Cartofi gratinati


Cartofi gratinati

Un preparat extrem de simplu  care ne poate salva atunci cand vrem sa facem ceva extrem de rapid , dar in acelasi timp sa fie satios si delicios .

 

Ingrediente :

  • 1/2 kg cartofi
  • 30 g unt
  •  patrunjel tocat marunt (  o lingura )
  • 5-6 frunzulite de leurda , taiate fasii
  • 200 ml smantana
  • 2 oua
  • 50 g parmezan
  • sare
  • piper

Curatati si spalati cartofii  , apoi ii taiati rondele si-i puneti intr-un castron incapator . Presarati peste ei sare si piper , presarati si patrunjelul si leurda tocate marunt , apoi amestecati bine totul pentru a se condimenta toti cartofii .

Intr-un bol mai micut bateti ouale spuma , apoi adaugati smantana si omogenizati bine totul .

Ungeti o forma termorezistenta cu unt , aranjati cartofii taiati rondele si condimentati , turnati compozitia de oua cu smantana peste acestia , apoi presarati deasupra lor ,parmezanul ras .

Bagati totul in cuptorul preincalzit pentru circa 30-35 de minute .

Dupa tot acest timp , intepati cu varful unui cutit din loc in loc cativa cartofi , iar daca varful cutitului intra cu usurinta in acestia , inseamna ca sunt gata .

Ii mai puteti lasa cateva minute in cuptor pentru a se rumeni putin la suprafata .

Serviti-i ca atare sau ca si garnitura la diferite fripturi .

Cartofi gratinati

Pofta buna !!!

Lasă un comentariu

22 comentarii

  1. cred ca ii prepar pt pranz. o sa-ti spun cum ne-au placut, buni trebuie sa fie!

    Răspunde
  2. Da, da. Cînd e vorba de cartofi totul se simplifică. Buna mea cea dragă avea o vorbă: ai crumpe, lapte şi ouă în casă, ai mîncarea pe masă ! Şi avea draptate!
    O să încerc cartofii aştia, Adina iubita. Ţucătura de rigoare pleacă bineînţeles către fata mîndră bănăţană…

    Răspunde
    • Diana

       /  8 Aprilie 2014

      Ce sunt crumpele ?

      Răspunde
      • Crumpele, crumplii, croampele, barabulele… nu sunt altceva decit CARTOFI. Regionalisme poate pe nedrept uitate…Cîteodată le mai aduc in discuţiile mele cu Adina (şi nu numai).

      • Diana

         /  8 Aprilie 2014

        Ahaaaaaaaaaa , am inteles … iti multumesc ptr lamuriri ; regionalismele astea ar trebui sa nu le uitam ca si portul popular atat de frumos

      • Cu mare drag, Diana!

      • Diana

         /  8 Aprilie 2014

        Asisderea …

      • Crumpi si barabule …. ohhh , iarasi imi aduc aminte de copilarie si bunici !!❤❤
        Iar tie nu pot decat sa-ti multumesc ca asterni toate astea aici , mereu !!❤

      • Ti-a raspuns Mala deja !!🙂

    • Asa-i Mala ? Ce dor mi s-a facut si mie de bunica si ale sale preparate … :((( … si povesti , si tot ….
      M-as bucura enorm sa-i incerci si tu !!!
      Mii de imbratisari , Malucule drag !!!

      Răspunde
  3. Diana

     /  8 Aprilie 2014

    Cartofi , smantana , oua , cascaval – combinatia perfecta gustului meu🙂

    Răspunde
  4. Bun de tot!

    Răspunde
  5. Frumos preparat, e o combinatie ce as manca-o oricand. Te pup!

    Răspunde
  6. Marilena

     /  10 Aprilie 2014

    hi; vad mereu referire in blogul tau la „leurda”; ce este leurda? sti cumva traducerea in engleza? imi place blogul tau si il citesc regular si cu placere

    Răspunde
  7. Am eu ghinion cu reteta asta, cred. Ii prepar pt a doua oara… Prima oara i-am si pozat😛 dar n-am postat pt ca au iesit prea uscati deoarece uitasem sa pun smantana. Mi-am dat seama dupa poze :)))
    Azi, cuptorul meu pripeste tare de vatra si n-am pus la baza o tava proytectoare. Dupa 35 minute ei ramasesera tari dar se rumenisera la baza (vedeam prin vasul yena). Nu se patrund. Acum am protehjat baza si am pus capacul sa se inabuse acolo ca de rumena, se rumenise frumos pe deasupra. Am avut cartofi noi albi, feliute de 6-7 mm, nu groase, dar nu stiu ce soi sunt ca se fac foarte greu.

    Răspunde
  8. Offff , chiar imi pare rau sa aud asta . E clar ca daca nu ai pus smantana nu prea aveau cum sa se faca asa cum trebuie , iar daca focul este prea tare la cuptor , iarasi nu este ok . Adevarul este ca eu am facut cu cartofi de anul trecut , poate de aceea totul a mers cum trebuie caci reteta e un fleac ….
    O saptamana usoara , draga mea !!!

    Răspunde

Lasă un răspuns

