Provocarea secreta – Chec cu seminte de mac


Se pare ca ajung si eu pe ultima suta de metrii sa particip la provocarea Amei .In aceasta luna,  Ama mi-a dat spre rasfoire blogul Dulce sau Sarat , un blog pe care l-am rasfoit in aceasta saptamana de nenumarate ori deoarece nu m-am putut hotari ce sa fac .In prima faza gasisem o musaca , apoi un chec aperitiv cu spanac care tare mi-a facut cu ochiul , insa cum ne putem lipsi de multe altele in weekend , dar de dulce nu , am ales sa fac acest chec cu seminte de mac .

Adevarul este ca orice chec incercat de mine  a iesit  cam rumenit ( am o problema cu ele , mereu mi se par necoapte in mijloc si le mai las cateva minute in plus :)))) ) , insa pe cat a iesit de negricios , pe atat este de delicios !!!

Ingrediente :

  • 200 g seminte de mac
  • 200 ml lapte
  • 200 g unt
  • 300 g zahar
  • 100 ml smantana ptr gatit ( 32% grasime )
  • 4 oua
  • 1 vf cutit praf de sare
  • 250 g faina
  • 100 g lapte praf
  • 1/2 plic praf de copt
  • coaja rasa de la o portocala
  • 50 g zahar tos ( ptr pudrat checul )
  • 30 unt + 2 linguri faina ( ptr uns si tapetat tava )

Puneti semintele de mac in cei 200 ml lapte si lasati-le sa se inmoaie circa 2 ore .

Intr-un bol , amestecati faina cu laptele praf si praful de copt .

Frecati untul cu zaharul pana devine spuma, apoi adaugati smantana si amestecati pana aceasta se incorporeaza in cantitatea de unt. Adaugati pe rand galbenusurile , adaugati si coaja rasa de portocala , apoi  amestecati usor totul.

Incorporati si faina amestecata cu laptele praf si praful de copt .Nu adaugati toata cantitatea de faina de la inceput , ci adaugati 2-3 linguri de faina, apoi amestecati , iarasi adaugati faina si amestecati .Continuati asa pana terminati cantitatea de faina .

Separat , in alt bol , bateti albusurile cu praful de sare pana acestea devin spuma. Adaugati apoi albusurile batute in compozitia obtinuta mai sus .Amestecati cu grija compozitia  , apoi o puneti in tava unsa si tapetata cu faina.

Bagati tava in cuptorul preincalzit pentru 30 de minute . Cand checul este gata , il lasati sa se raceasca , apoi il scoateti din tava , il pudrati cu zahar si-l taiati felii .

Noi am servit aceste feliute alaturi de un ceai din fructe uscate , aromat cu feliute de portocale si frunzulite de lamaita .Un deliciu !!!❤

Pofta buna !!!

Mai puteti gasi pe blog si urmatoarele variante :

Rasfatati-va cu tot ceea ce va sta in putiinta !!!😉

O duminica frumoasa !!!!

Lasă un comentariu

31 comentarii

  1. Excelent arata..bv Magda!
    Week frumos,te pupam

    Răspunde
  2. Tare bun trebuie sa fie negriciosu asta.. Mie nu mi se pare ars.. sau cel putin in poze nu se vede.
    Pupici

    Răspunde
  3. Un chec si un ceai de fructe! Este un mod minunat de a spune noapte buna, nu-i asa?🙂

    Răspunde
  4. super–bun ,danke iubita

    Răspunde
  5. Vin la tine pentru desert!

    Răspunde
  6. Arata foarte bine, mie imi plac si prajiturile rumenite bine😉

    Răspunde
  7. Hmmm…ce bine arata! Macul imi place la nebunie si nu ar fi rau sa incerc un chec.

    Răspunde
  8. Ador prãjile cu mac, bunica mea de cate ori merg acasa mã asteaptã cu colacul cu mac😀
    Poate aragazul tãu face figuri, si eu am pãtit-o…

    Răspunde
  9. adoooor pozele tale, parol!:) acuma serios vorbind, sunt foarte, foarte expresive si apetisante!

    Răspunde
  10. adoooor pozele tale, parol! acum serios vorbind, sunt foarte, foarte expresive si apetisante!

    Răspunde
  11. Mmmm ce bunatate!!!! Hugs

    Răspunde
  12. Foarte bine arata checul tau!

    Răspunde
  13. O fi negricios cum spui tu, insa sigur sigur e tare bun! E clasicul dulce de dupa amiaza pe care ti l-ai dori alaturi de un ceai.

    Răspunde
  14. arata minunaaaaaat, chiar si asa cu inelusul ciocolatiu pe margine! Pe cuvant ca zici ca a fost planificat🙂 Ador checurile cu mac si lamaie❤
    Te imbratisez scumpa mea!

    Răspunde
  15. Emily , ce ma bucur ca-ti place , eu m-am temut putin si am stat pe ganduri daca sa postez sau nu acest chec , mi se parea pea negru !! :((
    Si eu te imbratisez cu drag !!

    Răspunde
  16. lesin !!!

    Răspunde
  1. Dulciuri pentru sarbatorile de iarna – II « Cat's kitchen
  2. Rulada de curcan umpluta cu verdeturi for Sunday Lunch | Cat's kitchen

Lasă un răspuns

