Zacusca cu bureti de fag


Pentru ca e prima zacusca care-si face aparitia pe blog  mi-am dorit sa fie si cea care-mi place mie cel mai mult , iar acum , testata si savurata , sta la loc de cinste in camara !!

De cand am cules minunatiile astea de bureti , m-am gandit ca atunci cand o sa vina momentul sa pun fel si fel de conserve ptr iarna , voi face si o delicioasa zacusca cu acestia  !! Va aratam si va povesteam aici de comoara peste care am dat noi in padure in primavara  , si cand spun comoara , cred totusi ca e prea putin spus .Acum ,cand vad ce seceta este , iar sansele sunt destul de mici ca in aceasta toamna sa mai gasim bureti , pot spune ca sunt o norocoasa ca inca mai pastrez aroma lor in congelator .

Atunci cand i-am gasit , o parte din ei i-am murat , iar restul i-am congelat , apoi am tot facut diverse si pot sa va spun ca , chiar si congelate , sunt mult mai aromate si gustoase decat cele cumparate din supermarket .In momentul in care deschideam cate-o caserola , narile-mi erau invadate de un miros superb de ciuperci , pamant si aer curat din padure🙂 , iar pentru cateva secunde ma vedeam acolo unde am trait cele mai frumoase momente culegandu-le.

Tot ceea ce fac si pastrez pentru iarna , nu fac in cantitati imense pentru ca nu mancam foarte mult , insa imi place sa am din fiecare cateva borcanele , iar din cantitatile de mai jos , mie mi-au iesit 12 borcanele mici .Daca doriti sa faceti mai multe de atat , mariti cantitatile !!

Si pentru ca Nicol ne provoaca in aceasta luna sa pregatim tot felul de bunatati care sa ne umple camara de culoare , particip cu aceasta reteta la Provocarea Dulce Romanie.

Ingrediente :

  • 2 kg bureti de fag ( ciuperci pleurotus )
  • 2 kg vinete
  • 2 kg gogosari
  • 2 kg rosii lunguiete ( eu am folosit din acestea )
  • 1 kg ceapa
  • 600 ml ulei
  • 2 linguri sare grunjoasa
  • 1/2 lingurita piper macinat
  • 10 catei de usturoi
  • 2 foi de dafin
  • piper boabe
  • 1/2 lingurita busuioc uscat

Daca aveti ciuperci la congelator , le scoateti din timp afara si le lasati sa se dezghete , apoi le puneti la scurs intr-o strecuratoare.Daca nu aveti ciuperci de la congelator si folositi din cele proaspete , le spalati , daca este nevoie ( adica daca sunt foarte murdare de pamant  ) , apoi palariile le taiati feliute , iar coditele in sferturi.

Rosiile le spalati si le dati prin masina de rosii ptr a ramane doar sucul , eliminand samburii si pielita, iar daca nu aveti masina ptr rosii , le puteti baga in blender , apoi le strecurati printr-o sita.

Coaceti vinetele si gogosarii pe plita , iar daca nu aveti prea mult timp sa stati si sa le paziti in timp ce se coc , le puteti coace  in cuptor , insa sincera sa fiu , mie nu-mi plac nicicare coapte in cuptor , nu mai au acelasi gust ca atunci cand se coc pe plita , dar , alegerea e a voastra !!🙂 Pe masura ce acestea se coc , le asezati in doua castroane diferite , iar in cel cu gogosari , presarati pe acestia sare grunjoasa , apoi ii acoperiti cu o folie de aluminiu si-i lasati sa se raceasca.Facand asta , in momentul in care ii veti curata de pielita , totul o sa fie mult mai usor !!!😉

Intre timp , curatati ceapa , apoi o taiati in jumatate si o puneti intr-un castron cu apa , circa 15 minute .Dupa ce a stat in apa , o lasati la scurs , apoi o dati prin masina de tocat carne sau o maruntiti intr-un blender .

Cand vinetele si gogosarii s-au racit ,se curata de pielita si se lasa la scurs intr-o strecuratoare .
Incingeti jumatate din cantitatea de ulei intr-o oala incapatoare si cu fundul lat🙂 , apoi caliti ceapa data prin masina de tocat .O caliti circa 15 minute . Dati si gogosarii prin masina de tocat carne , apoi dupa ce ati calit ceapa , adaugati in oala si gogosarii macinati. Mai lasati pe foc inca 15 minute .

Macinati si vinetele si le lasati intr-un castron.Buretii de fag ii scurgeti bine de apa  si ii puneti si pe ei intr-un castron.

Dupa ce gogosarii si ceapa s-au calit putin, adaugati uleiul ramas , apoi vinetele tocate , buretii de fag ( eu buretii nu am vrut sa-i dau prin masina de tocat, pur si simplu i-am lasat asa cum i-am avut la congelator, fasii ) , sucul de rosii si usturoiul zdrobit .Condimentati cu sare si piper , adaugati foile de dafin , busuiocul si piperul boabe si lasati totul sa fiarba la foc mic , pana cand uleiul se ridica deasupra . Aveti grija ca in tot acest timp sa amestecati in zacusca , altfel riscati sa se prinda si sa ramana cu un gust neplacut .

Cand uleiul este ridicat deasupra , o puneti cu grija in borcanele sterilizate . Daca la suprafata fiecarui borcan vi se pare ca nu este suficient ulei , puteti incalzi intr-un ibric 50 ml ulei , iar deasupra fiecarui borcan , puneti cate-o lingura de ulei fierbinte.

Inchideti borcanele , le aranjati intr-o cratita cu apa calduta  (apa trebuie sa ajunga pana la jumatatea fiecarui borcan ), apoi bagati cratita cu tot cu borcane in cuptorul preincalzit si le lasati circa 20-30 de minute. Dupa ce au trecut cele 30 de minute , stingeti focul si le lasati pana a doua zi in cuptor , iar maine zi le puteti depozita in camara .


Sper din suflet sa aveti ocazia sa preparati o zacusca cu ciuperci culese de voi din padure , si mai sper sa va placa ceea ce am facut eu aici , atat zacusca, cat si borcanelul  si eticheta  care au fost special facute  pentru aceasta prezentare :):):)

POFTA BUNA SI CAMARA IMBELSUGATA !!

Lasă un comentariu

67 comentarii

  1. Amy

     /  9 Septembrie 2012

    Arata delicios si cred ca si gustul e pe masura! Felul acesta de zacusca e si preferatul meu… asa ca mi-a mers direct la inima!

    Răspunde
  2. Delicios !!!iti rasfeti familia….mmm…de as fi pe aproape ti-as bate la usã🙂 pup

    Răspunde
  3. stiu! e delicioasa!

    Răspunde
  4. No comment!! superbe poze si preparatul pe masura:) pupici

    Răspunde
  5. n-am mancat asa ceva, dar taaare mi-as dori!

    Răspunde
  6. Desi nu am facut niciodata zacusca cu ciuperci, imi place fff mult (am mancat la o prietena) si a ta trebuie sa fie si mai gustoasa avand in vedere ca tu ai cules buretii🙂
    Bravo, pupici!

    Răspunde
    • Angi , poate vei face si tu intr-o zi aceasta zacusca , daca tot ai mancat si ti-a placut !!!😉 Multumesc frumos !!

      Răspunde
      • Deja a si sosit ziua aceea😀
        M-a rugat mama sa caut pe net o zacusca cu ciuperci ca ar vrea si ea sa incerce…ce sa caut, stiu exact de la cine sa iau reteta😛 astfel ca azi punem si noi de o zacusca😛
        Multumesc ptr reteta, te pup!

      • Angi , m-ai facut fericita spunand asta !!! Spor la treaba si salut-o pe mami tau din partea mea !!!😉

      • Ii transmit, cum sa nu😉
        Spor ar fi draga mea daca as gasi ciuperci pleurotus…dar niciunde n-am gasit😦
        Crezi ca are ceva daca folosesc ciuperci mixte (am gasit la Kaufland)?
        Pupici

      • Poti folosi orice fel de ciuperci , de ce nu ? Eu am folosit pleurotus deoarece aveam in congelator !!!😉

    • Mersi ptr promptitudine😉

      Răspunde
      • Cu mare placere !!! Angi , iti recomand doar sa nu le oparesti , ci sa le pui asa proaspete chiar daca dureaza mai mult pana o sa scada zacusca, insa sucul lasat de ciuperci o sa dea o aroma deosebita preparatului !!!😉

      • Asa voi proceda! Daca mai vorbim mult de zacusca asta, nu o sa mai am saliva in gura😀
        Te pup si revin cu feedback despre preparatul final😛

      • Angi , cred ca ma infing intr-un borcan cand ajung acasa !!!😉 Abia astept sa-mi spui cum a iesit !!!😉

      • Adinaaaaaa, este mortala zacusca! Si acasa si la birou s-a confirmat!😀
        Stiam eu ca pot sa am incredere in tine, iti multumim cu totii ptr reteta😛
        Sa ai o saptamana minunata in continuare, pupici! :-*

      • Angiiiiiiii , stiam eu ca o sa faca furori !!!😉 Mie imi pare rau ca nu am facut o cantitate mai mare caci tati meu nu se mai opreste din mancat , a zis ca el nu a mancat pana acum o zacusca mai buna ca asta !! :)))) Iti multumesc ca ai incercat aceasta reteta si ma bucur enorm ca a fost pe placul tuturor !!! Te imbratisez cu drag !!!

  7. Cea mai buna!!! Asta am facut si noi in acest week-end, doar ca eu nu mai am loc in camara (mi-au iesit 50 de borcane).

    Răspunde
    • Cristina , cand eram copil , mami facea in cantitati mari , insa acum nu mai mancam atat de multa , dar cateva borcanele tot fac, macar de pofta !!!😉 Bravoooooo ptr cele 50 de borcanele !!😉

      Răspunde
  8. Mi s-a facut piele de gaina la pozele tale. Mie nu imi place in mod special zacusca de ciuperci dar asa cum o prezinti, chiar ca as manca un borcan, cu tot cu sfoara:))
    Pupici!

    Răspunde
    • Ce simpatica ai fost !!!! Multumesc frumos ptr aprecieri , ma bucur enorm ca iti plac pozele , si preparatul si prezentarea sunt facute cu multa pasiune si suflet !!!😉
      PS.Sfoara nu te las s-o mananci , nu de alta , dar pica greu al stomac !!!🙂;)

      Răspunde
  9. Monica

     /  10 Septembrie 2012

    Multumim ! Am studiat(ca de fiecare data) in detaliu,fotografiile..Superba prezentare !! Ieri,am fost la Tebea, la comemorarea lui Avram Iancu si am coborat spre raul Mures,pe o Vale din Muntii Zarandului-am intrebat oamenii locului,(cu gandul la zacusca) de bureti-nici vorba,din cauza secetei,asa ca, plec dupa pleurotus…Maine,dis de dimineata,cu placere,la treaba !Eu,pentru ca ocolesc dafinul,pun cateva bobite de enibahar.. Si sa nu uit, pentru Etichete,am pregatit firicele de lana caramizie,la cartonase verzui(si invers).. Zile placute !!

    Răspunde
    • Eu va multumesc ca studiati cu atata atentie totul !!!🙂 Offfff , daaaaa, din pacate nici urma de bureti prin padure , e un praf de nedescris pe cararile de munte !!😦 Daca ocoliti dafinul , adaugati ce va este pe plac !!😉 Eu am inceput sa indragesc aceste etichete , pot spune ca le urasc pe cele lipite de borcane !! :(:( Spor la treaba va doresc !!!!!

      Răspunde
  10. Tare frumoasa prezentarea. Zacusca anul asta ma gandeam sa nu fac, dupa pozele tale ma mai gandesc o data🙂

    Zi-mi te rog, voiam sa te intreb de ceva vreme. Suportul pe care faci pozele este o masa? Partea de lemn gri care pare veche, oricum, orice ar fi arata foarte bine🙂

    Răspunde
    • Multumesc frumos !!!! Ma bucur ca-ti place !!!! Nu , nu este o masa , sunt niste scandurele din acoperisul cazut al unei case de la Lindenfeld !!!😉 Atunci cand mi-am dorit si eu sacndurici ptr a face pozele intr-o prezentare rustica , m-am dus direct cu gandul la satucul parasit pe care si tu l-ai vizitat🙂😉, iar acolo am gasit cele mai frumoase scanduri !!😉

      Răspunde
  11. Foarte faina ideea. Nu m-as fi gandit🙂
    O sa imi rezerv timp sa mai vizitez Lindenfeldul candva, curand. E ceva ce ma atrage acolo. Mai ca as putea sa ma mut intr-o casuta de acolo🙂

    Răspunde
  12. Si eu mi-as dori sa traiesc acolo , insa din pacate a rasarit o casa , casa unui bogatas care tulbura linistea si strica peisajul pe acolo in curand !!! Deci , no comment !!!
    Daca ajung eu inaintea ta , caut scandurica si-ti trimit, ce zici ?😉

    Răspunde
  13. Draga Adina te astept cu mare drag la Provocarea Dulce Romanie-editia septembrie 2012!

    Răspunde
    • Ooooooo , ce bine ca mi-ai amintit de provocare , era sa uit !!!!! Mai adaug cateva randuri la aceasta postare si particip si eu !!! Multumesc !!

      Răspunde
  14. Offf.. m-ai omorat cu bunatatea asta.. De jumatate de an stau cu gandul numai la buretii de fag.. si acum ..asta.. :)) Super bun trebuie sa fie! Si mie-mi e dor de buretii din copilarie, de mirosul de padure si lemn ud.. De cate ori intru la tine, intr-un fel sau altu, imi amintesti de copilarie :-*
    Te pup draga mea!

    Răspunde
  15. ce dragut borcan ai mesterit tu!!!!
    Sa stii ca zacusca cu ciuperci de orice fel or fi ele mi se pare cea mai buna!
    pup

    Răspunde
  16. Now that’s a treat! Fenomenal!

    Răspunde
  17. Imi place zacusca in general….dar zacusca ta pare sa fie o minune! :))

    Răspunde
  18. Ai un mare LIKE pt aceasta minunata reteta!

    Răspunde
  19. O minune , o bunatate , ce mai …

    Răspunde
  20. Nu stiu cum este, dar arata tare apetisant!!!Yummy, fur si eu o feliuta!Pup!

    Răspunde
  21. Ce minunatie ai facut tu aici! Salutari si multi pupici!

    Răspunde
  22. Diana

     /  17 Septembrie 2012

    Minunata … mie mi-ar placea fara vinete , doar bureti , multi bureti , ce zici ?
    Ms de reteta , arata bine de tot .

    Răspunde
  23. Arata chiar delicios,tocmai astazi am mancat niste vinete ca sa vezi ca plina e lumea de coicidente.

    Răspunde
  24. Este grozava.Cu bureti am facut si eu dar din aia de padure, ghebe se numesc sau opintici la noi in zona.Bravo!

    Răspunde
    • Rocsy , si buretii mei de fag tot din padure i-am cules😉 , iar acum doi ani am cules plase intregi de ghebe , doamne cate am gasit !!!!! Sunt grozave si ghebele !!❤

      Răspunde
  25. Am facut anul trecut si a iesit perfect, a intrat deja pe lista de conserve must 🙂 O sa incerc si reteta ta 🙂

    Răspunde
    • Eu am facut anul trecut putine in comparatie cu cate am fi putut manca , atat de buna a iesit !!😉 M-as bucura enorm s-o incerci !!!

      Răspunde
  26. Ce bunatate! Nu am facut niciodata zacusca, cu ciuperci nici atat. Dar uite ca am aici reteta dupa care sa ma inspir😀

    Răspunde
  27. In fiecare an am facut zacusca cu ciuperci dar cu ciuperci de cumparat , anul asta am facut cu ciuperci de padure culese de mine si sotul meu . dar nu se poate compara este o minunatie.

    Răspunde
  1. Tocanita cu mix de ciuperci de padure | Cat's kitchen
  2. Oaspeti la masa: Cat’s kitchen | Oala lumii
  3. Daruri din camara mea , pentru voi …. | Cat's kitchen

Lasă un răspuns

