Ceapa caramelizata


Ceapa caramelizata cu menta

De multa vreme vreau sa incerc sa fac ceapa caramelizata, insa de uratul curatarii ei am cam lasat balta ideea.Sa-mi fie rusine,nu? ; ) De data aceasta insa m-am apucat cu spor de treaba si bine am facut, caci tare am fost incantati de rezultat.

Ingrediente:

  • 700 g ceapa micuta(curatata)
  • 70 g unt
  • 2 linguri zahar
  • 150 ml vin alb
  • 3 linguri otet balsamic
  • sare
  • frunze proaspete de menta

Curatati ceapa, apoi caliti-o intr-o tigaie in care ati topit untul. O caliti pana devine translucida, apoi presarati putina sare,adaugati zaharul si lasati pe foc pana acesta incepe sa se caramelizeze.Adaugati apoi vinul si otetul balsamic.Mai lasati pe foc 5 minute.Puneti apoi totul intr-un vas termorezistent si bagati vasul  in cuptorul preincalzit pana sosul incepe sa scada, iar ceapa se inmoaie si devine usor maronie.

O serviti cu menta proaspata presarata deasupra.

Ceapa caramelizata servita cu menta proaspata

Pofta buna!

4 gânduri despre “Ceapa caramelizata

  1. O bunaciune! Am mincat ceva asemanator facut din ceapa mica, gen arpagic, m-a cucerit complet! Au ungurii nostri muraturi de arpagic, dulceata de arpagic si alte fineturi(eu asa le zic!) pe care le poti cumpara si din piata, slava cerului…

    • Asta a fost ceva mai maricica decat arpagicul, dar delicioasa,da!!! Ohhhh, am pus si eu de cateva ori bune arpagic murat, o nebunie!! Insa nu reusesc in fiecare an sa am asa ceva in camara. 😦

Lasă un comentariu