Cornulete cu ciocolata amaruie si migdale


Aceste cornulete mereu imi aduc aminte de copilarie si de zilele in care mami ni le facea , iar noi le savuram cu atata pofta , iar de cand am inceput sa le fac eu , pot spune ca mi-a placut atat de mult acest aluat incat ori de cate ori am pofta de cornulete  le fac dupa aceasta reteta .  Jonglez  doar putin cu umplutura , ceea ce puteti face si voi . Le puteti umple cu gem , rahat , nuca sau mac, si de ce nu , cu ciocolata , asa cum am facut eu de aceasta data .

Ingrediente :

  • 250 ml lapte
  • 600 g  faina
  • 4 linguri migdale macinate
  • 15 g drojdie
  • 100 g zahar
  • 100 ml ulei
  • 2 oua intregi
  • 100 g ciocolata amaruie ( eu am folosit Bellarom de la Lidl cu 72% cacao )
  • 30 g fulgi de migdale (ptr ornat)
  • 1 albus de ou
  • 200 g zahar ( ptr sirop)
  • 150 ml apa  ( ptr sirop)
  • 2 linguri sirop de menta

Puneti intr-un bol 5 linguri de lapte caldut si dizolvati drojdia.  Laptele ramas  si zaharul il puneti intr-un castron mai mare si amestecati pana se dizolva tot zaharul.   Adaugati drojdia, uleiul, ouale intregi si faina amestecata cu migdalele macinate . Amestecati cu grija totul pana vedeti ca aluatul nu se mai lipeste de marginile castronului . Daca mai este usor lipicios si inca nu se desprinde de castron , mai puteti adauga cate-o lingura de faina. Lasati apoi aluatul la dospit 30 de minute.

Dupa ce a stat la dospit , puneti  aluatul pe masa tapetata cu faina si framantati-l 2-3 minute , apoi impartiti-l in 6 sau 8 mingiute .Daca doriti cornuletele mai mici , il impartiti in 8 ,iar daca le doriti putin mai maricele , sunt suficiente 6 mingiute.

Luati pe rand fiecare mingiuca din aluat si intindeti-o cu sucitorul intr-o foaie rotunda.Fiecare foaie se taie in 8 triunghiuri in care puneti la baza fiecaruia  ciocolata rupta in bucatele mici . Daca aveti mai multa rabdare , puteti rade ciocolata , eu se pare ca nu am avut si mi-a fost mai usor sa o rup bucatele micute , iar daca nu va place ciocolata amaruie , puteti folosi ciocolata preferata de voi .Rulati fiecare triunghi de la baza spre centru, apoi le puneti intr-o tava tapetata cu hartie de copt.

Procedati la fel cu fiecare mingiuca de aluat . Bateti spuma albusul de ou , ungeti fiecare cornulet pus in tava , apoi lipiti pe fiecare cativa fulgi/bucatele de migdale .Daca doriti cornuletele simple , renunatati la aceasta etapa. Bagati tava cu cornulete in cuptorul preincalzit pentru 20 -25 de minute.

Cat timp cornuletele sunt in cuptor , faceti un sirop din zahar si apa ( 200 g + 150 ml ) .Cand siropul incepe sa clocoteasca  , stingeti focul si adaugati cele doua linguri de sirop de menta😉.

Cand cornuletele sunt usor rumenite , le scoateti din cuptor si le bagati pentru cateva secunde pe fiecare in siropul fierbinte .Le puneti apoi pe un platou si le lasati se se raceasca.

Serviti cornuletele cu mare pofta alaturi de o portie generoasa de lapte … :)) …

Pofta buna si zile pline de rasfat !!🙂

Articolul următor
Lasă un comentariu

31 comentarii

  1. Alaturi de asa cornulete delicioase cu siguranta voi avea parte de niste zile pline de rasfat!😉
    Pupici si o saptamana frumoasa sa ai!🙂

    Răspunde
  2. Mmmm…ar fi nemaipomenit sa fie pe masa mea acum la micul dejun! Arata de vis!

    Răspunde
  3. Like!!! Vin la tine, dar sa imi pastrezi si laptic…

    Răspunde
  4. Vin si eu cu Cristina… si-ti aduc si niste laptic de vaca proaspat muls😉 Super arata cornurile tale!!!

    Răspunde
  5. Cu migdale si ciucalata, cornuletele sint pe gustul meu… Dar vreau si eu laptic proaspat de la vacuta, din cel pe care ti-l aduce Simona… ce pofta mi s-a facut…

    Răspunde
  6. vin si eu, mi-ai pregãtit si laptele😀

    Răspunde
  7. Superbe si vreau sa fac si eu dar ma lasi sa folosesc nuci, ca aaaam?
    Am facut si eu cu multe umpluturi, dar cu ciocolata pura, nu, asa ca abia astept:))
    Pupici!

    Răspunde
    • Heiiiiii , ce ma bucur ca-ti plac !!! Foloseste tu nuci ca nu ma supar , eu insa nu voi folosi niciodata cred , ca nu-mi plac !!! :((( Cine ma poate intelege oare ?:)
      O seara frumoasa , Vasi draga !!❤

      Răspunde
  8. Mmm, delicioase!!!Vin si eu cu lapticul:)Pup!

    Răspunde
  9. Asta da idee… cornulete umplute cu ciocolata!
    Au iesit minunat!

    Răspunde
  10. Vai, ce bune trebuie sa fie! Iar fotografiile sunt superbe😀

    Răspunde
  11. Arata super bine, ar merge pefect acum langa cana mea de lapte! Te pup

    Răspunde
  12. Ce misto sunt! Poate fac de Craciun!🙂
    Te pup! :*

    Răspunde
  13. Cornulete chiar nu am mai facut de mult, desi baietilor mei le plac. Si daca tot mi-ai facut pofta, astazi imi voi rasfata familia lucrand dupa reteta de la tine.

    Răspunde
    • Si eu le fac destul de rar😦 , desi ne plac enorm !!!! M-as bucura tare mult sa le faci si sper din suflet sa le placa baietilor !!! Sa aveti pofta !!!🙂

      Răspunde
  14. Delicioase!!!

    Răspunde
  15. Absolut delicioase…

    Răspunde
  1. Dulciuri pentru sarbatorile de iarna – II « Cat's kitchen

Lasă un răspuns

