Fructe de mare in sos de rosii


Fructe de mare in sos de rosii

Se pare ca pe langa multe altele pe care le fac , am inceput sa gatesc din ce in ce mai mult . Sa fie oare de vina vremea sau pur si simplu m-am apucat serios de treaba ? :)))

Fructele astea de mare le-am savurat saptamana trecuta  , insa abia acum reusesc sa postez reteta .

Ingrediente :

  • 250 g creveti decorticati
  • 250 g inele calamar
  • 1 ardei capia
  • 1 ceapa potrivita
  • 2 linguri de praz taiat marunt
  • 1 morcov micut
  • 100 g mazare
  • 4 catei de usturoi
  • 3 linguri ulei de masline
  • 30 g unt
  • 300 g bulion de casa
  • 100 ml apa
  • coaja rasa de lamaie
  • sare de mare
  • piper
  • patrunjel

Fructele de mare se spala , apoi se pun intr-o oala cu apa clocotita si putina sare . Din momentul in care incep sa clocoteasca , lasati-le sa fiarba 10 minute , apoi le puneti la scurs intr-o strecuratoare .

Curatati morcovul si dati-l pe razatoarea mare . Prazul si ceapa le taiati marunt , iar ardeiul fasiute subtiri .

Incingeti uleiul intr-o tigaie , adaugati apoi untul si lasati-l pana se topeste .

Adaugati  morcovul ras , ardeiul , prazul si ceapa , lasandu-le sa se caleasca circa 15 minute .

Zdrobiti cateii de usturoi intr-un mojar   adaugandu-i apoi impreuna cu coaja rasa de lamaie si mazarea , peste legumele din tigaie .

Adaugati bulionul de casa si apa si lasati totul sa fiarba circa 20 de minute .

Daca scade prea tare zeama din tigaie , mai puteti adauga putina apa .

Dupa ce toate cele au fiert suficient , adaugati fructele de mare oparite , condimentati cu sare si piper si lasati pe foc inca 10 – 15 minute  .

Serviti cu patrunjel proaspat tocat si feliute de bagheta  alaturi de un paharel cu vin !!! ; )

Fructe de mare in sos de rosii

Pofta buna si o seara minunata !!!❤

Lasă un comentariu

18 comentarii

  1. O bunatate de mancarica ai facut!!! Vreau si eu o portie.. ca daca tu gatesti din ce in ce mai des, eu.. din ce in ce mai rar :)) Ca doar cartofii prajiti, snitele si neamurile lor, nu se numeste gatit..🙂
    Pup cu drag fata harnica!

    Răspunde
  2. Minunata mancare, ador fructele de mare dar si alaturarea lor cu sosul de rosii. Pozele sunt superbe din nou. Te pup!

    Răspunde
  3. Vin si eu la masa!!!

    Răspunde
  4. Delicios !!!!

    Răspunde
  5. Superba prezentarea!!!Calamarii sunt clar pe gustul nostru!

    Răspunde
  6. Mai Magduto…😀 daca inelele alea ar fi din niscaiva argint zau daca as refuza…numa’ ca nu-s de mincat in cazul asta!
    Am avut io odata o navirneala cu calamarii si de-atunci ma cam uit chioris la ei dar la astia ai tai parca-parca m-as apleca sa le testez lauda… Arata extraordinar de bine iar zoftul cela rosu din blid zau ca ma-ndeamna sa-ncing darabu’ de pita-n el !
    Brava inca o data si nu vreau sa aud circoteli din partea altora care se lauda doar mincind si nu pun si ei o vorbulita, colo, asa ca pentru sufletelul care face minuni printre oale!(Acu’ ma pot astepta la vo’ plesneala virtuala daca nu mi-am putut tine gura!😀 ).

    Răspunde
  7. Am citit mai sus, Cristina s-a anuntat la masa. La ea o fi fost o figura de stil, dar… hm! In linie dreapta, de la mine pan’ la tine fac mai putin vreo ora. Daca mi-e atat de pofta cum mi-e acuma, cred ca in 45-50 de minute pot suna la sonerie. Deci… mai ai?😀

    Răspunde
    • Ohhhhh ,
      Nici nu ma asteptam sa gasesc un comentariu de la d-voastra !!! Mare si frumoasa surpriza mi-ati facut azi !!
      Imi pare rau sa spun ca nu mai am din ce se vede in imagini , dar , pana ajungeti la masa , zau ca mai fac cateva portii bune!!! Timp este suficient !!😉
      O zi frumoasa !!!

      Răspunde
  8. Mai ai? Că înghit întruna în gol.🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

