Gulas vanatoresc


Ori de cate ori mi se ofera ocazia sa gatesc un preparat nou , nu stau pe ganduri .Sunt dispusa sa incerc orice , apoi sa spun daca-mi place sau nu .Cu toate ca nu este prima data cand mananc si gatesc carne de vanat , niciodata nu m-am gandit sa  prepar un gulas din aceasta , insa , saptamana trecuta , primind de la fratiorul meu o bucata de pulpa de mistret ( multumesc Calinutule !!!! ) , am luat spre rasfoire toate cartile care aveau retete cu preparate din vanat , iar din zecile de retete , am poftit la un gulas vanatoresc cu ciuperci din cartea : Enciclopedie Culinara Vol 1 -Editura Allfa , o carte superba din care am facut deja o multime de retete  !!

Ingrediente :

  • 700 g carne de mistret ( pulpa )
  • 3 linguri ulei masline
  • 80 g bacon
  • 2 cepe potrivite
  • 3 catei de usturoi
  • 1/2 lingurita cimbru uscat
  • 300 ml supa de carne
  • 150 ml bere
  • 500 g ciuperci ( eu am folosit ciuperci congelate – craite si palaria sarpelui  )
  • 3 linguri smantana pentru gatit
  • 1 frunza de dafin
  • 1 legatura patrunjel
  • 150 ml bulion de casa ( reteta era cu rosii proaspete, insa cum acum acestea nu mai au nici un gust , am preferat sa folosesc bulionul preparat de mine : ) )
  • sare
  • piper

Spalati carnea in 2-3 ape , apoi taiati-o cubulete .Taiati si baconul cubulete si puneti-le la calit intr-o cratita cu ulei incins.Le lasati pe foc circa 15 minute .Amestecati din cand in cand pentru a nu se prinde.

Curatati ceapa si taiati-o marunt , iar usturoiul il zdrobiti intr-un mojar cu putina sare.

Adaugati peste carnea si baconul din cratita , ceapa si usturoiul , apoi lasati totul pe foc inca 15 minute.

Condimentati cu sare si piper, adaugati  frunza de dafin , cimbrul uscat , supa de carne si berea . Acoperiti cu un capac si lasati totul sa fiarba o ora.

Daca folositi ciuperci proaspete , le spalati , le  taiati si le adaugati si pe ele cu toate ingredientele de mai sus . Eu am folosit ciupercile care le-am avut in congelator si de aceea le-am pus la scurs , iar dupa ce carnea si toate celelalte au fiert circa o ora , le-am adaugat si pe acestea in cratita impreuna cu bulionul . Am mai lasat totul pe foc inca 40 de minute.

La final  adaugati smantana si mai lasati sa dea 2-3 clocote.Potriviti de sare si piper daca mai este nevoie  si serviti acest gulas alaturi de galuste de faina sau cartofi .

POFTA BUNA !!!!

Articolul precedent
Lasă un comentariu

32 comentarii

  1. Gata, vin la tine la masa!

    Răspunde
  2. Arata perfect!!! Mai ai loc la masa?!

    Răspunde
  3. wow, superb! sigur a fost delicios!

    Răspunde
  4. CU siguranta delicios! Dar unde ai fost tu la vanat?🙂

    Răspunde
  5. Mmm, apetisant!!!Arata tare bine!Pup!

    Răspunde
  6. Ce bun trebuie sa fie!

    Răspunde
  7. Super delicios si apetisant. Mistret nu cred ca am mancat pana acum

    Răspunde
  8. Mie imi plac foarte mult mancarurile din carne de vanat! Socrul meu este vanator si astfel am ocazia sa mananc destul de des🙂
    Ai facut un gulas deosebit, felicitari!
    O saptamana minunata, te pup!

    Răspunde
    • Angi , multumesc frumos !!! Esti o norocoasa !!!🙂 Bunicul meu a fost vanator , insa din pacate nu mai este printre noi !!😦
      Te pup !! O saptamana frumoasa si tie !!

      Răspunde
  9. mamaaa ce bunatate ai facut tu aici !Din pacate sunt fara vanatori si pescari in familie!

    Răspunde
  10. Mmm! Asa un gulas mai rar! Gustam si spunem „traiasca bucatarul” si bineinteles, „traiasca vanatorul”!!🙂

    Răspunde
  11. Nici eu n-as fi stat pe ganduri, as fi trecut imediat la treaba cu asa materie prima!
    Delicios, pozele ca de obicei sunt super!

    Răspunde
  12. Invitatie de participare la: Concurs pentru bloggeri culinari „FISSLER BY KIKA – EXCELENTA IN BUCATARIE”
    http://www.gatestesanatos.ro/Concursuri/

    Răspunde
  13. Wow ce bunatate ai preparat tu acolo!!!

    Răspunde
  14. Eu am mancat mistret si imi place, gulasul are aspect imbietor se vede ca carnea e fiartã bine, asa ca vin si eu:)

    Răspunde
  15. Ma bucur sa aud asta !!🙂

    Răspunde
  16. Vaaaai,ce bine arata !Mi-ai facut o pofta de zile mari!Te pup!

    Răspunde
  17. Suuper bun , mai ai o portie?

    Răspunde

Lasă un răspuns

