoa , scortisoara , cuisoarele , enibaharul , alunele macinate si zaharul brun.

Faceti o adancitura in mijloc , apoi puneti untul care a stat la temperatura camerei.

Cafeaua solubila o dizolvati intr-o lingura de apa calduta , apoi o turnati peste unt impreuna cu esenta de vanilie si oul.

Amestecati bine toate ingredientele , framantati putin aluatul obtinut , inveliti-l intr-o folie si bagati-l in frigider ptr 60 de minute.

Presarati faina pe suprafata de lucru si intindeti aluatul scos de la frigider intr-o foaie de circa 3-4 mm.

Decupati stelute din foaia intinsa  cu ajutorul unei forme , apoi le asezati intr-o tava in care ati pus hartie de copt ( umeziti putin tava ptr a putea pune hartia de copt mai usor ).

Bagati tava in cuptorul preincalzit si coaceti stelutele timp de 10-15 minute.

Cand sunt gata , le scoateti pe un platou si le lasati sa se raceasca.

Pe o farfurioara amestecati cele doua feluri de zahar .

Intr-un bol micut , puneti zaharul pudra si amestecati-l cu apa , iar cu ajutorul unei pensule , ungeti fiecare steluta , apoi o presarati cu zahar.

Pastrati stelutele intr-o cutie metalica si serviti-l pe mosu cand va aduce daruri ;).

  • Aceasta este o alta reteta din revista Secretele bucatariei nr.12/2010

CRACIUN FERICIT !!!

19 gânduri despre “Stelute cu scortisoara si cafea

  1. Adina, am reusit sa fac , in sfasit stelutele astea dragute:)) au iesit faine, ai mei baieti (piticul si sotul:)) au fost incantati de ele! singura modificare…data viitoare le-as condimenta mai mult, de data asta am pus scortisoara, cuisoare (mai putine decat in reteta ca mi-a fost greu sa le pisez in mojar…si nici fortzosul casei nu era prin preajma:) si am inlocuit enibaharul (ca n-am aut si nici n-am stiut de unde sa iau aici) cu ghimbir.
    Aaaa si noi am facut nu doar stelute ci si semilune! Baietelul meu s.a distrat de minune taind cu formele!
    Multumim tare mult! o primavara minunata iti dorim!

    • Mirela, ce ma bucur sa aud asta .Mi-ai inseninat seara .Nu conteaza ca ai modificat una alta , si eu fac cand imi lipsesc unele ingrediente sau nu-mi sunt pe plac .Data viitoare poti incerca invers .Sunt convinsa ca cel mic s-a distrat , e o ocupatie interesanta ptr copii !!! 😉
      Sa va fie de bine !!!
      O primavara minunata va doresc si eu !!!

Lasă un comentariu