Biscotti cu caise si lavanda


Nu vreau sa va  plictisesc povestindu-va  cat am asteptat eu dupa lavanda  aceasta🙂, insa mi-am propus ca atunci cand voi intra in posesia ei , prima dulcegarie pe care am s-o fac o sa fie ceva de rontait , si iata ca asta am si facut !!! Acesti biscuitei vi-i recomand cu toata increderea , iar daca folositi pentru prima oara lavanda culinara va sfatuiesc sa nu puneti foarte multa la inceput , este extrem de aromata si s-ar putea sa nu fie pe placul tuturor 😉. Eu se pare ca am nimerit din prima cantitatea de lavanda care sa dea acestor biscuiti o usoara aroma parfumata !!

Ingrediente :

  • 450 g faina
  • 200 g zahar
  • 1 lingurita praf de copt
  • coaja rasa de la o lamaie
  • 2 oua intregi
  • 170 g unt
  •  praf de sare
  • 250 g caise confiate , taiate bucatele mici
  • 1 lingurita rasa de lavanda
  • 1 plic zahar vanilat

Amestecati intr-un castron  faina cu praful de copt si sarea .

Intr-un bol , mixati cele doua oua cu zaharul ( il adaugati si pe cel vanilat ) , pana acesta se topeste. Adaugati untul (il scoateti cu o zi inainte din frigider si-l pastrati la temperatura camerei sau il bagati pentru doua secunde la microunde , asta in cazul in care ati uitat sa-l scoateti afara din frigider ) , apoi  coaja rasa de lamaie si amestecati usor totul.Puneti peste compozitia obtinuta caisele  taiate si lavanda , apoi amestecati ingredientele cu ajutorul unei linguri de lemn.

Adaugati treptat faina amestecata cu cele spuse mai sus  si amestecati usor toate ingredientele  . Daca compozitia este prea lipicioasa , mai puteti adauga putina faina.

Cand compozitia devine omogena , formati pe masa pudrata cu faina , doua batoane pe care le puneti intr-o tava tapetata cu hartie de copt . Aplatizati cele doua batoane cu degetele , apoi bagati tava in cuptorul preincalzit ptr circa 30 de minute.

Scoateti  tava si lasati batoanele sa se raceasca , apoi le taiati in fasii de circa 2 -3 cm.Le puneti inapoi in tava si le mai coaceti 5 minute pe o parte si inca 5 pe cealalta , pana se rumenesc putin.

Le lasati sa se raceasca , apoi le serviti alaturi de ce doriti .Noi le-am servit dimineata langa nelipsita cescuta de ness cu lapte.

Pe blog ii mai puteti gasi si-n varianta cu smochine !!!

Pofta buna !!!!!!

Articolul următor
Lasă un comentariu

40 comentarii

  1. Lovely, like always!❤
    Anul trecut am salvat si eu cateva retete de Biscotii, dar n-am mai apucat sa fac😦
    Insa acuma nu mai au scapare😛
    Noapte buna, pup!

    Răspunde
    • Esti o draguta !!!❤
      Eu abia astept iarna sa fac tot felul de biscuitei !!!😉 Trebuie sa-i incerci si tu intr-o zi , sunt foarte usor de facut si extrem de buni langa ceasca de cafea, lapte sau ceai !!
      Noapte buna si tie !!!

      Răspunde
  2. Aha, te-ai biscotat… Vreau si eu pentru miine dimineata sa-i dau domnisoarei, ca astazi n-am apucat sa fac nimic… si bineinteles un biscotto si pentru cafeluta mea, nu ?! Pupici !

    Răspunde
  3. Ce de arome…mmm….eu am gãsit lavanda culinarã la o farmacie naturistã am dat aproape 2€ pe ambalaj. Pânã sã gãsesc am disperat pe Leon , colegi si familia sa imi ia dacã gãsesc :)) Magda, incearcã sa pui si in borcanul cu zahãr….

    Răspunde
    • Eu am tot cautat pe la magazinele naturiste din oras , dar nu am gasit , iar la unul din magazine chiar am rugat-o pe o prietena de-a mea sa intrebe frunizorii daca au asa ceva si nu am avut noroc , apoi m-am suparat si mi-am comandat pe net !! Daaaaaaaaa , am pus si-n borcanelul cu zahar !😉

      Răspunde
  4. Si noi aveam pe lista reteta de biscotti dar nu am ajuns inca sa-i facem da’ cred ca le-a venit vremea! arata extraordinar de bine..te pupam

    Răspunde
  5. Vai, ce de arome acolo!! Cred ca sunt o nebunie acesti biscotti, iar pozele sunt superbe! Pupici

    Răspunde
  6. Acesti biscuiti minunati, eu i-as servi in serile de iarna, cand stau in pat la caldura si tricotez,
    pisicuta sa toarca la picioare si filmul preferat la tv.
    Sper din suflet sa castigi ce-ti doresti!
    Pupici!

    Răspunde
    • Oooooo , daaaaa !!! Ador fiecare anotimp , insa daca stau bine si ma gandesc , chiar daca sunt o friguroasa , iubesc la maxim iarna !!!!!😉 Ce poate fi mai frumos decat ceea ce ai spus tu mai sus !!!❤ Multumesc frumos !!

      Răspunde
  7. DiaMar bucataria galbena

     /  11 Octombrie 2012

    Ce arome minunate!imi place asa mult lavanda.

    Răspunde
  8. Chiar ca e super bun si aromat!

    Răspunde
  9. Cand ma uit la aceasta minunata reteta mie imi sta gandul la jeleuri, tot felul de jeleuri care mai de care mai delicioase…

    Răspunde
  10. Nu prea stiu cu ce sa incep. Pozele tale sunt de exceptie, iar reteta un deliciu. Eu pur si simplu m-am indragostit de aromele florale. Am incercat levantica, dar si iasomia, musetelul, florile de portocal si esenta de trandafiri. Parca te poarta in alta dimensiune. Biscotti sunt o alegere foarte buna pentru concurs si iti doresc multa bafta! Pup!

    Răspunde
    • Rita , multumesc frumos !!! Esti o draguta !! Eu am o problema cu trandafirii ,nu-mi prea place aroma lor , insa iasomia si florile de portocal chiar ma tenteaza !!! Asa este , parca te poarta pe un taram de basm ,asa-i ?😉

      Răspunde
  11. Eu ii ador la orice ora din zi cand am pofta de rontait ceva bun🙂 Mai ales acum in sezonul rece, langa un ceiut cald🙂 Arata minunat!!

    Răspunde
  12. Super arome, super prezentare!

    Răspunde
  13. foarte bune, sotul meu adora biscotti🙂 imi place combinatia ta. week-end fain :*

    Răspunde
  14. Nici eu n-am folosit pana acum lavanda.. dar biscuitii imi cam fac cu ochiul..🙂
    Pup

    Răspunde
  15. Neataaaa! Salivez!!!!🙂

    Răspunde
  16. Arata de milioane…!

    Răspunde
  17. Ador acesti biscotti!!!

    Răspunde
  18. Daca are un gust la fel de delicios pe cat arata, cu siguranta o sa incerc si eu aceasta retete, arata fabulos!!

    Răspunde
  19. ahhh pozele !!!
    Bag seama ca eu sant printre aia care nu le place lavanda🙂 Nu am folost-o niciodata personal dar de cate ori am incercat ceva cu lavanda, mi s-a parut ca are gust de sapun… nu ca asi manca sapun prea des🙂

    Răspunde
    • :):):) Sa stii ca daca puneam putin mai multa in acesti biscuiti erau mult mai aromati si poate dadeau senzatia acelui gust , dar am pus putina lavanda si chiar au iesit perfecti , ffffff putin se simtea aroma de ei !!😉
      PS.Ma bucur ca-ti plac pozele !!😉

      Răspunde
  1. Dulciuri pentru sarbatorile de iarna – II « Cat's kitchen
  2. Biscotti cu meriosare | Cat's kitchen

Lasă un răspuns

