Tarta rustica cu pere si nuci


Tarta rustica cu pere si mascarpone

Aceasta tarta am facut-o  acum doua saptamani intr-un ritm alert :))))) . Ma trezisem de dimineata sa pregatesc tarta si celelalte preparate pentru pranz , ca mai apoi sa aflu ca am fost invitati de niste prieteni sa mergem intr-o scurta plimbare in satul parasit -Lindenfeld  .Am zis ok , dar nu plecam pana nu termin mancarea si nu fac macar cateva poze tartei .Nu-mi place sa ma grabesc atunci cand vine vb de poze pentru ca nu-mi ies , insa de data aceasta se pare ca cineva a tinut cu mine si am reusit sa fac pe cat de putine poze , pe atat de frumusele , zic eu :))) .Si  daca tot nu am reusit sa gustam din tarta , am luat-o la pachet si am savurat-o intr-un peisaj de vis printre cativa stropi de ploaie .

Tarta cred ca ati ghicit deja pentru ce am facut-o , nu ? Este o tarta rustica intr-o combinatie care mi-a placut chiar si mie ( eu nu ma impac deloc cu nucile in dulciuri ; ) ) si este pregatita pentru provocarea Dulce Romanie din aceasta luna .

Ingrediente pentru blat :

  • 250 g faina
  • 130 g unt la temperatura camerei
  • 130 g zahar pudra cu aroma de vanilie
  • 1 ou
  • 1/2 lingurita sare
  • 1/2 lingurita esenta rom

Ingrediente pentru umplutura :

  • 2 oua
  • 160 g zahar pudra
  • 1 pliculet zahar vanilat
  • 100 g nuca macinata
  • 250 g mascarpone
  • 7-8 pere potrivite
  • zeama de lamaie
  • 1 lingura zahar brun
  • 1 lingura nuca macinata pentru ornat
  • 1 ou pentru uns aluatul

Prima data preparati aluatul .

Puneti intr-un castron faina , apoi adaugati untul pastrat la temperatura camerei si amestecati cele doua ingrediente pana obtineti un aluat granulat .Faceti  o adancitura in mijloc si adaugati zaharul, sarea , oul intreg si esenta de rom .Amestecati toate ingredientele .Daca cumva aluatul este prea uscat se pot adauga 1-2 linguri de apa rece , iar daca se lipeste prea tare de degete , adaugati 1-2 linguri de faina . Formati din aluatul obtinut o mingiuca pe care-o inveliti in folie alimentara , apoi il bagati in frigider pentru cel putin 40 min.

Spalati  perele ( eu nu le-am curatat de coaja , insa daca voua nu va plac cu coaja , le curatati ; ) )  , le taiati in patru , apoi eliminati samburii si coditele .Le puneti pe-o farfurie si le stropiti cu zeama de lamaie .

Mixati cele doua oua cu zaharul tos pana acesta se topeste .Adaugati nuca macinata si zaharul vanilat, apoi mai mixati putin. La final se adauga branza mascarpone si se amesteca usor toate ingredientele.

Scoateti aluatul fraged din frigider , il puneti pe suprafata tapetata cu faina , apoi il intindeti sub forma de cerc . Cercul trebuie sa fie cu circa 3 degete mai mare decat diametrul formei in care coaceti tarta .Eu am folosit o tava cu un diametru de 26 cm.

Umeziti tava cu putina apa , apoi lipiti de aceasta o coala de hartie de copt .

Puneti  in tava aluatul intins . Aveti grija ca marginile sa fie ridicate ca mai apoi sa le puteti plia peste crema si fructele de deasupra .

Colaj tarta cu pere

Turnati peste aluatul din tava , crema de oua cu branza si nuci macinate , apoi aranjati cateva bucati de pere pe care le afundati putin cu degetul in crema .Aduceti marginile aluatului spre mijlocul tartei pliindu-le usor .Aranjati cateva felii de pere deasupra celorlalte si ungeti marginile aluatului cu un ou batut spuma.Presarati peste marginile aluatului putina nuca macinata , iar deasupra perelor , preasarti putin zahar brun .

Bagati tava in cuptorul preincalzit pentru 40-45 de minute .Cand marginile tartei sunt usor rumenite , iar perele coapte , tarta este gata .

O lasati putin sa se raceasca , daca  este posibil :))) , apoi o serviti cu pofta alaturi de prieteni , asa cum am facut noi !!!❤

Colaj tarta cu pere 2

POFTA BUNA !!!

Lasă un comentariu

24 comentarii

  1. Ador pozele tale! Voi incerca in we aceasta tarta, multumesc pt reteta!
    Natalia

    Răspunde
    • Natalia ,
      Ma bucur ca-ti plac pozele , dar si mai tare ma bucur ca vei incerca tarta in we .Sper sa fie pa placul vostru !!
      O zi frumoasa !

      Răspunde
  2. beta brigytte

     /  25 Aprilie 2013

    sunt prima, iau o felie maaaare…ca nu ma vede nimeni😉
    cred ca e o nebunie, un deliciu…bravo Magda! o zi faina sa ai!

    Răspunde
  3. beta brigytte

     /  25 Aprilie 2013

    se pare ca nu eram prima…biiiine, iau una mai mica🙂

    Răspunde
  4. Emella Navi

     /  25 Aprilie 2013

    adina, ca de obicei pozele superbe iar reteta……mmmmm ce pofta mi-ai facut!!!!!! noua ne plac tartele/prajiturile cu fructe, nucile de asemenea …nu-mi ramane decat sa faca aceasta minunatie cat mai curand. O zi frumoasa iti doresc!
    aaaaa mi-am permis sa gust si eu o felie mica-mica din tarta ta😉

    Răspunde
  5. Eu ma impac tare bine cu nucile , iar perele le ador, asa ca o felie este a mea

    Răspunde
  6. Asa imi place cum reusesti de fiecare data sa creezi o atmosfera de rasfat campenesc, taranesc, nici nu stiu cum sa-i spun, cu ajutorul scandurelelor si al talentului tau de-a introduce in fotografie mici detalii extrem de semnificative, Adina! Cum este coltul de prosop brodat din stanga de pilda, ori hartia de copt pe care ai folosit-o la tapetat tava, aparent mototolita neglijent si „aruncata” intre pere si nuci…

    Tarta o voi incerca, cu siguranta, cat de curand! Mai ales ca nuca imi place in orice forma – dulceata, nuca noua decojita (o ador chiar!!), in prajituri, in sosuri cu parmezan peste gnocchi etc. Nu-mi lipseste niciodata din casa! :))
    O zi frumoasa!

    Răspunde
    • Am avut mari emotii ca nu voi reusi sa fac pozele care sa-mi placa ptr aceasta tarta .Ai citit in postare in ce ritm s-a facut totul , insa se pare ca inspiratia mea de atunci a fost mai mult decat perfecta !!🙂 De cand am blogul am cumparat si cumpar fel si fel de lucrusoare care cred eu ca dau bine in poze si imi vor prinde bine la diferite prezentari , chiar mai nou m-am apucat sa vopsesc diferite chestii „rustice ” cica :)) ( vezi ladita pe care sta prosopul , ladita care nu vrei sa stii de la ce o aveam , dar care da asa de bine in pozele astea ) .Ehhh , uneori ma minunez si eu de ce idei am , dar totusi eu zic ca e de bine , nu ? … mai ales atata timp cat place tuturor celor care vad aceste poze !!❤

      Ma bucur sa aud ca-ti place aceasta tarta si ca o vei incerca .Abia astept reactiile !!😉
      O zi superba si tie !!

      Răspunde
      • Adina, cred ca stiu de la ce-i ladita. Eu am transformat-o in cos de paine, imbracand-o si impletind-o in panza! :))) Fiecare cu imaginatia lui…

  7. Tarta asta arata fantastic! Cu siguranta este si la fel de gustoasa! Cand se vor coace perele de la tara, desi am ceva de asteptat, stiu ce o sa prepar din ele!

    Răspunde
  8. Da, da, asteptam perele de vara 🙂

    Răspunde
  9. Nu stiu ce sa apreciez mai intai… minunata combinatie… superbele poze… Cu siguranta a fost o bunatate!
    Te pup cu drag fata harnica si inventiva!

    Răspunde
  10. Multumim pentru reteta. Tarta asta e un desert pe care poti sa-l iei cu tine in excursii. Tocmai buna de mancat stand in picioare, dupa un gratar de 1 Mai.
    Pozele ti-au reusit foarte bine, avand in vedere graba in care le-ai facut. Imi plac mult perele acelea cu coaja rosie. Pupic!

    Răspunde
  11. Vai ce bine arata! Imi plac enorm de mult perele rosii, dar le gasesc asa de rar. Cred ca n-am mai mancat de cativa ani buni deja.

    Răspunde
  12. arata minunaaat! Te pup scumpa mea!

    Răspunde
  13. Unde vad tarte cu fructe sunt prezenta si eu. Minunat arata! Te pup

    Răspunde
  14. Minunata!N-am mancat de aproape o luna ceva dulce-delish!yum

    Răspunde
  15. Vaaai, cum arata delicioasa asta! Mai am putin si lesin de pofta. :”>

    Răspunde
  16. Foarte aratoasa tarta!!!Weekend placut!

    Răspunde
  17. Dupa lupte seculare cu timpul si cu alte cele….ajung si eu aci! Si-un big, big like pleaca catre minunea asta de tarta care, sunt sigura ca e absolut delicioasa! Ca-mi stirneste ploi locale printre papile asta-i altceva!
    Mai, m-ai innebunit cu tartele tale! Si iacata ca mincasi si nuci!😀 Deci, se poate! Hmmmm…pere cu nuci? Nu poate fi decit exceptionala combinatie! Ma gindii automat si absolut fara nici o logica in dotare la niste pere umplute cu nuci si invelit totul in foetaj!
    Iti fur o felie de tarta si-ti trimit ardeleneasca de rigoare, Adino!😛

    Răspunde
  1. Dulce Romanie – Parada lunii aprilie | Cat's kitchen

Lasă un răspuns

