Mini savarine cu capsune caramelizate si mascarpone for Tea Party


Mini savarine cu capsune caramelizate

Daca luna trecuta am fost printre primele care au pregatit ceva pentru Tea Party-ul organizat de Emily in fiecare luna , luna aceasta cred ca sunt ultima . Sper insa sa fie cu iertare si sa va placa ceea ce am pregatit .

Ingrediente :

  • 4 oua
  • 40 g pesmet
  • 20 g faina
  • 1 vf lingurita praf de copt
  • 1 vf cutit praf de sare
  • 70 g zahar tos
  • coaja rasa de la o lamaie
  • 200 ml apa
  • 100 g zahar
  • 1 pliculet zahar vanilat
  • 30 g unt
  • 100 g zahar
  • zeama de la o lamaie
  • 600 g capsune ( opriti din acestea 4-5 capsune mai frumoase ptr ornat )
  • 200 ml smantana pentru frisca
  • 50 g zahar
  • 250 g mascarpone

 

Capsune <3

Separati galbenusurile de albusuri . Mixati apoi galbenusurile cu zaharul pudra  pana devin o crema fina , iar albusurile le mixati cu praful de sare pana devin spuma.
Pesmetul il amestecati cu faina si praful de copt si-l adaugati treptat in compozitia de oua cu zahar . La final , adaugati  si albusurile batute spuma si amestecati usor totul .

Puneti cu grija din compozitia obtinuta in formale de savarine unse si tapetate cu faina . Daca folositi o tava de silicon ca si mine , aceasta nu trebuie unsa decat la prima utilizare . Eu am folosit o tava in genul acesteia , iar din cantitatile de mai sus , mi-au iesit 15 mini savarine .

Mini savarine cu capsune , frisca si mascarpone

Bagati tava in cuptorul preincalzit si lasati-o circa 15-20 de minute maxim.

Pana cand savarinele se coc , pregatiti siropul pentru acestea .

Puneti intr-o craticioara mica apa impreuna cu zaharul si zahaul vanilat si lasati-o pe foc pana zaharul se topeste , iar siropul da cateva clocote .Lasati apoi siropul sa se raceasca .

Cand savarinele sunt usor rumenite pe margini si incep sa se desprinda de forme , le scoateti din cuptor si le lasati sa se raceasca .

Dupa ce acestea s-au racit , le puneti  pe un platou , apoi cu ajutorul unei linguri , turnati peste ele din siropul racit . Savarinele trebuie sa fie fff bine insiropate . Acoperiti platoul si bagati-le in frigider pentru 60 minute .

Capsunele :)

Spalati capsunele , le puneti la scurs pe prosopele de hartie , iar dupa ce s-au scurs ,  le taiati in patru .

Topiti untul intr-o tigaie impreuna cu zaharul ( circa 2 minute ) , apoi adaugati zeama de lamaie si capsunele . Amestecati din cand in cand .Cand siropul lasat de acestea incepe sa se ingroase , stingeti focul si lasati totul sa se raceasca .

Mixati intr-un bol smantana pentru frisca impreuna cu cele 50 g  zahar , adaugati apoi branzica mascarpone si mai mixati cateva minute .

Scoateti savarinele din frigider , puneti in mijlocul fiecareia cate-o lingurita de capsune caramelizate , apoi le faceti cate-un mot de frisca cu mascarpone .

Cand le serviti , pe fiecare farfurie puteti pune sub fiecare savarina , o lingurita din siropul ramas de la capsunele caramelizate .

Mini savarine cu capsune for Tea Party

Le ornati cu feliute de capsune si le serviti  cu mare pofta .

Daca v-ati indulcit insa prea tare , puteti servi apoi cate-o cescuta de ceai de citrice aromat cu frunzulite de menta si racorit cu 2-3 cubulete de gheata !! ; )

Pofta buna si o saptamana plina de mici minunatii !!❤

 

 

 

Lasă un comentariu

44 comentarii

  1. Vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii…..cine mama saraciei m-a pus sa intru pe blog si pe materialul asta, acum, la ora asta?! Pffffffffffffffffffff…..deci, nu e corect, da?! Nu e frumos sa ispitesti bietii muritori de rind cu astfel de poze fara sa dai si tu olecuta de oaresce dulce!
    Ioiiiiii, nu mai pot! Mi-ai copt-o rau de tot, Adino!😀 Sa dea naiba daca acum nu simt gust de savarina! Halucinatie gustativa se zice ca e insa nu ma intereseaza!
    Vai de capul meu!!!!!

    Răspunde
    • :(:( Nu vreau sa-ti pricinuiesc nici un rau , zau ca nu !!! Dar neaparat trebuia sa fac postarea !!🙂 …. insa daca te-as avea : ) langa mine , te-as lasa sa faci ravagii pe platoul cu savarine !!❤❤

      Răspunde
      • Oooo, tie-ti Divinitatea naravul cu postarile de genul asta…. Da’ auzi Adino, numa’ pt. Tea Party musai sa fie savarinele astea???? N-or mere vo citeva si duminica, asa de-un pamplezir s-un moft, vorba lu’ nenea Iancu?

      • :):):) Asa bine ma faci sa ma simt ori de cate ori iti citesc comentariile ….❤❤ … esti fenomenala !!!
        Mala , savarinele le faci ptr ce vrea inimioara ta !!😉 … eu musai trebuai sa pregatesc ceva ptr tea party si zau ca numa la savarine mi-a stat gandul … :)))

      • Ai vazut ce-ai facut cu savarinele tale? Acu’ citii si celelalte comentarii ! Genocid in masa blogheristico-culinara, asa se numeste.

      • Vazui , vazui !!! :)))) Dar acum vreau sa vad savarine si la voi😉 ….

      • Hahahaha…iara???? Fuse tarta, fuse leurda…acu vin savarinele!
        Eu am reteta aia veche de vreo 50 de ani, reteta pe care-o pregatea nenea Iancu(un alt nenea Iancu), cofetar celebru din urbea mea natala.
        Si povestea e cam asa (caci si aci e o poveste): maica-mea era cadru medical la unul dintre dispensare si cofetarul, saptaminal venea la ea si la doamna doctor cu o tava dintr-aia de cofetarie, plina ochi cu dulcegareli…savarine, eclere, dobos, depinde de ce era atunci pe raboj.
        Clar nu pot uita tava aia imensa cu savarinele cit polonicul de supa, mustind de suc aromat si motaite in alb de frisca cu un gust inconfundabil.
        Si uite cum materialele tale imi stirnesc amintiri atit de frumoase. O sa fac savarinele alea pentru ca de multi ani nu le-am mai facut si chiar mi-era dor de ceva usor si siropos.

      • Hihi …. cat ma bucur ca savarinele mele ti-au starnit asa amintiri frumoase !! Neaparat trebuie sa refaci reteta veche , apoi sa savurezi savarinele cu gandul la acele vremuri minunate .
        Daca-ti spun ca eu pana in urma cu vreo 4 ani nu puneam gura pe asa ceva , ma crezi ? Nu-mi plac dulciurile prea insiropate si nici dupa frisca nu ma omor , dar responsabila ca am inceput sa mananc savarine pe nerasuflate este mama-soacra , care mereu cand face imi trimite cateva bucati generoase !!😉
        PS.Astea sunt primele mele savarine , dar sssssttttt , sa nu zici la nimeni ca ma fac de rusine , k ?🙂

      • Hahahaha…primele zici ? La cum arata zau ca-mi vine sa-mi bag linguruta-ntr-insele fara urma de dubiu in privinta gustului!
        Hai ca o sa le comit si pe-ale mele si dau un link catre postarea aci de fata ca doara sursa-mi fusera caramelizatele si incapsunatele frumuseti! Desi, trebuie sa recunosc ca ale tale sunt ceva mai moderne, cu iz de catwalk frantuzesc ca zau ca-s cam zvelte! Cind oi veni io cu polonicele mele s-or cruci serverele ! …Cred ca o sa caut niste forme ceva mai omenesti cu putinta, nu o sa folosesc ce am in dotare(desi sunt formele clasice de savarine!)….

      • Pe bune zic !! Sunt primele , si sunt si facute-n graba !! :(((
        Eu aveam tava de mini savarine cumparata de mai bine de un an cred , insa nu am reusit s-o folosesc pana acum .Cred ca de dragul tavii m-am hotarat sa fac savarinele astea !! :))) ….. eu acum caut forme clasice sa-mi cumpar :)))) ….
        Mult spor si multa pofta apoi !!😉❤

  2. E foarte ispititoare savarina ta🙂

    Răspunde
  3. Pozele astea sunt fantastice, totul e aranjat cu bun gust si dau un aer aparte preparatelor tale. Te pup Magda!

    Răspunde
  4. Iuffff , nu stiu cat de fantastice sunt pozele , dar savarinele sunt dementiale !!!🙂
    Multumesc ptr aprecieri !!
    O zi frumoasa !!

    Răspunde
  5. Waw cum arata… Ne-ai omorat definitiv! :))
    Te pup fata harnica!

    Răspunde
  6. Adina, mai faci o portie? Zau ca as veni la tine!

    Răspunde
  7. Yammmy! Delicios!

    Răspunde
  8. Arata asa de delicioooosssss:)

    Răspunde
  9. Ce pofta mi-ai facut de savarine. Facusem si eu de vreo citeva ori, tot cu pesmet… delicioase !

    Răspunde
  10. Vaaaaai cum arata! Ar trebui un ceai de pelin langa ca sa nu mananc toata tava! Sunt excelente si ce dor imi e, cred ca n-am mai mancat de vreo 15 ani.

    Răspunde
    • :):) Se pare ca au prins bine savarinele mele !!😉 Daca nu ai mai mancat de atata vreme , neaparat trebuie sa faci si tu !!🙂

      Răspunde
  11. Nu am mai mancat o savarina buna de nici nu mai tin minte , mi-e tare pofta de una , acusi ma urc in masina si ma postez la usa ta.

    Răspunde
  12. In spiritul celorlalte comentarii, nici nu mai știu de când nu am mai mâncat o savarina buna.
    Superba!

    Răspunde
  13. Asa este…imi aduc aminte ca atunci cand eram mica erau atat de gustoase savarinele incat nu te puteai satura de ele…pe cand acum…foarte dar foarte greu gasesti una sa iti placa….voi incerca cu siguranta reteta…chiar imi este dor de o savarina facuta cum trebuie.

    Răspunde
    • Asa este .Acum rar mai gasim dulciurile de care ne bucuram in copilarie … , insa aceste savarine chiar sunt delicioase si sunt sigura ca vei fi incantata de ele😉 …
      Multumesc de vizita !!

      Răspunde
  14. Te astept cu drag la Provocare „Dulce Romanie”! Mai multe informatii aici: http://sim0na-world.blogspot.ro/2013/06/provocarea-dulce-romanie.html

    Răspunde
  15. ca de obicei, o postare cu poze extraordinare si o retetea exceptionala!

    Răspunde
  16. Dezmat, deliciu si imagini minunate! Te pup :*

    Răspunde
  17. Pozele astea sunt superbe! Imi pare rau ca n-am capsune acum ca m-as si apuca de savarine. Dupa parerea mea e desertul perfect pentru zilele astea ploioase de primavara.
    Felicitari si pupic!

    Răspunde
  18. Super, super delicioase! Pup!

    Răspunde
  1. Savarine | Cat's kitchen

Lasă un răspuns

