Salata de spanac cu leurda si oua de prepelita marinate


Salata de spanac cu leurda si oua de prepelita marinate

Salata aceasta mi-am imaginat-o din momentul in care am pus ousoarele de prepelita la marinat, insa nu m-am gandit ca o voi combina cu leurda care deja si-a facut aparitia in piete.

Si pentru ca borcanelul cu oua marinate se pare ca nu a mai apucat sa fie fotografiat, asa cum planuisem eu, m-am hotarat sa va scriu reteta lor aici.

Ingrediente pentru ouale marinate :

  • 20 oua prepelita
  • otet
  • apa
  • 1/2 lingurita sare
  • 1/2 lingurita dulceata de ardei iute
  • 1 lingurita miere
  • 1 lingurita marar tocat
  • boabe piper
  • o foaie de dafin

Ingrediente pentru salata :

  • 125 g spanac ( eu am folosit baby spanac de la Lidl )
  • 3 fire subtiri de ceapa verde
  • 1/2 legatura leurda
  • sare
  • piper
  • 1/2 ardei capia rosu
  • 2 linguri ulei de masline
  • oua de prepelita marinate
  •  zeama din borcanul cu ousoarele marinate

Puneti apa intr-o craticioara micuta, adaugati 1 varf lingurita sare, apoi ouale de prepelita .Le lasati la fiert circa 10 minute din momentul in care apa incepe sa clocoteasca . Dupa ce acestea au fiert, le scurgeti de apa fierbinte si adaugati peste acestea, apa rece . Le lasati in apa pana se racesc complet, apoi le curatati de coaja . Dupa ce le-ati curatat pe toate, le treceti usor printr-un jet de apa rece pentru a elimina bucatelele mici de coaja care au ramas lipite pe acestea.

Le aranjati intr-un borcan, apoi puneti peste ele cateva bobite de piper mozaic si foaia de dafin. Adaugati  otetul si apa . Eu am pus otet putin mai bine de jumatate din capacitatea borcanului, iar apoi am adaugat apa, pana acesta s-a umplut .

Salata primavaratica

Turnati cu grija otetul cu apa din borcan, intr-o craticioara, adaugati 1/2 lingurita dulceata de ardei iute, 1/2 lingurita sare, 1 lingurita miere si 1 lingurita marar tocat marunt, apoi amestecati bine si puneti craticioara pe foc.

Lasati pe foc pana da 2-3 clocote, apoi turnati din nou lichidul, peste ousoarele din borcan. Inchideti borcanul si depozitati-l intr-o camara racoroasa pentru 5-7 zile .

In cazul in care nu aveti rabdare sa marinati ousoarele si sa asteptati cele 7 zile pana acetsea sunt gata, puteti la fel de bine sa faceti salata cu ousoarele fierte in apa cu sare, apoi racite, curatate si taiate in jumatate .

Spalati spanacul si lasati-l sa se scurga bine intr-o strecuratoare.

Spalati ceapa verde si leurda, apoi ceapa o taiati rondele, iar leurda nu foarte marunt .

Puneti intr-un bol potrivit  zeama din borcanul cu ousoare marinate, adaugati uleiul de masline, condimentati cu sare si piper daca considerati ca mai este nevoie,  apoi adaugati ardeiul ras pe razatoarea mare.

Salata de spanac cu ceapa verde, leurda si oua de prepelita marinate

Puneti pe farfurii frunzulite de spanac, presarati peste acestea, ceapa verde si leurda, aranjati si cateva jumatati de ousoare marinate, apoi stropiti salata cu toate ingredientele amestecate mai sus.

Daca optati pentru varianta de salata preparata doar cu oua fierte, amestecati intr-un bol, otetul cu apa ( circa 100 ml otet + 100 ml apa ), uleiul de masline, adaugati putina sare, miere, piper si 1 vf lingurita dulceata de ardei iute ( aici condimentati dupa gustul vostru), amestecati bine totul, apoi adaugati peste funzele de spanac, ceapa verde si leurda.

Serviti salata cu pofta !!

Salata de spanac cu oua de prepelita marinate

Zile pline de savoare si culoare  !!

Articolul precedent
Lasă un comentariu

8 comentarii

  1. Wow! Oua marinate!!! Nu se strica???? M-ai bagat in ceata absoluta.

    Răspunde
    • Nu Mala !!! Nu se strica !! Pe testate😉 . Le poti tine doar 2-3 zile daca ti-e teama de asta, insa eu atata le-am tinut .Si chiar sunt grozave !!

      Răspunde
  2. M-am gandit exact ca si Mala, daca nu cumva se strica ouale.🙂
    Sa stii ca voi servi salata asta cu mare pofta imediat ce il voi face. Trebuie sa aiba un gust deosebit ouale marinate. Ma duc cu gandul la ouale de Paste care au gustul acela grozav tocmai datorita otetului din apa de colorare.

    Răspunde
  3. Rita draga, merita sa le incerci si tu.Chiar sunt grozave, iar salatica asta ar face furori pe masa Pascala !!😉

    Răspunde
  4. Hey, imi era dor de o reteta de-a ta! Ce salata faina. Am mai auzit de oua marinate dar nu le-am incercat pana acum. Hmmm, ma bate un gand sa le incerc si eu. :*

    Răspunde
    • Diana, ma bucur ca-ti place . Sa stii ca si eu am vrut sa le incerc de ceva vreme, dar se pare ca abia acum le-a sosit timpul !!😉
      Merita incercate, sa stii !!!

      Răspunde
  5. Ca de obicei, o minunatie de salata!! Imi fac rau cu ochiul ouale alea, pe care le voi face si eu!

    Răspunde
  1. Oua de prepelita marinate | Cat's kitchen

Lasă un răspuns

