Dovlecei marinati


Dovlecei marinati

Acesti dovlecei cred ca i-am facut mai mult de dragul noului vas achizitionat . Foarte rar imi cumpar diverse obiecte de culoare verde pentru ca nu-mi prea place aceasta culoare ( cine ar crede ca unei iubitoare de natura si frumos …. nu-i place culoarea verde ??? !!  : ) ) , insa acest vas avea ceva deosebit , si chiar mi-a placut enorm , fapt pentru care l-am si achizitionat  .

Reteta dovleceilor marinati este una simpla . Am mai facut de cateva ori dovlecei marinati  , insa niciodata nu am folosit faina . Reteta aceasta cu ei tavaliti putin prin faina o am dintr-o carticica mai veche si , rasfoind-o recent , mi-a stranit curiozitatea de a-i prepara astfel .

Iar daca Ana ( Blog cu legume ) ne provoaca in aceasta luna sa gatim cu legume si fructe de sezon   in frumosul proiect Dulce Romanie initiat de Mihaela , cred ca aceasta reteta se incadreaza perfect in cerintele ei  .

Ingrediente :

  • 2 dovlecei potriviti
  • sare
  • piper macinat
  • zeama de la 1/2 lamaie
  • 4 catei de usturoi
  • o ceapa rosie micuta
  • 10 linguri ulei de masline
  • 40 ml bulion  ( acesta nu trebuie sa fie ffff gros )
  • 1/2 lingurita miere
  • 2 linguri otet
  • circa 10 boabe de piper mozaic
  • 4 frunzulite de busuioc proaspat
  • 1/2 lingura patrunjel tocat marunt
  • faina

Spalati bine dovleceii , le taiati marginile , apoi ii taiati rondele .

Aranjati feliile pe o farfurie , le condimentati cu sare si piper , apoi le stropiti cu zeama de lamaie .

Le lasati sa stea circa 20 de minute .

Curatati usturoiul si ceapa .Ceapa o taiati marunt , iar usturoiul il zdorbiti intr-un mojar cu un vf lingurita sare grunjoasa .

Caliti ceapa in 3 linguri de ulei de masline , pana aceasta devine sticloasa .Adaugati usturoiul zdrobit si mai lasati la calit circa 1 minut . Adaugati peste ceapa si usturoiul calit , bulionul , otetul , mierea si boabele de piper .Lasati totul pe foc   inca 2 minute.  Stingeti focul , adaugati verdeturile ( patrunjelul si busuiocul ) taiate marunt , acoperiti cu un  capac si lasati totul acoperit pana prajiti dovleceii .

Scurgeti dovleceii de apa , apoi  tavaliti  fiecare feliuta de dovlecel   prin putina faina .

Incingeti intr-o tigaie 2 linguri de ulei de masline , apoi prajiti feliutele de dovlecel pe ambele parti , pana se rumenesc putin.Mai adaugati treptat cate-o lingura de ulei .

Feliile prajite le puneti intr-un vas adanc , iar peste fiecare rand de dovlecei , adaugati 0 lingura din marinata obtinuta mai sus .Continuati la fel pana terminati cantitatea de dovlecel si marinata .

Puneti vasul in frigider ptr circa 15  minute , apoi serviti  !!

Dovlecei marinati

Pofta buna !!!

Articolul următor
Lasă un comentariu

28 comentarii

  1. Mi-ai reamintit o reţetă de mult uitată… Mâine o fac, cred că va avea un succes nebun!

    Răspunde
  2. Super reteta! Trebuie sa o incerc!

    Răspunde
  3. Liliana

     /  11 Iulie 2013

    Super reteta, super vas.
    De unde l-ai cumparat?

    Răspunde
    • Liliana , ma bucur ca-ti place .
      Vasul e cumparat de la Kaufland .Erau mai multe nuante , insa mie asta mi-a placut cel mai mult !!🙂

      Răspunde
  4. Arata grozav, chiar ca le sta bine in vasul ala🙂 Interesanta reteta, sa vedem cum imi permite timpul sa o incerc🙂

    Răspunde
  5. Eu ador culoarea verde si mi se pare foarte reusit vasul. Cat despre dovlecei…arata minunat si trebuie incercati🙂

    Răspunde
  6. Faina reteta. O sa ii fac si eu intr-o zi pentru ai mei. Pup!

    Răspunde
  7. Ador dovleceii, asa ca ma autoinvit la masa:)Tare buni cred ca sunt!Pup!

    Răspunde
  8. Ador verdele! Deci.. ai face bine sa trimiti vasul si servetul la mine :)))
    Cat despre dovleceii astia… cu siguranta trebuie incercati!!
    Pup cu drag fata frumoasa!

    Răspunde
  9. Bucate Apetisante

     /  12 Iulie 2013

    Adina, n-am mai fost pe la tine de-un secol,mi-era dor de pozele tale frumoase.
    Chiar e super vasul, ce material este?
    Dovleceii cred ca sunt tare gustosi, sigur as savura cu mare placere mancarica ta.

    Răspunde
  10. Minunata si buna pentru dieta mea!

    Răspunde
  11. Vasul e super , iar dovleceii sigur sunt de vis.

    Răspunde
  12. F-A-B-U-L-O-S ! I’m speechless, de-a dreptul.
    E o combinatie care-mi bintuie la propriu imaginatia iar gustul final(pe care-l simt mai mult decit il banuiesc) m-a trimis in bratele unei pohte ce-o pohtesc! Ca si io ca si cronicaru’ vin si zic ca-i o dependenta gurmanda. Nu-s ca moldavul ce-a pohtit pohta da’ zau ca si-n Ardealu’ nost e aceeasi Marie.
    Retzipisa ce-am trecut-o pe lista de … must do it, Magduto!❤

    Răspunde
  13. Mala draga , pana reusesc eu sa raspund la comentariu tu poate deja te-ai saturat de cateva portii bune , insa timpul liber imi joaca feste , iar de multe ori cand am putintel timp liber , abia astept sa-mi trag sufletul !!😦 Scuze ca raspund asa tarziu .
    Ma bucur enorm ca-ti place preparatul asta , iar daca l-ai incercat deja , sper ca a fost pe gustul vostru !!❤
    O saptamana usoara iti doresc !!

    Răspunde
    • Scuzele-s acceptate si retrimise in aceeasi nota de sinceritate care mi-e atit de draga la tine! Acelasi timp liber -lipsa- ma casapeste realmente si pe mine facindu-ma sa nu mai apuc decit cu intirziere sa trec pe la casele voastre si sa dau un buna ziua absolut necesar. Dar, sper ca se va remedia problema dupa ce trec de perioada asta in care, parca lumea se ia la trinta cu timpul si cu nervii mei… Si va fi bine, zic eu.
      Rogu-te, daca vezi ca nu apar atit de promt sa stii ca acilea-s si-o sa-mi vir la un moment dat ochiul ciufut prin oalele tale, ca nu ma pot abtine! Stii preabine asta!:D
      O tucatura ardeleneasca pentru banatanca draga!<3

      Răspunde
  1. Dulce Romanie – Parada lunii Iulie | Blog cu legume

Lasă un răspuns

