Friptura de iepure cu sos de legume si visine


Sunt sigura ca multi dintre voi ati mancat in copilarie carne de iepure , iar daca nu ati facut-o atunci , poate ati descoperit-o mai tarziu , insa sunt convinsa ca va place si ca o savurati cu pofta ori de cate ori aveti ocazia .

Ingrediente :

  • 1 – 1,5 kg carne de iepure ( eu am folosit pulpele si spatele )
  • 1 fir de praz
  • 1 ardei gras rosu
  • 1 ardei gras verde
  • 6 catei de usturoi
  • 300 g ciuperci ( eu am avut palaria sarpelui 🙂 , insa voi puteti folosi champignoane sau pleurotus😉 )
  • 50 ml ulei de masline
  • 200 ml vin alb
  • 1 foaie de dafin + cateva boabe de piper
  • sare
  • piper macinat
  • 2 linguri patrunjel tocat

Spalati ardeii si prazul , apoi ardeii ii curatati de cotoare si ii taiati fasii subtiri , iar prazul il taiati in jumatate pe lungime ( eu am folosit si partea alba si cea verde , adica tot prazul !! :):) ) , apoi il taiati maruntel . Ciupercile le spalati bine , le rupeti fasii sau le taiati feliute , depinde de ce fel de ciuperci aveti  ( eu mi-am oprit cateva bucatele mai mari pe care le-am pus in tava deasupra de carne ptr a le avea mai apoi la prezentarea preparatului😉 ). Puneti totul intr-o tava termorezistenta , presarati putina sare  , adaugati 2-3 linguri de ulei peste legume si amestecati-le usor.

Curatati usturoiul si zdrobiti-l intr-un mojar impreuna cu 2 linguri de ulei , putina sare , piper si patrunjelul tocat. Dupa ce ati zdrobit toate cele🙂 , ungeti carnea pe toate partile cu aceasta pasta , apoi o puneti peste legumele din tava si o stropiti cu uleiul ramas .

Presarati in tava boabele de piper , adaugati foaia de dafin  , stropiti  carnea cu vin  ,  apoi acoperiti-o si bagati-o  in cuptorul preincalzit ptr 60 de minute . Dupa primele 20 de minute , scoateti tava din cuptor si stropiti carnea cu sucul din tava lasat de legume . Puteti face asta de 2-3 ori in cele 60 de minute. Cand aceasta este aproape gata , descoperiti tava si lasati carnea  inca 10 minute in cuptor ptr a se rumeni putin.

Scoateti apoi tava din cuptor , luati din tava bucatile de  carne , pastrati cateva fasii de ciupercute ptr servit si ornat , iar toate legumele ramase in tava le bagati intr-un blender si le transformati 🙂 intr-un sos .In sos mai puteti adauga putina sare sau piper , asta in cazul in care mai este nevoie !!

Serviti friptura alaturi de acest sos si fasii de ciupercute , iar daca va place combinatia de carne cu fructe mai puteti adauga langa friptura cateva visine din compot !!😉 Un deliciu !!!

Daca v-am facut pofta de combinatii de acest gen , mai puteti gasi pe blog urmatoarele retete :

POFTA BUNA !!!

Lasă un comentariu

31 comentarii

  1. ooo, ce minunatie!! ador carnea de iepure, iar ce ai facut tu aici este o adevarata delicatesa!! te imbratisez, cu drag!

    Răspunde
  2. Mmmm…ce bunatate!!!

    Răspunde
  3. Cred ca e grozav de frageda, eu n-am mai mancat din copilarie asa ceva, iar acum mi-ai facut pofta!

    Răspunde
  4. Hi,hi ce coincidenta!Si noi tot iepure avem astazi…e prea buna carnea asta!
    arata bestial ce ai facut,Magda:)

    pupici

    Răspunde
  5. Dana Camarasan

     /  1 Noiembrie 2012

    Arata minunat, in mare asa fac si eu, doar ca pun mai multe legume si apoi cateva ore sau chiar peste noapte las carnea la marinat cu toata „adunatura” de legume, condimente, vin…, apoi inainte de a pune totul la cuptor mie imi place sa rumenesc bucatile de carne un pic, pana acuma n-am blender-uit legumele ca si tine, dar o sa fac si asta oricum nu mai au nu stiu ce aspect dupa ce au stat atata in cuptor si visine nu am pus niciodata!!!
    Bun, bun, bun, noroc cu soacra care-i creste :)!!!

    Răspunde
  6. Arata intr-un mare fel!

    Răspunde
  7. Arata innebunitor de bine… Imi place carnea de iepure, dar cu visine n-am mincat niciodata si probabil nu voi minca, ca nu am ingredientele necesare… visinele… Pupici !

    Răspunde
  8. O minune de mancare ai facut aici! Imi place combinatia cu visine!🙂

    Răspunde
  9. Diseara sa mai pun doua scaune ca venim la cina!! :))
    Super arata!! N-am mai mancat iepure de vre-o 2-3 ani..😦

    Răspunde
  10. Arata groxav mancarica ta!Nu stiu de cand n-am mai mancat iepure.
    Ciupercile alea le-am vazut si aici,habar n-aveam cum se numesc,dar noroc cu tine😀
    !Pupici

    Răspunde
    • Imi pare rau ca nu ai mai mancat de multa vreme asa ceva , insa ma bucur ca ai descoperit ciupercile astea !! Merita incercate , noua ne plac tare mult , au o aroma deosebita !!!😉

      Răspunde
  11. Ce delicatesa ai facut!!!Yummy, arata super apetisant!Pup!

    Răspunde
  12. Aratã minunat:)

    Răspunde
  13. Uite cum imi faci tu probleme. Prietenul ma tot roaga de ceva vreme sa ii fac o mancare cu iepure dar am o retinere sa il gatesc. Acum pozele tale sunt atat de delicioase ca parca ma indeamna sa incerc sa gatesc si iepure…
    O seara minunata!
    Cu drag, Mina

    Răspunde
    • :):) Hai ca problemele astea sunt frumoase !!!😉 Mina, atata vreme cat nu-i fac eu capatul🙂 , nu am nici o retinere sa il gatesc🙂 !! Daca nu ai mancat si nu ai gatit pana acum iepure , eu zic ca ar trebui sa incerci , e un deliciu😉 , plus ca-ti vei da gata prietenul !!😉
      O duminica superba !!!

      Răspunde
  14. Rafinament si eleganta in acest fel de mancare! Intr-un cuvant…minunat!

    Răspunde
  15. Cam asa s-a intamplat la mine… In copilarie am avut iepuri, de care am fost foarte incantat. Asta numai asa pentru vreo saptamana… cand am vazut cat de mult manaca, eu fiind responsabil cu hranitul🙂

    I-am redescoperit recent si am ramas ultra surprins cat de gustaoasa e carnea asta!!!

    Retata ta arata mirific nu alata !

    Răspunde
  1. Delicii pentru mesele festive ale sarbatorilor de iarna – II « Cat's kitchen

Lasă un răspuns

