Mini torturi cu mascarpone si visine


Mini torturi cu mascarpone si visine

Ca sunt praf la capitolul torturi , zau ca nici macar nu mi-e rusine sa recunosc : )))) , dar cand imi ies fel si fel de dulcegarii in miniatura , zau ca-s tare mandra ! : )))

Haideti sa incepem cu totii saptamana cu ceva dulce si cu multe zambete , ce ziceti ? ❤❤

Ingrediente pentru blat :

  • 8 oua
  • 8 linguri zahar
  • 7 linguri faina
  • 2 linguri cacao
  • 1 lingurita esenta rom

Ingrediente pentru crema :

  • 250 g mascarpone
  • 1 lingura zahar pudra ( in functie de cat de dulce va doriti crema , mai puteti adauga zahar )
  • 2 linguri visine din compot ( fara samburi )

Ingrediente pentru glazura si decor :

  • 2 patratele ciocolata alba menaj
  • 3 patratele ciocolata neagra Bellarom – 74% cacao
  • 30 g fulgi de migdale

 

Tortulete cu mascarpone, visine, ciocolata si migdale

Puneti visinele intr-o strecuratoare si lasati-le la scurs .

Amestecati  apoi branzica mascarpone cu zaharul pudra ,  adaugati visinele scurse bine si amestecati usor totul .Bagati crema la frigider .

Separati albusurile de galbenusuri , apoi mixati albusurile pana devin spuma .Adaugati zaharul si continuati sa mixati pana acesta se topeste , iar spuma devine densa . Amestecati galbenusurile cu esenta de rom , apoi le adaugati  peste albusurile batute spuma  . Adaugati si  faina  amestecata cu pudra de cacao si amestecati cu o lingura de lemn de jos in sus cu mare grija .

Tapetati o tava  cu hartie de copt , apoi puneti compozitia obtinuta in tava , niveland-o uniform .Bagati tava in cuptorul preincalzit pentru maxim 30 de minute .Eu am folosit o tava de 30/35 cm , insa voi , in functie de cat de inalte vreti sa fie tortuletele , puteti opta pentru o tava de dimensiuni mai mici .

Cand blatul este bine copt il lasati sa se raceasca complet , apoi taiati cu ajutorul unui inel  pentru decuparea aluatului , discuri . Aici iarasi voi decideti cat de mari vreti sa fie aceste discuri .Eu am avut un inel de 8 cm  , iar din blatul obtinut mi-au iesit 12 discuri .

Pentru fiecare tortulet aveti nevoie de doua cerculete .

Daca va plac blaturile insiropate , puteti insiropa discurile cu siropul din compotul de visine .Eu una le prefer mai seci , asa ca nu am folosit nici un strop de sirop .

Luati cate-un disc , puneti pe el din crema cu visine un strat nu foarte gros , apoi lipiti un alt disc peste crema .Apasati usor pentru a se uniformiza crema si a se lipi bine unul de altul . Luati cate putin din crema mascarpone ( aveti grija sa luati doar crema , fara visine ) si ungeti de jur imprejur tortuletul .Stratul de crema trebuie sa fie foarte subtire pentru a se mai vedea putin si din nuanta blatului .

Puneti fiecare tortulet obtinut pe un platou .

Continuati la fel cu celelalte discuri si crema ramasa .

Topiti ciocolata pe baie de abur , iar intre timp puneti fulgii de migdale intr-o tava si bagati tava in cuptorul incins , pana acestia se rumenesc usor .

Intindeti cu grija pe suprafata fiecarui tortulet , ciocolata topita , apoi aranjati in mijloc cativa fulgi de migdale prajiti .

Bagati tortuletele la frigider pentru circa o ora , apoi serviti cu pofta !!

Mmmmmmm :)))))

O saptamana asa cum v-o doriti si cate-o imbratisare pentru fiecare !!❤

Lasă un comentariu

38 comentarii

  1. Spune adevărul: unul a fost pentru Vuvu, iar celălalt pentru Moșuleț. Nu-i asa?😀 De-aia sunt în miniatură!

    O săptămână minunată și ție! Te pupăm!

    Răspunde
    • :):):) Hai ca-l spun , dar te voi surprinde !! :))) Mustaciosii mei nu prea se dau in vant dupa dulciuri .Recunosc ca mosulica vine si mai cerseste cate-un coltisor de blat , dar Vuvu nici macar nu se apropie de dulcegarii !! In schimb , am alt mustacios care le devoreaza pe toate !!! :))
      Va pup si eu si sa stii ca daca intr-o zi ma voi apuca sa fac paine cu maia , tu esti vinovata ptr asta !! Doamne , numai la painea ta ma gandesc !! :((

      Răspunde
      • Tare as vrea sa stau cu tine la o cafeluta si o dulcegarie din asta miniaturala, cu mustaciosii alaturi! Am vazut pozele cu ei de pe Facebook zilele trecute si asa imi venea sa-i mangai, amandoi sunt frumosi!
        Painea cu maia e mult mai usoara decat pare. Si eu m-am tinut departe de ea ani de zile, cred ca limbajul de specialitate, termeni precum autoliză, rigurozitatea au facut ca lucrurile sa para mai complicate. E nevoie de mai mult timp, intr-adevar, dar in weekend cand stam acasa, e un proces foarte frumos. Plus ca in timp ce dospeste aluatul, noi ne putem vedea de treaba.
        Daca ai fi mai aproape, ti-as darui o paine proaspata si calda, abia scoasa din cuptor!

      • Offff , ce frumos ar fi sa se intample toate astea .Stii cat imi esti de draga , nu ?❤
        Mosulica ar fi primul care te-ar intampina la usa , apoi primul care s-ar urca la tine in brate in momentul in care te-ai aseza undeva . E un lipicios fara pereche si cred ca l-ai adora din prima secunda !!❤
        Iufff , atatea am de facut in weekend incat niciodata nu-mi ajunge timpul , dar intr-o zi voi lasa totul balta si ma voi apuca de painica .Promit !!
        Si eu ti-as darui multe daca am fi mai aproape !!😉❤

  2. yumiii, arata tare imbietor, o saptamana frumoasa sa ai.

    Răspunde
  3. Incep saptamana frumos, cu un deliciu de la tine. Te pup!

    Răspunde
  4. Emella Navi

     /  25 Noiembrie 2013

    Magda, intr.adevar ma ispitesti tare mult cu ale tale tortulete delicioase! si chiar nu-i multa munca la ele. Plus ca ma ajuta (uneori …incurca, dar asta e, nu ma supar) si Gabri la preparat, le voi face numai de cat;) Ma gandeam insa daca as putea face direct un tortulet …mai mare si nu mai multe mititele si dragute, Si asta pentru ca as vrea sa stau mai putin in bucatarie….deh, sarcina nu-mi mai permite prea multe! Nu mi-ar mai permite ea nici atatea rasfaturi culinare si dulcegarii , ca deh, kilogramele se aduuuuuna, se tot aduna, eu ma simt uriasa ;)….Dar daca tu ma ispitesti, ce pot face?!?!
    O saptamana minunata iti doresc, alaturi de toti …..mustaciosii tai, mancatori sau nu de dulciuri🙂

    Răspunde
    • Nici nu stiu daca sa ma bucur sau sa ma intristez putintel ca te pun la treaba in situatia in care esti acum🙂 ….
      Eu zic ca e perfect si daca faci un tort mai mare , de ce nu ? Gustul e acelasi si scapi imd de treaba !!😉
      Multumesc din suflet !!!
      O saptamana usoara iti doresc !!❤

      Răspunde
  5. Superbe! Ca sa nu mai spunem cat sunt de gustoase!

    Răspunde
  6. rodette

     /  25 Noiembrie 2013

    de-a dreptul mirobolante!!!felicitari!

    Răspunde
  7. Anca B.

     /  25 Noiembrie 2013

    Senzational! Am ramas fara grai!

    Răspunde
  8. Multumesc frumos !!❤

    Răspunde
  9. Drga mea, nu stiu cum reusesti dar imi faci o pofta teribila de dulce! Arata senzational!

    Răspunde
    • Hai ca tu faci mult mai multe minunatii la care eu salivez incontinuu cand intru la tine pe blog .Esti o gospodina desavarsita si fffffff harnica !!!❤

      Răspunde
  10. 70gabi40

     /  26 Noiembrie 2013

    Doamne, ce frumos arata! Chiar ca sunt dragute asa in miniatura! De bune…nici nu mai zic!

    Răspunde
  11. Grozave ! Cum adica, nu te pricepi la torturi 🙂

    Răspunde
  12. Ce frumusele tortulete ai facut, le mananci din priviri! imi place combinatia, e grozava!

    Răspunde
  13. Haoleu Adinoooo !
    Uita-te domne’ ce tort scoate fatuca din minutele ei si zice ca nu se pricepe! Hai ca arata extraordinar de bine, sunt sigura ca gustul e pe masura aspectului iar fotografiile de milioane! Si-acu sunt invidioasa pe pisicutele care au avut parte de-un asa rasfat! Ca prea zimbesc nastrusnicele colo din coltul lor!
    Ca idee, aci in zona, la anumite evenimente, se face un soi de prajitura asemanatoare insa blaturile taiate cu paharul, umplute cu o crema, unse de-a roata tot cu crema si-apoi tavalite prin nuci, cocos, etc. Sunt fabuloase si astea, sa stii. Cam migaloase ce-i drept dar cu care mergi la sigur.
    Hai ca m-ai ucis monser! Iar o sa le visez la noapte !😀

    Răspunde
  14. Cat de delicios arata!!!! Si mai zici ca nu te pricepi..😛
    Pup, fata draga!

    Răspunde
  15. Superb!!!Arata grozav!!

    Răspunde
  16. daca tortul e ceva la ce nu te pricepi, atunci ia spune, la ce te pricepi, ca acolo sigur voi lesina in fata pozelor🙂

    Răspunde
  17. da, da, da…iti face o pofta de te lingi pe degete doar cand privesti poza, cat de bine si apetisant arata aceste mini torturi, delicioase si racoroase😛

    Răspunde
  18. Ce bine arata!🙂 Cred ca la noapte o sa visez doar la tortuletele astea delicioase. Poate incerc si eu sa fac reteta ta desi nu am inele ca sa le fac mici.😦

    Răspunde
    • Sa stii ca si mie mi-e dor de tortuletele astea …
      Poti decupa si cu un pahar dintr-un plastic mai tare😉 ..

      Răspunde
      • 🙂 Buna idee. Nu m-as fi gandit ca se poate cu ajutorul unui pahar de plastic, sau poate unul de sticla, dar o sa incerc. Mi-ai dat o idee. Multumesc🙂

Lasă un răspuns

