Pasca cu caise si merisoare confiate


Pasca cu caise si merisoare

Stiu ca sunteti satui de atatea retete de pasca sau preparate pentru Sarbatorile Pascale care tocmai au trecut , insa trebuie neaparat sa va arat pasca facuta de mine in acest an . Mi-am dorit sa fac o pasca cat mai simpla , iar reteta aceasta am descoperit-o rasfoind cartile si revistele din dotare . Cu cateva modificari si cu o prezentare rustica ( cred ca am ramas fixata pe tartele rustice , caci arata mai degraba ca o tarta , nu ? :)) ) , sper sa va placa si voua la fel de mult ca si noua  .

Ingrediente pentru aluat :

  • 400 g faina
  • 200 g unt
  • 2 oua
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1 vf cutit sare

Ingrediente pentru umplutura :

  • 500 g branza dulce
  • 200 g zahar
  • 2 plicuri zahar vanilat
  • 70 g caise confiate
  • 70 g merisoare confiate
  • coaja rasa de la o lamaie
  • 4 oua
  • 1 vf cutit sare
  • 150 ml lapte
  • 4 linguri gris
  • un ou pentru uns marginile aluatului
  • caise si merisoare pentru ornat
  • fulgi de migdale pentru ornat
  • 30 g unt pentru uns tava
  • faina pentru tapetat tava

Amestecati faina cu praful de sare si praful de copt , apoi faceti o adancitura in mijlocul acesteia . Adaugati untul ( untul trebuie scos cu o zi inainte din frigider ) si ouale intregi .Amestecati bine toate ingredientele pana cand aluatul nu se mai lipeste de castron. Il framantati bine pe o suprafata tapetata cu faina si-l inveliti  in folie alimentara .Bagati aluatul la frigider pentru 30-40 de minute .

Fierbeti grisul in cei 150 ml de lapte , adaugati zaharul vanilat , apoi il lasati la racit .Amestecati din cand in cand in el.

Separati albusurile de galbenusuri .

Amestecati branza dulce cu cele 4 galbenusuri , zaharul si coaja rasa de lamaie  .Adaugati grisul fiert si racit , apoi  fructele confiate ( caisele le taiati cubulete mici , iar merisoarele le lasati intregi ). Amestecati bine toate ingredientele .

Albusurile le bateti cu praful de sare pana spuma se tine tare .

Adaugati albusurile batute spuma peste compozitia de branza , apoi amestecati cu grija de jos in sus .

Scoateti aluatul din frigider, puneti-l pe o suprafata presarata cu faina si intindeti o foaie  rotunda de circa 3 mm grosime , dar sa fie putin mai mare decat dimensiunea tavii ( tava folosita de mine a fost de 28 cm /5,5 cm ).

Ungeti tava cu putin unt , apoi tapetati-o cu faina .Puneti cu grija foaia de aluat in tava si apasati-o usor cu degetele .

Dupa ce ati pus aluatul in tava , adaugati compozitia de oua , branza si fructe . Uniformizati compozitia pe toata suprafata ,  apoi presarati pe marginea compozitiei cativa fulgi de migdale , iar in mijloc aranjati cateva caise si merisoare . Ungeti marginile aluatului cu un ou batut spuma  si bagati tava in cuptorul preincalzit ptr 45-50 de minute maxim !!

Cand marginile aluatului si  migdalele  sunt usor rumenite , pasca  este gata .

O lasati sa se raceasca , apoi o taiati felii si o serviti cu pofta !!

Pasca cu caise si merisoare

Pofta buna  ….

Trandafirasi galbeni <3

…… si zile senine !!!!❤❤

Lasă un comentariu

34 comentarii

  1. mmm imi ploua in gura. Arata delicios chiar si dupa foarte mult dulce!

    Răspunde
  2. Ce imi place combinatia. Delicioasa!

    Răspunde
  3. Foarte bine arata, chiar ca o tarta 🙂

    Răspunde
  4. Vreau si eu o feliuta, ca… cozonac am facut, dar pasca cu brinza adevarata, n-am mai mincat de zece ani. Yamiii, ce m_as infrupta cu o feliuta…

    Răspunde
  5. DiaMar bucataria galbena

     /  11 Mai 2013

    Arata minunat pasca,iar trandafirii sunt superbi!
    Te pup!

    Răspunde
  6. La pasca nu ma bag….ca Pastele l-am facut cu pita si mere cretesti gratie unei colici biliare declansata de iubareata de leurda ca ma puse necuratu’ si gindu’ al bun sa amestec vinete cu usturoiul ursului si proportia de verzitura o fo’ generoasa rau de tat! Uitat-am io ca leurduta, draga de ea, face cit 50 de usturoi dintr-ai normali! Asa ca…colecistul meu zise pas si ma trimise direct la ac si seringa si la cele enumerate mai sus.
    Dar, pasca-tarta arata extraordinar, iti vine s-o inhati din priviri nu alta iar in trandafirii aia galbeni imi vir nasu’ si le sorb frumusetea! Atit de fini si eleganti ! Nu degeaba sunt pe locul trei pe lista de preferinte dupa lalelele albe si florile de cimp!
    Adino, pus-ai acilea inca un material de material, asa cum ne-ai obisnuit deja…da’ io zic ca prea ne rasfeti! O sa incepem sa facem nazuri la mincare daca ne tii numa’ cu bunataturi!😀
    Tucatura de rigoare zboara catra tine…cum e si firesc sa se intimple!❤

    Răspunde
    • Ceea ce aud aici nu-mi prea place , insa sper ca dupa peripetiile avute , acum esti bine , da ?❤

      Eu iti sorb ca de fiecare data , fiecare cuvintel spus cum nu se poate mai frumos !!❤❤ …. iar apoi ma bucur nespus ca te-am cunoscut si ca te am alaturi !!
      PS.V-as rasfata eu si mai mult , insa mi-e imposibil asta !!😦 Te pup si eu , cu mare drag !!❤

      Răspunde
      • Oh da, acum sunt bine! Rar dar amar le trintesc pe astea ce apartin colecistului insa, tre’ sa recunosc ca, de data asta am sarit si io calu’! Da’, in tot rau-i si-un bine: n-am abuzat de bunataturile pascale raminind doar pe un teritoriu al viselor si dorintelor asa ca…n-a fost nevoie de masuri de austeritate culinara dupa sarbatori!😀
        In rest..imi lungesc ochii si gitul si poftele pe blogurile voastre ca inca ma tem sa trec la atacul a ceva mai serios la capitolul bucatareli si ingurgitari!😀
        Hai ca nu-i rau ca putea si fi! A trecut, vor apare altele si tot asa. Vorba aia, ce nu te omoara, te intareste!😀

      • Mala , am bucur sa aud ca esti ok acum , dar in acelasi timp imi pare rau ca nu te-ai putut rasfata cu bunatati de sarbatori😉 , insa recuperezi tu atunci cand consideri ca se poate , nu ?? 🙂
        Eu zic sa mai incerci leurda , dar cu masura !!😉❤❤

  7. Foarte ingenioasa reteta!!!!Pozele minunate ca de obicei!

    Răspunde
  8. Arata grozav, cu siguranta combinatia e una ce te face sa te lingi pe degete🙂

    Răspunde
  9. Arată foarte foarte bine pasca ta! Şi ce combinaţie inedită!

    Răspunde
  10. Pasca sau tarta, nici nu mai conteaza, arata de mori!! Si al meu era tot intr-un dubiu.. sa fie tarta.. sa fie pasca.. doar ca el incurca cuvintele :))
    Te pup fata draga!

    Răspunde
  11. Delicioasa si frumos prezentata! Pupici!

    Răspunde
  12. Delicata și delicioasa… și rustica un pic🙂

    Răspunde
  13. O feliuta as manca chiar acum!!! Mi-ai facut pofta de ceva dulce!❤

    Răspunde
  14. Mmmm, ce culori, ce bunatate! Te pup!

    Răspunde
  15. O bunatate pascuta ta!Yummy!Pup!

    Răspunde
  16. Oh, doamne ce galben frumos, Adina!!! Iar cu trandafirii m-ai omorat, sunt superbi (mie imi plac tare mult florile galben aprins). Pasca arata excelent si sunt sigura ca-i buna – ca de n-ar fi, nu s-ar povesti, nu?!😉. O voi incerca si eu anul care vine. Sincer sa-ti spun, nu sunt mare amatoare de dulciuri cu branza dulce. Cred ca din copilarie mi se trage, cand am mancat mai bine de juma’ de tava de placinta si-am patit intr-un fel ca mala, mai sus…
    Te pup cu drag, o seara faina!🙂

    Răspunde
    • Roxana draga ,
      Ma bucur enorm ca -ti plac trandafirasii mei !! In ultima perioada am facut o pasiune ptr floricelele pitice -caci le pot fotografia mai usor ptr postarile de pe blog😉 ..
      Pasca chiar este minunata si o poti incerca oricand .Si eu am unele retineri la anumite preparate .Si tot din copilarie mi se trage !!😉 :))
      O zi superba !!

      Răspunde

Lasă un răspuns

