Stelute cu ciocolata si scortisoara


Stelute cu ciocolata si scortisoara

Pentru ca am intrat in cea mai frumoasa luna a anului ,  si pentru ca in aceasta luna ador sa fac fel si fel de fursecuri , am decis impreuna cu ajutorul vostru ;  ) ca aceasta reteta sa fie prima care-si face aparitia pe blog in deschiderea acestei luni incarcate de magie .

Trimit cu mare drag aceste stelute si-n casuta Kadiei , caci ea gazduieste provocarea Dulce Romanie a acestei luni , proiect initiat de Mihaela in urma cu ceva vreme .

Ingrediente pentru circa 55 bucati :

  • 360 g faina
  • 2 linguri cacao ( rase )
  • 120 g zahar tos
  • 1 vf cutit sare
  • 250 g unt
  • 2 galbenusuri
  • 3 linguri sirop de muguri de brad + 1 lingura apa calduta
  • 1 vf lingurita scortisoara
  • 100 ciocolata alba Bellarom ( puteti folosi orice alta ciocolata )

Stelute cu ciocolata si scortisoara

Scoateti untul din frigider cu circa 4 ore inainte de a va apuca de biscuiti .Dupa ce acesta a stat in tot acest timp la temperatura camerei , il taiati cubulete .

Intr-un bol incapator , amestecati  faina cu cacaoa  , zaharul tos si praful de sare , apoi adaugati untul taiat cubulete si amestecati bine toate ingredientele . Adaugati si cele doua galbenusuri si framantati bine aluatul . Cand acesta incepe sa se desprinda de pe marginile bolului , formati o mingiuca , inveliti-o intr-o folie alimentara si bagati-o in frigider pentru circa 1-1/2 h .

Presarati putina faina pe masa de lucru , scoateti aluatul din frigider , apoi intindeti-l cu ajutorul unui sucitor , intr-o foaie nu foarte subtire .

Decupati din foaia intinsa , stelute de diferite dimensiuni .Eu m-am jucat putin cu stelutele , iar pe o parte din  ele , cu ajutorul unui inel foarte micut , le-am lasat fara mijloc : ))) . Jucati-va putin cu imaginatia voastra si veti vedea cate stelute frumoase veti obtine .

Tapetati o tava cu hartie de copt , apoi aranjati pe aceasta diversele stelute decupate.

Bagati tava in cuptorul preincalzit pentru cica 15 minute maxim .Procedati la fel cu cealalta portie de stelute .

Le scoateti apoi pe un platou si le lasati sa se raceasca .Intre timp , topiti ciocolata alba pe baie de abur , apoi va lasati iarasi imaginatia sa functioneze .Dupa cum vedeti in aceste imagini , eu am lipit cate doua stelute de diferite dimensiuni , una de cealalta  .La fel am facut si cu cele ramase fara mijloc , iar  pe cele mai micute am picurat cate-un strop de ciocolata .

Lasati ciocolata sa se intareasca .

Puneti intr-o canita siropul de muguri de brad , diluati-l putin cu apa calduta ( daca este fff gros puteti adauga 2 linguri de apa calduta , eu insa am adaugat doar una ) , puneti si pudra de scortisoara si amestecati bine totul .

Cu o pensula subtirica , ungeti suprafata fiecarei stelute cu siropul de muguri aromat cu scortisoara !! ; )

Serviti aromatele stelute alaturi de nelipsita cana cu ceai .

Stelute cu ciocolata si scortisoara

Va doresc o luna plina de momente magice !!❤❤

Articolul următor
Lasă un comentariu

29 comentarii

  1. Ce frumoase sunt stelutele! Si-mi imaginez cat de bine miros! Multumesc mult pentru participare! Iubesc luna decembrie, mai ales aici pe blogul tau🙂

    Răspunde
  2. Ce frumoase stelute! te pup cu drag :*

    Răspunde
  3. Minunate steluțe! La tine se simte deja Crăciunul!❤

    Răspunde
  4. rodette

     /  2 Decembrie 2013

    wow…sunt aww!! le-ncerc cu prima ocazie.

    Răspunde
  5. Emella Navi

     /  2 Decembrie 2013

    mmmm stelute cu aroma de iarna!😉 foarte faine si cred ca si rapid de facut, dar mai ales rapid de mancat🙂 Anul asta as vrea sa fac mai multe fursecuri/biscuiti…in genul stelutelor tale, sa le fac din timp sa nu ma aglomerez in ajun de Craciun, ca nu-mi prea permite ….burtica😉 Spune-mi te rog ce-as putea inlocui siropul de muguri de brad?

    Răspunde
    • Ohhhh , si eu vreau sa fac multe rontanele .E fain ca le putem face din timp !!😉
      Pai eu zic ca-l poti inlocui cu un sirop de zahar ars !!😉

      Răspunde
  6. Sunt superbe!!!

    Răspunde
  7. Ce dragute pot fi!

    Răspunde
  8. Frumoase foc si delicioase langa un ceai fierbinte!

    Răspunde
  9. Scortiii! Imi place foarte mult aroma de scortisoara si salivez la gandul combinatiei cu sirop de muguri de brad.
    Nu puteai incepe sezonul acesta cu o combinatie mai reusita,
    Multumim pentru fulgii de zapada!!! Am inceput sa zambesc imediat ce i-am vazut si brusc mi-a revenit cheful de lucru.
    Iti doresc o iarna ca in povesti, iar pregatirile pentru Craciun sa-ti fie usoare, placute si pline de inspiratie.
    Te imbratisez cu mult drag!❤

    Răspunde
    • Ritucule drag , eu iti multumesc ptr toate vizitele si vorbele frumoase !!!
      Si iarna ta sa fie la fel de frumoasa !!❤❤
      Pupici mii !!

      Răspunde
  10. arata foarte frumos❤ o sa incercam reteta cat mai curand, te pupam

    Răspunde
  11. Sunt tare frumoase, perfecte pentru sarbatorile de Craciun😉

    Răspunde
  12. o minunatie ca de altfel tot ce iese din manutele tale;)

    Răspunde
  13. Pfffff….si ce frumos ninge WordPress-ul peste blog!!! O feerie de iarna chiar daca anotimpul asta nu mi-e pe suflet defel!
    Iz de scortisoara si povesti de spus la gura sobei, cam asta se simte din postarea ta, fatuca draga ! Astept si eu nastureii…ca ma facusi curioasa !😀

    Răspunde
    • WordPress-ul asta e mare smecher , cum vine prima zi de iarna , cum ninge !!! Dar eu ador asta !!❤
      Iuffff , abia astept si eu sa pun nastureii , imi plac de numa cum au iesit !!❤😉

      Răspunde
  14. Ca-n povești! Același aspect, aceeași aromă, același farmec deosebit…🙂

    Răspunde
  1. Provocarea Dulce Românie – Decembrie 2013 | In jurul Kadiei

Lasă un răspuns

