Salata de conopida cu praz


 

Salata de conopida cu praz

Salata  aceasta am facut-o saptamana trecuta fara sa ma gandesc s-o postez , insa in momentul in care am servit-o cu aceasta painica , am zis ca trebuie sa va impartasesc si voua combinatia !!!

Ingrediente :

  • o conopida potrivita
  • 2 galbenusuri crude
  • 150 ml ulei
  • 1 lingurita mustar dulce
  • 2 -3 linguri praz taiat marunt- partea alba  ( daca doriti ca salata sa iasa mai condimentata , puteti adauga si 2 catei de usturoi rasi pe razatoarea mica )
  • sare
  • piper alb macinat

Desfaceti conopida buchetele, apoi o puneti la fiert intr-o oala cu apa si o lingurita de sare grunjoasa . Din cand in cand incercati cu o furculita daca conopida este fiarta .Cand aceasta este suficient de fiarta , o puneti la scurs intr-o strecuratoare si o lasati sa se raceasca putin .O zdrobiti apoi cu ajutorul unei furculite (in functie de preferinta fiecaruia puteti lasa bucatelele de conopida mai mari sau mai mici  ) .Lasati  conopida zdrobita sa se raceasca complet .

Intre timp , faceti maioneza  .Intr-un bol mai micut , puneti cele doua galbenusuri crude , picurati fff  putin  ulei si mixati . Continuati sa picurati putin cate putin din ulei , adaugati apoi mustarul , iarasi mixati si continuati operatiunea pana ce terminati cantitatea de ulei .

Amestecati conopida zdrobita cu maioneza  si prazul taiat marunt , amestecati usor totul , apoi condimentati cu sare si piper dupa gust si serviti .

Noi am servit-o cu o painica cumparata de la Lidl , ci anume painea padurarului pe care v-o recomand si voua .

Salata de conopida cu praz

Pofta buna si un weekend minunat !!!!

Lasă un comentariu

46 comentarii

  1. Ce bine arata!

    Răspunde
  2. Tare mult imi place si prazul si conopida… deci trebuie sa incerc salata asta!!
    Pozele sunt superbe!!!!
    Pupici

    Răspunde
  3. Si eu sunt amatoare 🙂 Cu praz n-am incercat, dar cu usturoi, da, plus o lingura de iaurt gras, Imi place culoarea grozav, mai ales pe painica neagra 🙂

    Răspunde
    • Dani , eu tot cu usturoi am mancat , insa acum am zis sa incerc si alta varianta !! Poti pune din ambele !!😉
      Multumesc ptr vizita si aprecieri !!

      Răspunde
  4. E minunata salata! Ador salata de conopida!

    Răspunde
  5. N-am mancat niciodata salata de conopida desi mi-am propus de enșpe mii de ori sa fac. O sa incerc varianta propusa de tine, asrata perfect!

    Răspunde
  6. Imi place ideea,cred ca e delicioasa salata !Pupici

    Răspunde
  7. Ce minunatie! Imi place la nebunie combinatia!

    Răspunde
  8. Voi incerca neaparat combinatia ta. Eu doar cu usturoi am mai facut salata de conopida. Dar prevad ca e farte buna. Chiar ma intrebam, oare de unde ai painea aia frumoasa? O sa ma uit dupa ea.
    Imi place aranjamentul tau. Ca de obicei, rustic, cu mult bun gust si ademenitor.
    Iti doresc o seara de relaxare minunata!

    Răspunde
  9. Rita , neaparat s-o incerci !!!😉 Cat despre paine , nu am descoperit-o nici eu de multa vreme , insa imi place tare mult !!
    Eiiii , e un aranjament simplu , uneori chiar nu am prea multa inspiratie !! :))
    Te imbartisez !!❤

    Răspunde
  10. Ce combinatie delicioasa!

    Răspunde
  11. Delicioasa combinatia, imi place mult conopida dar si prazul iar impreuna cred ca fac o casa tare buna! Sa ai o saptamana miunata!

    Răspunde
  12. Este foarte buna salata de conopida si noi o facem destul de des😉
    O saptamana frumoasa-ti doresc, pupici!

    Răspunde
  13. Inedita combinatie! Nu m-as fi gindit desi, daca stau sa judec acum totul, chiar se potrivesc. Si sunt absolut convinsa ca e si delicioasa.
    Stiam eu c-o sa scoti iar ceva bunaciune din traistuta cu povesti culinare!
    Si nu pot sa inchei comentariul decit .. cu o tucatura ardeleneasca pentru banatanca ocosa in tate cele !❤

    Răspunde
    • Mala , mi-a fost dor de comentariile tale !! JUR !!!!!🙂
      Asa cum am zis , chiar nu aveam de gand sa pun salata aceasta pe blog , insa painica e vinovata ptr asta si chiar ma bucur ca am postat-o !!!😉
      Iar eu nu pot decat sa primesc bucuroasa tucatura !!!😉 Esti o mare figura !!!❤

      Răspunde
      • Sarumina Adino ! Si cum adica sa nu scoti salata la vedere? Cine s-a mai gindit sa uneasca Ardealul cu Oltenia atit de evident intr-o reteta atit de atipica?…Acu’ drept sa spun ca… mi-au cam sticlit ochii si la vederea piinii, eu fiind mare amatoare de piine neagra, indiferent de origine si substanta! Si ma gindeam ce soi o fi fost si aflai. Cind o sa dau pe la Lidl, musai o sa merg si la raionul respectiv sa vad daca lasat-a padurarul ceva pe-acolo. Interesant nume! De ce oare ?
        In alta ordine de idei, tu-mi stii obiceiul slobodei guri…..ca nu ma mai opresc! Deci, mai trebuie sa-i las si pe altii sa-ti aduca lauda meritata, cum altfel? Chiar am vazut ce reactii a stirnit materialul despre scinduricile de la Lindenfeld si nu-ti pot spune in cuvinte ce bucurie imensa mi-a produs lucrul asta. Atunci am avut convingerea ca cei care citesc blogurile culinare stiu sa aprecieze si altceva nu doar ce baga-n stomac. N-ar fi rau cite-o lunara sau bilunara chestiune de genul asta. Bineinteles ceva ce are tangenta cu lumea bucatarelilor!
        Si-ntr-o alta ordine de idei…am vazut in ‘blogroll’ la tine o salata de ardei copti cu usturoi si busuioc si-mi face cu ochiul. Vreau s-o pun in aplicare deseara sau miine.
        Inca o ardeleneasca…ca asa sta bine neaosilor din zona. Ca-s pupaciosi tare !😀

      • Esti fenomenala cu vorbaria asta , si daca stau bine si ma gandesc , nici durerea de cap n-o mai simt asa tare dupa ce am citit cele mai sus !!! Imi inseninezi zilele cu aceste comentarii , JUR ( cred ca ma repet ) :))) , dar n-are importanta asta !!!! Mai , denumirea painicii cred ca vine de la nuantele ei maronii ( e ca o padure in prag de toamna ))) , glumesc , sau nu🙂 , eu clar asa o vad .De ce oare ???? !!!! Cat despre o lunara sau bi🙂 , asteptam vremea buna si clar o sa mai vedeti pe unde colindam , ca tare-i frumos !!!!😉 Postarile cu buretii de fag si frumoasele Craite le-ai vazut cu siguranta , insa abia astept sa vin cu alte noutati !!!😉
        Si-n alta ordine de idei , salata aia e dementiala , JUR ( am ceva cu vb asta azi :)))) , trebuie s-o comiti URGENT !!!!!!
        Te imbratisez cu mare , mare DRAG !!!!!

      • Si pentru ca tot avem ceva cu repetitivele cuvinte, ei bine si-al meu ti-e binecunoscut… acel ZAU… ca sa nu mai vorbesc despre tucaturile regionale ca deja cred ca dau de banuit 😀. Da’ zau daca-mi pasa ! Stiu doar ca respect o fata faina, o banatanca, o ocosa in tate cele, o muiere adevarata care, sunt sigura (nu stiu de ce) ca indeplineste cele 3 cerinte ale muierii adevarate. Ferice de cine te are-n batatura si de preten!
        Si-acum gata, pun punct si zbor sa-mi scot de prin congelator ardeii ca deja-mi ploua-n gura!❤

      • Mala, acel zau , ZAU ca-mi place , iar cu tucaturile chiar m-am obisnuit , insa cand nu le primesc , JUR ca-mi lipsesc !! Na , acum cred ca dau si eu de banuit !!! :))) In viata mea cred ca nu am primit atatea laude la un loc , nici nu stiu ce sa mai cred , despre mine , desigur !!! :))) …. dar parca-mi amintesc vag ca mai sunt si altii care cred asta🙂 , sa fie de bine oare ?🙂😉
        Te pup si astept vesti despre salatica !!!😉 ❤

  14. anki

     /  25 Martie 2013

    E buna, e buna, sunt convinsa. Eu o fac mereu cu ceapa, dar bag mana in foc si pentru combinatia ta, cu praz. Musai sa incerc si asa. Mersi frumos pentru idee🙂 Si o saptamana frumoasa!

    Răspunde
    • Anki , noi de cele mai multe ori am mancat-o cu usturoi , apoi am incercat combnatia cu praz , insa mi-ai dat o idee cu ceapa !! Am s-o incerc combinata cu ceapa verde , neaparat !!😉
      Asemenea iti doresc !!!

      Răspunde
  15. Mie imi place cu usturoi, recunosc. Insa inca nu am incercat cu praz.. si… cum ideea ta mie se pare apetisanta din cale afara, data viitoare am s-o incerc. Sunst sigura ca e delicioasa.
    Te pup draga mea, spor la bucatarit si fotografiat, ai niste maini magice la ambele capitole :*

    Răspunde
    • Chiar m-as bucura sa incerci combinatia , cat despre mainile mele , nu sunt mai magice ca ale tale ,SINCER !!!😉
      Multumesc ptr tot !!! Spor si tie in toate cele !!!

      Răspunde
  16. carmenfortis

     /  26 Martie 2013

    Oh cat de bine arata, tocmai mi s-a facut foame !😀

    Răspunde
  17. Trebuie sa fie o bunatate! O sa incerc reteta!

    Răspunde
  18. carmenfortis

     /  30 Martie 2013

    Buna ziua, doresc sa te anunt prin acest mesaj ca te-am nominalizat la „Very inspiring blogger award” ! – http://carmenfortis.wordpress.com/2013/03/30/very-inspiring-blogger-award/
    Iti doresc o zi frumoasa si sarbatori fericite !😀

    Răspunde
    • Esti o draguta , mereu !!!🙂😉 Multumesc ptr nominalizare !!
      Asemenea iti doresc si eu !!!!🙂
      PS.Eu mai am ceva pana la sarbatori !!🙂

      Răspunde
  19. trebuie sa incerc !!!

    Răspunde
  20. Am facut-o ieri, cu usturoi insa, ca n-am mai gasit praz in piata, duminica… :)) Tot e bine ca am gasit conopida!! A iesit atat de buna, ca tot ieri am dat-o gata. Cele 2-3 lingurite ramase pe astazi, m-au facut sa-mi doresc sa fi avut o conopida mai maaare. Cu prima ocazie insa, voi incerca si-n combinatie cu praz. Trebuie sa fie tare buna si asa!
    Cat priveste painea padurarului, pentru mine este cea mai gustoasa paine de pe piata pana acum. Iar cand am noroc de-o cumpar calda, nu vreau sa vad altceva decat paine cu unt sau smantana proaspata. O bunatate!!!

    Multumesc de idee, Adina, te pup si-ti doresc o seara cat mai faina!

    Răspunde
    • Roxana , ce ma bucur ca ai facut-o !!! M-ai facut fericita in aceasta seara , cat despre painica , asa este !! E grozava putintel calduta , iar eu tot cu unt o pap !!!😉
      O seara minunata si tie !!!

      Răspunde
  21. un deliciu sanatos si foarte gustos, arata bine si sigur are un gust unic si aparte🙂

    Răspunde

Lasă un răspuns

