Cotlet de porc cu sos de ciuperci de padure ( craite )


Cotlet de porc cu sos de craite ( ciuperci de padure )

Cu toate ca am facut de ceva vreme preparatul acesta , cu toate ca am promis de ceva vreme ca-l postez , se pare ca abia astazi  a venit si randul lui .

Si uite asa , incet incet ,  veti afla ce bunatati am facut eu cu diferitele ciupercute gasite prin paduri . Sper doar sa va placa ceea ce gasiti mereu aici !! ; )

Ingrediente :

  • 6 felii de cotlet de porc cu os
  • 5o g unt + 5 linguri ulei de masline
  • 1 lingurita pasta de ardei si gogosari
  • 1 vf lingurita piper
  • 1/2 lingurita  sare
  • 4 catei de usturoi rasi pe razatoarea mica
  • 700 g ciuperci de padure proaspat culese – eu am folosit doar craite ( voi puteti folosi orice alt fel de ciuperci doriti sau aveti la dispozitie)
  • 4 linguri ulei de masline
  • 3 linguri de praz taiat marunt
  • 1 fir de ceapa verde
  • 3 catei de usturoi
  • sare
  • piper
  • 150 ml lapte + 2 linguri rase de faina

Amestecati intr-un bol micut usturoiul ras cu sarea si piperul , apoi adaugati pasta de ardei si 2 linguri de ulei .Amestecati din nou toate ingredientele .

Ungeti fiecare bucata de cotlet cu pasta obtinuta si lasati-le sa stea circa 30 de minute .

Topiti untul intr-o tigaie , adaugati 3 linguri de ulei , apoi prajiti pe fiecare parte  bucatile de cotlet  pana se rumenesc   (eu le-am lasat circa 8-10 minute pe fiecare parte ) .Daca le doriti mai putin rumenite , le lasati 4-5 minute doar .

Le scoateti intr-un castron pe care-l acoperiti pentru a le pastra calde .

Curatati usturoiul si pisati-l putin intr-un mojar . Incingeti uleiul intr-o tigaie apoi adaugati prazul si ceapa verde tocata marunt .Lasati-le sa se caleasca circa 5 minute . Adaugati si usturoiul pisat si mai lasati totul pe foc , 2 minute .

Ciupercile le spalati , le taiati fasii , apoi le adaugati in tigaie peste ceapa si prazul calit. Puteti adauga putina apa (1/2 cana ) , asta in functie de ce ciuperci folositi.Condimentati cu sare si piper si lasati totul pe foc pana scade toata zeama lasata de acestea .

Intre timp ,adaugati cele doua linguri de faina in cei 150 ml lapte si amestecati pana devine  ca o pasta fina .

Cand ciupercile sunt facute , turnati peste acestea compozitia de lapte cu faina , amestecati cu grija totul si lasati pe foc pana da 2-3 clocote , apoi stingeti focul .

Serviti cotletele impreuna cu sosul de ciuperci .

Cotlet de porc cu sos de ciuperci de padure

Pofta buna si un week-end minunat  va doresc !!!

Lasă un comentariu

16 comentarii

  1. Vai, ce pofta mi-ai facut! Eu am luat niste ghebe din magazin si planuiesc sa pregatesc ceva pentru masa de duminica. Inca nu stiu ce🙂 Poate o sa ma inspir de aici😉 Pupici!

    Răspunde
    • Si tu mie de combinatia cu fructe !! Numai acolo m-am gandit zilele astea !! :(((
      Sunt sigura ca vei face alegerea perfecta ptr masa de duminica .Eu azi trebuie sa fac rapid tot ce am in plan , caci maine dimineata plecam pe munte sa profitam de-o zi frumoasa de toamna !!😉
      PS.Abia am postat reteta asta – nu-mi plac deloc pozele !! :((

      Răspunde
  2. Superbe sunt craitele! Eu n-am mancat niciodata, dar toate ciupercile de padure sunt bune.

    Răspunde
  3. Mai Magduto, mare nedumerire am: de unde domne’ culoare galben-verzuie a sosului? Initial am crezut ca e sos de piper verde apoi, citind materialul vazui despre ce este vorba. N-am vazut craite niciodata si nici nu le-am mincat, insa sa fie culoarea sosului de la portocaliul ciupercilor amestecat cu verdele prazului ? Oricum, arata excelent preparatul si incerc sa-mi imaginez gustul! Si cred ca n-are rost sa merg mai departe cu presupunerile pentru ca nu-i a buna pentru gura mea!
    Duminica exceptionala si astept foto de sus, sus de tot!
    O tucatura de rigoare…. ca stii ca nu ma pot abtine!

    PS: pozele chiar sunt faine, ce bai ai cu ele ?

    Răspunde
    • Mala draga , exact de la ce crezi tu este culoarea sosului !!😉 Altceva ai vazut si tu ca nu am pus in sosul asta . Intensul portocaliu al craitelor da oricarui preparat o superba culoare !!
      Mai Mala , poze de unde de sus astepti ca eu zau n-am zis nimic !! :))
      Mii de imbratisari !!❤
      PS.Nu mai stiu sa pozez preparate d-astea in farfurii mari .Nu stiu , dar nu-mi plac deloc !! :))))

      Răspunde
  4. Are un aspect delicios!pup

    Răspunde
  5. E exact pe gustul meu sosul acesta! Si ce draguta e farfurioara!

    Răspunde
  6. Cat de bine arata!!!!

    Răspunde
  7. Wow, cred ca a fost o mancare delicioasa numai buna de lins pe degete la final🙂 Arata tare bine, imi place si combinatia! Te pup

    Răspunde
  8. Yammy, nu as lipsi de la ciuperci pentru nimic i lume! Aduc vinul daca vrei!

    Răspunde

Lasă un răspuns

