Compot de pere cu caise confiate


Compot de pere cu caise confiate

      Anul trecut am facut compot de pere cu stafide , compot care ne-a placut tare mult , iar anul acesta am inlocuit stafidele cu caise confiate si merisoare .

Si pentru ca mi-au placut cum arata borcanelele mele , m-am decis sa vi le arat si voua !!

Ingrediente :

  • 10 pere
  • 800 ml apa
  • 300 g zahar
  • 3 batoane de scortisoara
  • caise confiate ( caise puneti fiecare cate doriti ; ) )

Curatati perele de coaja , le taiati apoi in sferturi si le eliminati semintele.

Intr-o craticioara , puneti apa cu zaharul si cele trei batoane de scortisoara . Lasati pe foc pana incepe sa dea in clocot.

Cand siropul incepe sa clocoteasca , puneti jumatate din cantitatea de pere in acesta si lasati-le sa fiarba 5 minute.Scoateti apoi perele fierte intr-un castron si adaugati cealalta jumatate de pere curatate .Le lasati si pe acestea sa fiarba 5 minute , apoi le puneti in castron peste celelalte pere fierte.

Puneti perele fierte in borcanele spalate si uscate , apoi in fiecare borcan puneti cateva caise confiate sau merisoare . Adaugati si batoanele de scortisoara pe care le-ati fiert in sirop  . Turnati siropul ramas in oala ( siropul trebuie sa fie fierbinte !! )  si inchideti bine borcanele .

Depozitati-le apoi in camara alaturi de celelalte bunatati !!!

Mie din cantitatile date mai sus , mi-au iesit 3 borcane de 800 ml  , insa daca doriti sa puneti mai multe , mariti cantitatile !!!

Pe langa compotul de pere cu caise , am facut cateva borcanele  si cu merisoare !! Mmmmmm , un deliciu !!!

Compot de pere cu caise confiate

O toamna bogata va doresc !!!

Articolul precedent
Lasă un comentariu

18 comentarii

  1. Magduto draga…

    „Colo sus si mai in sus
    Colindam Doamne, Colind
    La portile raiului
    Este-o dalba minastire.
    Si-ntrinsa cine sade?
    Sade Maica Precesta
    C-un prunc mic ce tot plingea.
    Maica Sfint-asa-i zicea:
    „Taci pruncule, nu mai plinge,
    Ca maica tie-ţi va da
    Doua mere, doua pere
    Sa mi te joci tu cu ele
    Si cheile raiului,
    Raiul sfint sa-l stapinesti,
    Pamintul sa-l mostenesti,
    Pe noi sa ne mintuiesti”.

    Cheile le ai draga mea, Raiul il stapinesti, pamintul il mostenesti, pe noi ne ‘mintuiesti’ prin minunile pe care le faci tu acilea!
    Gust desavirsit de para si caisa imbracat in val aromat si exotic de scortisoara. Ma inclin si ma savirsesc ca admirator!

    Răspunde
    • Malucul meu drag ,
      Cum ma faci tu sa ma simt de bine intr-o zi care n-a fost tocmai buna pentru mine😦 . Minunate versuri ai asternut in casuta mea , si zau ca nu m-am gandit pana acum ca am toate cele la-ndemana !!!❤❤
      O seara minunata sa ai !!

      Răspunde
  2. Adevarat a tare frumos arata borcanele. Bine ca ni le-ai aratat🙂 Chiar vroiam sa te intreb: tu ai facut capacele? Ca-s tare faine

    Răspunde
  3. Mmmm.. cat de bun trebuie sa fie compotul.. Cat despre prezentare.. impecabila!!
    pupici

    Răspunde
  4. la cum arata nu poate fi decat minunat, felicitari!!!!

    Răspunde
  5. Pere si caise… ce combinatie faina! Numai idei geniale ai! :*

    Răspunde
  6. Georgiana

     /  21 Octombrie 2013

    Nu ştiu de ce abia acum am descoperit blogul. Dar felicitări din suflet!!! Pentru reţete, pentru răbdarea cu care sunt povestite şi mai ales pentru calitatea fotografiilor şi a „styling-ului” minunăţiilor pe care le împărtăşiţi cu noi🙂 Succes maxim în continuare!

    Răspunde
    • Georgiana , bine ai venit !!!!
      Niciodata nu e prea tarziu , nu ? Ma bucur enorm ca m-ai descoperit si ca-ti place ceea ce ai gasit aici !!
      O seara minunata !!

      Răspunde
  7. Și pentru că mi-a plăcut cum arată borcănelele tale, mi-am luat și eu poza, ca s-o văd de câte ori deschid calculatorul. Plescăi, înghit și mă simt de parcă deja mănânc compot, să știi.🙂 Nu știu ce le faci de-ți ies atât de bune. Chiar și pozele.🙂

    Răspunde
    • Catalin , sa stii ca ma bucur enorm ca ti-ai luat poza !!😉 Inseamna mult ptr mine asta , dar daca ma mai lauzi mult , zau ca-ti cer adresa si-ti trimit un borcanel !!!😉 Ce zici ?

      Răspunde
  8. :)) Magda, te rog, nu poți fi perfectă!!!🙂 După ce că faci numa’ bunătățuri care stimulează simțurile în mod nebunesc, după ce că faci poze care te determină să uiți că sunt doar poze, acum tu vrei să-mi trimiți și mie direct din poze?! Mi-e și rușine să zic da. :))
    Presupun că tu faci și o afacere frumoasă din pasiunea ta. Să nu-mi spui că n-ai timp, n-ai chef. Trebuie să ai! TOP Chef să ai!🙂
    Eu nu te laud, Magda. Eu doar constat încântat, să știi.🙂 Sincer.

    Răspunde
    • Hei , nici nu vreau sa fiu perfecta !!! :))) Sunt doar eu , atat !!!😉 Rusine nu are de ca sa-ti fie , zau !!! …. doar ca eu m-as simti nasol daca din cauza nebuniilor de aici , patesti ceva !! Cine-mi mai trimite comentarii asa frumoase mai apoi ?🙂
      Din pasiunea mea nu fac nici o afacere , doar ador sa daruiesc celor care-mi apreciaza munca cu atata sinceritate !! Sincer !!! Deci …. astept un mail !!😉

      Răspunde
  9. Vai de mine! Citesc comentariile si raman fara grai.
    Atat esti de apreciata, si pe buna dreptate! Ma bucur mult ca ai cititori atat de incantati de ceea ce faci. Ma numar si eu printre ei.🙂
    Zau ca ar trebui sa faci o micuta si sanatoasa afacere din talentul tau.
    Vezi, nu sunt singura care spune asta.🙂
    Cat despre compot, sunt sigura ca e delicios. Iar capacelele tale nu au pereche, asa cum am mai spus.
    Frumoasa postare si incantatoare comentarii.
    Felicitari din toata inima si multa inspiratie in continuare draga mea.

    Răspunde
    • Ritucule drag ,
      Fara sustinerea ta nici nu stiu ce m-as face , stii bine asta , nu ? Ma bucur enorm ca te-am cunoscut si ca existi !!❤❤

      Răspunde

Lasă un răspuns

