Tarta rustica cu mere si prune uscate


Tarta rustica  cu mere si prune uscate

Luna trecuta , in momentul in care m-am decis cu ce sa va provoc in aceasta luna  la  Dulce Romanie , am facut doua tarte pentru ca vroiam sa fac un colaj cu tarte rustice facute de mine si nu-mi placeau pozele pe care le aveam facute pana atunci .Asa ca , am facut doua tarte ptr a putea face colajul ptr provocare , iar mai apoi pentru a le posta in aceasta luna : ) .Prima dintre ele este cea pe care o vedeti deja , iar a 2-a sper ca voi reusi s-o postez pana la sfarsitul lunii .

Sper sa va placa prima mea tarta pentru povocarea Dulce Romanie gazduita de mine in aceasta luna , iar pe voi va astept sa-mi trimiteti cele mai delicioase si gustoase tarte rustice !!😉

Ingrediente pentru aluat :

  • 300 g faina
  • 1 vf cutit praf sare
  • 1 lingurita praf de copt
  • 250 g unt
  • 1 ou
  • coaja rasa de la o lamaie
  • 3 linguri vin alb dulce

Ingrediente pentru umplutura :

  • 4-5 mere potrivite
  • zeama de la 1/2 lamaie
  • 2 linguri zahar brun
  • 1/2 lingurita scortisoara
  • 2 linguri miere
  • 16 prune uscate
  • 1 ou pentru uns tartele

Amestecati faina cu praful de sare si praful de copt , apoi faceti o adancitura in mijlocul acesteia . Adaugati untul ( untul trebuie scos cu o zi inainte din frigider ) , oul intreg , coaja rasa de lamaie si cele trei linguri de vin dulce .Amestecati bine toate ingredientele pana cand aluatul nu se mai lipeste de castron. Il framantati bine pe o suprafata tapetata cu faina , apoi il impartiti in jumatate. Inveliti fiecare jumatate de aluat in folie alimentara si bagati-l la frigider pentru 30-40 de minute .

Spalati merele , le curatati de coaja si cotoare , apoi le taiati cubulete .Le stropiti cu zeama de lamaie , presarati deasupra lor zaharul brun amestecat cu scortisoara si le stropiti cu miere .

Mere , prune uscate , zahar brun, scortisoara

Dupa ce aluatul a stat la rece ,luati prima portie de aluat , o desfaceti din folie si cu ajutorul unui sucitor o intindeti intr-o foaie rotunda cu diametru de circa 30 cm si o grosime de 4 mm  .Puneti foaia de aluat obtinuta in tava tapetata cu hartie de copt  , adaugati jumatate din cantitatea de cubulete de mere in mijlocul foii de aluat ( lasati marginea foii libera – cam 10 cm  ) ,  apoi ascundeti : ) 8 prune uscate printre cuburile de mere . Ridicati usor marginile aluatului inspre centrul tartei , pliindu-le usor.

La fel procedati si cu cealalta portie de aluat si cantitatea de mere si prune ramasa .

Dupa ce ambele tarte sunt in tava ( ele nu ies fff mari si le puteti coace pe amandoua in aceeasi tava ) , ungeti alutaul cu un ou batut spuma , iar in mijloc , peste fructe ,  turnati zeama care a ramas de la acestea .

Bagati tava in cuptorul preincalzit pentru 35-40 de minute .Cand maginile tartei sunt frumos rumenite , aceasta este gata .

Tarta rustica cu mere si prune uscate

Scoateti tartele din cuptor , le lasati sa se raceasca, apoi le serviti  !!!

Pofta buna si zile senine sa aveti !!

Lasă un comentariu

30 comentarii

  1. Ce bine arata!
    Multumim pt reteta!
    Natalia

    Răspunde
  2. Bucate-apetisante

     /  13 Aprilie 2013

    Foarte bune tartutele si e lucru mare daca mai ai rabdare sa astepti sa se raceasca :)))
    Te-am pupat Adina!

    Răspunde
  3. Mmmm !!!! De foarte multa vreme nu am pregatit o tarta!! Trebuie sa ma pun pe treaba!!! Pupici!!

    Răspunde
    • Adela , mai ai doua saptamani pana la sf lunii !! Fa o tarta si trimite-o la provocare !!❤ O sa fie o parada foarte frumoasa !!🙂;)

      Răspunde
  4. Arată minunat! Te-am nominalizat pentru două premii. Felicitări!

    Răspunde
  5. Buna combinatie, merele cu prune, trebuie incercata 🙂

    Răspunde
  6. Arata minunat. Pe cat de simpla, atat de delicioasa si si de efect.
    Imi place foarte mult. Abia astept parada. Tarta mea va sta langa a ta?❤
    Daca a ta va fi ultima, o sa-ti tot trimit tarte pana prind momentul. :)))

    Răspunde
    • Multumesc frumos !!!
      Si eu abia astept parada😉 , insa preparatele mele vor fi ultimele in parada !! … dar tu poti trimite cate tarte vrei !!❤❤

      Răspunde
  7. Wow ce bine arata! Acum pe bune trebuie sa mai fac una, mi-ai facut pofta!

    Răspunde
  8. Ce minunatieee!! Zilele astea fac si eu o tarta… trebuie sa-mi pun mintea la contributie.. ca tare multe bunatati de tarte am vazut!🙂 Pana acum m-am jucat cu leurda😛
    Pupici dulci

    Răspunde
  9. Absolut minunata tarta ta!

    Răspunde
  10. Mmm, o bunatate tarta ta!!!Arata tare bine!Pup!

    Răspunde
  11. La cat de bine arata nu cred ca apuca sa se raceasca.😉

    Răspunde
  12. Adina,
    Mai rustic si mai apetisant de-atat, nu stiu, zau! Arata foarte apetisant! As manca tarte din astea trei mese pe zi, plus desert.😉 Personal, oricat de tare as aprecia deserturile si aranjamentele culinare sofisticate (ca imaginatie, talent, rafinament etc.), in sufletul meu raman credincioasa rusticului si valorilor taranesti.
    Te imbratisez cu drag, o zi faina!

    p.s. Imi place foarte mult aluatul, l-am retinut pentru viitor.

    Răspunde
    • Roxana , stai s-o vezi pe urmatoarea cat e de rustica !!😉
      Apreciez si eu dulcegariile sofisticate si munca din spatele lor , oamenii aceia au rabdare cu carul ( ceea ce eu nu am si nu cred ca voi avea vreodata ) , iar asta merita apreciat la maxim , insa un tort super sofisticat si aranjat este demn de apreciat si admirat , dar eu am impresia ca nu transmite ceea ce transmite rusticul , asa-i ? Rusticul ascunde in spatele imaginii adevarate povesti de demult uitate si care ne fac pe toti se ne reintoarcem in timp si sa ne bucuram de tot ce a fost frumos in copilaria noastra !!Eu asta simt si poate de aceea imi si plac atat de mult prezentarile rustice , natura si tot ceea ce stiti si voi deja !😉
      O zi minunata si tie !
      PS.Te astept la provocare , sper sa ai timp sa faci ceva !!😉❤

      Răspunde
      • Adina, si daca n-am timp, tot imi fac! Deocamdata trag tare sa termin o comanda si, cu mintea la lucru, mi-am belit un deget curatand cartofi in seara asta. :))
        Maine ori poimaine sigur o sa fac ceva. E cu repetir, adica am preparat-o in urma cu aproape doua saptamani si mi-a placut mult. Coincidenta face sa pice la fix peste propunerile tale. Si eu sunt fan leurda si ciuperci.😛
        In ce priveste diferenta rustic-sofisticat, sunt intru totul de acord cu tine. Rusticul are poveste, e natural, te imbie, te primeste, te desfata. Sofisticatul epateaza prin prezentare, prin imagine, si prin asta nu de putine ori intimideaza. Iar cand te simti intimidat, nu prea poti savura cu adevarat gustul. Se pierde, cred, din bucurie si placere.

        Somn usor, noapte buna!😉

      • Draga mea ,
        Daca esti ffff ocupata nu te stresa cu provocarea mea .Stiu cum e sa vrei sa faci de toate si sa nu apuci nici macar jumatate sa faci din ceea ce ti-ai propus . Ai mare grija cu obiectele ascutite , nu de alta , dar ranesc unde doare mai tare ! :(:(
        O seara minunata !!!❤

  1. Dulce Romanie – Parada lunii aprilie | Cat's kitchen
  2. Tarta rustica cu mure , afine si capsune | Cat's kitchen

Lasă un răspuns

