Chiftelute de curcan cu gulie si ardei gras


Chiftelute de curcan cu gulie si ardei gras

Sunt aici !!!!  Nu am disparut definitiv , insa,  in perioada aceasta , din diferite motive pe care nu as vrea sa le enumar ,  nu voi reusi sa postez atat de des .

Ingrediente pentru chiftelute :

  • 700-750 g carne tocata de curcan
  • 1 ardei gras rosu , spalat , apoi ras pe razatoarea mare
  • 1 gulie mica , curatata , apoi rasa pe razatoarea mica
  • 2 fire subtirele de ceapa verde , taiate ineluse subtiri
  • 2 oua
  • sare
  • piper
  • 4 linguri pesmet
  • 1/2 legatura patrunjel , tocat marunt
  • 5-6 linguri ulei de masline

Pentru ca noi ma servit aceste chiftelute cu sos de marar , m-am gandit sa va scriu si reteta sosului .

Ingrediente pentru sos :

  • o ceapa mica
  • 4 linguri de marar tocat
  • 50 g unt
  • 500 ml lapte
  • 2-3 linguri faina ( depinde cat de gros vreti sa fie sosul)
  • sare
  • 1vf lingurita piper alb

Puneti carnea tocata intr-un bol incapator , adaugati gulia si ardeiul ras , ceapa verde taiata ineluse subtiri , puneti si cele doua oua impreuna cu  pesmetul si patrunjelul ras , condimentati cu sare si piper , apoi  amestecati bine toata compozitia.

Umeziti o tava cu putina apa , apoi tapetati-o cu hartie de copt .

Modelati mingiute din compoztita obtinuta si le puneti in tava. Cand ati terminat compozitia, iar mingiutele stau frumos in tava :)🙂 , picurati pe fiecare mingiuca , 2-3 stropi de ulei de masline.

Bagati tava in cuptorul preincalzit ptr 30-35 de minute.  Chiftelutele sunt gata atunci cand sunt usor rumenite , iar in mijloc sunt bine patrunse !!

Atata timp cat chiftelutele se fac la cuptor , pregatiti sosul de marar .

Separat , intr-o craticioara micuta , topiti untul, adaugati ceapa rasa pe razatoarea mica ( daca nu doriti sa o radeti , o puteti taia maruntel ) si caliti-o nu mai mult de doua minute la foc mic  .Adaugati  apoi mararul si  mai lasati 2 minute pe foc.Luati craticioara de pe foc , adaugati faina  si cate putin din lapte amestecand  pana nu mai raman cocoloase . Puneti totul pe foc si amestecati continuu in sos , pana acesta incepe sa clocoteasca si sa se ingroase .Lasati sosul sa dea cateva clocote , apoi potriviti-l de sare si piper  si serviti-l alaturi de chiftelute .

Chiftelute de curcan cu gulie si ardei gras

Pe blog mai gasiti si urmatoarele variante de chiftelute si sosuri :

Pofta buna si un weekend linistit sa aveti !!!

Articolul următor
Lasă un comentariu

32 comentarii

  1. Chiar mi se facuse dor de tine:) Bine ai revenit si La multi ani!

    Răspunde
  2. Yummy ce bine arata!
    Pup

    Răspunde
  3. Reteta asta e minunata. Multumim ca ne-ai dat si reteta sosului. Abia astept sa fac si eu. N-am facut niciodata chiftelute cu carne de curcan.Trebuie sa fie delicioase. Mai ales ca ai pus si guliuta! Ah, mor de pofta in clipa asta.
    Te imbratisez cu drag!

    Răspunde
    • Ce ma bucur ca am reusit s-o postez !!!😉 Abia astept sa faci si tu !!!🙂 Eu ador guliile in orice preperat , iar cand fac supa nu exista sa nu pun gulie !!

      Răspunde
  4. Doamne ce-mi faci tu mie… Imi ploua in gura, nu alta!! Sosul ala trebuie incercat neaparat.. desi nici de la chiftelute nu m-as da deoparte!
    Te pup si sper ca timpul sa ne permita sa ne „vedem” mai des… ca parca zboara!
    Pupici

    Răspunde
  5. Cat de apetisant arata, imi lasa gura apa…
    Te pup cu drag :*

    Răspunde
  6. Delicioase… Stau cu gura cascata, arunca doua chiftelute, ca altfel imi ingheata dintii … Pupici si week-end placut !

    Răspunde
  7. Nu-i bun, ci foarte bun ce vad aici la tine 🙂 musai trebuie incercat…
    te pup!

    Răspunde
  8. dragta mea, arata minunaaaaat!
    Nu prea mananc eu carnita, dar aceste chiftelute imi fac cu ochiul😉
    Mii de imbratisari!

    Răspunde
  9. Bucate-apetisante

     /  12 Ianuarie 2013

    Trebuie incercate neaparat ca arata delicios rau de tot.

    Răspunde
  10. Emella Navi

     /  12 Ianuarie 2013

    immm ce pofta ne faci tu, Magda draga! le voi incerca si eu cu siguranta, mai ales ca piticului meu si sotului, le plac chiftelutele:)

    Răspunde
  11. Vai ce frumoasa pezentare, iar preparatul este super, exact pe placul meu! Pupici

    Răspunde
  12. Ce frumos arata!!! Iar sosul imi place sigur!

    Răspunde
  13. Aiaiaiii…. lucrurile incep sa se complice deja ! Si lista se mareste ‘ingrijorator’. Cred ca o sa am de lucru cel putin o jumatate de an de acu’ incolo ! Dincolo de ‘ingrijorarile’ mele, totul e atit de apetisant si de ‘furacios’ al ochiului incit stau si ma uit si ma vad cu nasu-n bolul asta alb si savurind minunile cele rumene, ca de sos stiu ca e un ‘atit de bun’ incit n-are rost sa-l mai comentez. Sarumina Magda. Imi faci zilele mai pline de culoare olfactiva si vizuala.

    Răspunde
  14. Cat de bune trebuie sa fie!!!Arata grozav!

    Răspunde
  15. Un deliciu prezentat superb!

    Răspunde
  16. Ei,asta chiar trebuie incercata curand!

    Răspunde

Lasă un răspuns

