Ciuperci de padure uscate (galbiori)


Galbiori uscati

Cu totii cred ca ne-am saturat de atatea ploi in ultima perioada, insa dupa ce acestea vor trece,ne vom bucura cu siguranta de aceste minunate bogatii ale padurii.

Pentru cei care iubesc ciupercile si vor sa le pastreze cat mai mult, varianta aceasta mie mi se pare cea mai simpla si la-ndemana oricui.Plus ca aroma ciupercilor uscate nu se compara cu nicicare alta.

Asa ca, pentru a face asta,nu aveti nevoie decat de:

Galbiorii cel mai bine este sa-i culegeti uscati( noi i-am cules dupa pranz,nu dimineata cand sunt plini de roua), astfel nu mai este nevoie sa-i spalati inainte de a-i usca la soare,ci doar sa-i scuturati usor cu ajutorul unei pensule micute, taindu-le apoi bucatica de piciorus care a stat in pamant. Stiu, este ceva de lucru, insa rezultatul cu siguranta o sa va incante la maxim.

Eu am ales sa usuc galbiorii nu foarte mari.Cei foarte mici i-am lasat intregi, iar cei potriviti i-am rupt in jumatati sau sferturi.

Dupa ce i-ati curatat si pregatit pentru uscat, ii aranjati pe o tava/tavi si ii lasati sa se usuce intr-un loc unde razele soarelui sunt pregatite sa-i usuce : ).

Eu i-am uscat pe balcon, iar asta puteti vedea aici.

 Totul dureaza 3-4 zile, asta in functie de cat este de cald  in locul in care i-ati pus la uscat si cat de mari sunt acestia. Cu cat bucatile sunt mai mici, cu atat acestia se usuca mai repede si nu riscati sa se mucegaiasca.

Dupa ce sunt foarte bine uscati, ii puneti in borcane spalate si complet uscate.

Ciuperci de padure uscate(galbiori)

Daca nu doriti sa-i uscati la soare, puteti opta pentru varianta uscarii acestora in aragaz.

Ii pregatiti la fel cum am spus in randurile de mai sus, apoi aranjati galbiorii pe o tava in care ati pus hartie de copt.

Bagati tava in cuptorul preincalzit si lasati-o la foc minim cu usa intredeschisa. Eu i-am tinut circa 2 ore si jumatate.Stingeti apoi  focul si lasati-i sa se raceasca tot cu usa intredeschisa.

Dupa ce acestia s-au uscat si racit complet, ii asezati in borcane spalate si uscate (borcanele si capacele trebuie sa fie complet uscate), apoi le depozitati in camara.

Galbiori uscati la soare

Camara plina de comori va doresc! Apoi, savoare deplina!!

Lasă un comentariu

5 comentarii

  1. Ioi ce dor mi-e de niste ciuperci adevarate de padure🙂

    Răspunde
    • Imi trimiti pe mail o adresa si-ti trimit un borcanel😉 ….

      Răspunde
      • Multumesc, esti o dulce, dar nu vreau sa te deranjez, ziceam asa, ca ciupercile de padure imi amintesc de vremea cand mergeam la cules de ciuperci cu bunicii mei, imi placea tocanita de hribi, apoi ciupercile usturoiae umplute cu branza si date la cuptor sau cele mai mici usturoaie care nu se puteau umple le puneam la murat, ce delicii. Acum nu m-as mai incumeta sa culeg singura, nu le mai cunosc. Mai culeg doar ciupercile alea micute albe de cresc prin livada, nu stiu cum le zice, dar sunt bune si ele🙂

      • Toti ne aducem aminte de copilarie, offf,ce vremuri frumoase ……
        Chiar m-as bucura sa-ti trimit, sincer.Asa ca, astept adresa!!;)

      • Trimis🙂 multumesc din suflet !

Lasă un răspuns

