Tarta cu ricotta si smochine


Chiar daca am facut o multime de dulciuri cu smochine , ce-i drept , mai mult cu smochine confiate , pot spune ca nu ma omor dupa ele , insa la cele proaspete de mult imi sta gandul sa le incerc , si cum altfel daca nu intr-o delicioasa tarta !!!😉

Ingrediente pentru aluat :

  • 150 g unt
  • 100 g zahar
  • esenta vanilie
  • 1 ou
  • 1/2 plic praf de copt
  • 200 g faina
  • 20 g unt + o lingura de faina ( ptr uns si tapetat tava )

Ingrediente pentru umplutura :

  • 2 oua
  • 160 g zahar pudra
  • coaja rasa de la o portocala
  • 50 g migdale macinate
  • 250 g  branzica  ricotta
  • 8 -10 smochine proaspete
  • 4 linguri miere

In prima faza se pregateste aluatul .

Topiti untul in cuptorul cu microunde , dar nu mai mult de 2 secunde , apoi il puneti intr-un castron mai incapator. Adaugati zaharul , oul si  esenta de vanilie  , apoi amestecati usor toate ingredientele. Faina o amestecati cu praful de copt si o puneti treptat in compozitia de unt. Amestecati bine totul pana se incorporeaza faina .

Asezati apoi aluatul pe o planseta presarata cu faina si formati din el o mingiuca.Nu framantati prea mult aluatul deoarece nu trebuie sa devina foarte  elastic . Inveliti-l  intr-o folie si bagati-l la frigider pentru 30 de minute.

Cat timp aluatul sta la frigider , ne ocupam de umplutura .

Mixati cele 2 oua cu zaharul pudra , apoi adaugati migdalele macinate , coaja rasa de portocala , branza ricotta si amestecati usor totul.

Spalati smochinele , le taiati marginile , apoi le taiati rondele sau in sferturi .Eu am preferat sa le tai rondele.

Scoateti aluatul din frigider, puneti-l pe o suprafata presarata cu faina si intindeti o foaie  rotunda de circa 3 mm grosime , dar sa fie putin mai mare decat dimensiunea tavii .

Ungeti tava de tarta cu putin unt , apoi tapetati-o cu faina .Puneti cu grija foaia de aluat in tava si apasati-o usor cu degetele .

Dupa ce ati pus aluatul in tava , adaugati compozitia de oua, branza si migdale , apoi aranjati deasupra rondelele de smochine si bagati tava in cuptorul preincalzit ptr 25-30 minute maxim !!

Cand marginile aluatului sunt usor rumenite  , atunci tarta este gata .O scoateti din cuptor , o lasati 5 minute sa se raceasca , apoi ungeti  fiecare smochina cu miere si o mai lasati pana se raceste complet , dar asta daca aveti rabdare !! :))

POFTA BUNA !!!

Articolul precedent
Lasă un comentariu

29 comentarii

  1. Eeee o asa tarta sa tot papi! Nu-i asa ca trimiti si la mine o portie?!🙂 Nu de alta dar… nu mai am timp deloc de bucatarit🙂

    Răspunde
  2. Apetisanta tarta ta!!!!!

    Răspunde
  3. Uite ca eu inca n-am incercat smochinele proaspete in dulciuri…nici de mancat n-am prea mancat. E clar ca si pe mine ma roade curiozitatea, sa vedem daca am timp sa o potolesc🙂 Pup

    Răspunde
  4. Ce bine arata… Nu mai am smochine, deci am motiv sa vin in vizita la tine… Pupici !

    Răspunde
  5. Imi plac mult smochinele, mai ales cele rosii! Tarta ta arata imbietor!🙂

    Răspunde
  6. se pare ca azi e ziua smochinelor! superb!

    Răspunde
  7. Delicioasa aceasta tarta!!

    Răspunde
  8. Wow, cat de bine arata! Anul asta nici n-am gustat smochinele😦

    Răspunde
  9. Minunata tarta ta! Eu nu ma mai satur de smochine proaspete, imi plac la nebunie!

    Răspunde
  10. Super smochinele si tarta nu mai zic… Smochinele au o culoare superba!
    Pentru prima data anul asta, am gatit si eu cu smochine proaspete la greu…

    Răspunde
  11. Eu sunt mare amatoare de smochine , chiar si cele uscate . Tarta asta e perfecta !

    Răspunde
  12. Minunata!!!!
    Mege bine branza cu smochine, eu am aflat cand am asociat cascavalul de casa cu smochine uscate.
    Ce se aude pe F64?

    Răspunde
  13. Cat de bine arata! Are un efect visual extraordinar! Imi place ce faci!❤

    Răspunde
  14. carmenfortis

     /  29 Octombrie 2012

    De fiecare data vin pe blogul ”Cat’s kitchen”, fiecare reteta imi lasa gura apa !😀 Iar tarta arata foarte delicios !

    Răspunde
  1. Dulciuri pentru sarbatorile de iarna – II « Cat's kitchen

Lasă un răspuns

