Prajitura cu prune , migdale si ciocolata


Am facut aceasta prajitura acum doua saptamani , cred 🙂 , insa din cauza pozelor care sunt si putine  si nici nu-mi plac prea mult , am tot stat pe ganduri daca sa postez reteta sau nu , dar datorita fetelor de pe FB carora le-a placut poza 🙂 , aceasta prajiturica isi face mandra aparitia pe blog . Multumesc fetelor !!!!  ❤

Este o reteta super simpla si la-ndemana oricui , zic eu 🙂 ,  mai ales acum ca e sezonul prunelor , insa la fel de bine va puteti juca cu ingredientele si o puteti face si-n alta combinatie . Varianta cu mure o puteti gasi aici , iar daca va tenteaza cu altceva , lasati-va imaginatia sa zburde !!!! 😉

Ingrediente :

  • 4 oua
  • 220 g zahar tos
  • 2 plicutele zahar vanilat
  • 100 g unt
  • 1/2 lingurita bicarbonat
  • zeama de la 1/2  lamaie
  • 400 ml lapte
  • 250 g faina
  • 100 g migdale macinate
  • 1/2 plic praf de copt
  • 30 g unt ( ptr tava)
  • 600 g prune
  • 1/2 lingurita scortisoara
  • 1 lingura zahar brun
  • 200 g ciocolata menaj

Spalati prunele , le scoateti samburii si le puneti intr-un castron .

Topiti la microunde , dar nu mai mult de doua secunde , cele 100 g unt , apoi il lasati sa se raceasca.

Puneti intr-un bol cele 4 oua , adaugati zaharul tos si zaharul vanilat ,  si mixati pana acesta se topeste.

Adaugati bicarbonatul stins cu zeama de lamaie si untul racit si mai mixati putin . Adaugati treptat si  laptele , apoi  faina amestecata cu praful de copt si  migdalele macinate . Amestecati usor toata compozitia .

Compozitia trebuie sa aiba o consistenta mai groasa , dar  daca vi se pare cumva prea subtire ( insa nu cred ca o sa fie cazul 😉 ) , mai puteti adauga 1-2 linguri de faina.

Ungeti  cu unt ( cele 30 g ) orice forma de tava ( eu am ales doua tavi mai micute ) , insa puteti folosi o forma rotunda sau una de chec .

Adaugati in tava prunele cu partea bombata-n sus , apoi presarati peste ele zaharul brun amestecat cu scortisoara .

Turnati peste fructe compozitia obtinuta mai sus , apoi  bagati tava in cuptorul preincalzit pentru 30 de minute .Ca sa fiti siguri ca blatul este bine copt , faceti testul cu scobitoarea !! Daca blatul nu se lipeste de scobitoare , prajitura este gata .

Stingeti focul si lasati prajitura sa se raceasca .

Dupa ce aceasta s-a racit , topiti ciocolata pe baie de abur si cu ajutorul unei linguri , o lasati sa curga deasupra prajiturii . Ornati prajitura cu feliute de pruna si frunzulite de lamaita , apoi , daca mai aveti rabdare sa se intareasca ciocolata , e bine , daca nu , taiati prajitura in felii si o serviti !!

Noi nu am mai avut rabdare si am mancat-o rapid , de aceea nici poze cu feliute din prajitura nu am !! :(:(

POFTA BUNA !!!

Lasă un comentariu

38 comentarii

  1. Esti tu foarte perfectionista. Pozele sunt minunate, iar de reteta ce sa mai zic!

    Răspunde
  2. Vai Magda pozele sunt super, iar prajitura o nebunie curata!!! Bine ca ai postat-o , era pacat sa nu! Pupici!

    Răspunde
  3. Moaaaaa, ce poze faci!!!! Minunate pe la toate retetele!
    Bravo!
    Salivez aici :p

    Răspunde
  4. Nu stii ce spui! Pozele sunt senzationale., iar reteta si mai si!

    Răspunde
  5. Te cert si eu acuma, ca vad ca toata lumea a facut-o deja 😛 Nu-ti plac pozele???!!! Ce ai patit fata draga? Pozele sunt superbe, toate pe care le faci, iar prajitura cum altfel decat delicioasa!
    Pupici si termina cu prostiile :))

    Răspunde
  6. Azi am vazut multe prajituri cu prune asa ca , cred ca trec si eu imediat sa fac una ca tare pofta mi-ai facut si tu. Pup

    Răspunde
  7. Prune n-am, dar pentru prieteni, sigur ai lasat o feliuta, nu ?! Pupici !

    Răspunde
  8. DiaMar bucataria galbena

     /  7 Septembrie 2012

    O prajitura buna si frumoasa.

    Răspunde
  9. Sotul meu e innebunit dupa prajituri, mi-ai dat ideea perfecta!!

    Răspunde
  10. Da.. este adevarat, cam putine poze 😛 :)) Dar alea de le-ai postat sunt faine rauuu!!! Iar praji a ta cred ca-i absolut delicioasa!! Pupici dulci

    Răspunde
  11. Esti tu prea pretentioasa 🙂 pozele sunt frumoase iar prajitura nu poate fi decat super buna.

    Răspunde
  12. Aratã a pufosenie yummy!!!in ultima saptamana am abuzat de prune :))

    Răspunde
  13. ahhh….cum arata…..VREAU!

    Răspunde
  14. Bucate-apetisante

     /  9 Septembrie 2012

    Pozele sunt super Adina ,poate trebuiau putin mai luminate, dar nu ai de ce sa-ti faci griji.
    Tu ai niste poze minunate comparativ cu ale mele si nu numai.
    Prajiturica arata grozav, mi se pare ca are o consistenta asa fina si as vrea neaparat sa o fac. Numai migdale sa-mi cumpar.Cred ca o sa-mi iau 1 kg :)) ca la multe retete am zis pas din cauza migdalelor ca-mi lipseau.
    Am un dubiu insa ,ca nu stiu in ce forma sa o fac. Am una ca a ta,numai ca nu stiu daca a ta este mai mare sau mai mica,,,,ca a mea…

    Răspunde
    • Multumesc frumos ptr tot !!! Eu mai aveam cateva pungulite de migdale , si cautand prin dulapul cu nebunii , am dat de ele , asa mi-a venit ideea sa arunc cateva si-n prajiturica asta !! Dimensiunile tavii mele nu stiu sa ti le zic, iar acum sunt la munka , insa nu cred ca e foarte mare nici a ta . Eu zic sa pui in cea pe care o ai indiferent de dimensiune , daca iti mai ramane material , mai pui in ceva , daca nu , e perfect !!! 😉 Ce zici ? 🙂

      Răspunde
      • Bucate-apetisante

         /  13 Septembrie 2012

        Forma mea cred ca de fapt e de budinca, insa merge sa fac praji in ea ca am mai facut.
        Voi incerca si vedem ce iasa 🙂

      • Sunt sigura ca o sa iasa perfect !!! 😉

  15. Bucate-apetisante

     /  9 Septembrie 2012

    Si retrag ce-am scris de luminozitate,e vorba doar de setarile mele de la calc.

    Răspunde
  16. Arata de minune!…si prunele combinate cu ciocolata si migdale cred ca sunt un deliciu! Vom incerca cu siguranta!:))

    Răspunde
  17. Arata minunat si delicoasa si frumos aranjata acolo pe scandurica!

    Răspunde
  18. Elise

     /  29 Septembrie 2012

    Am facut prajitura si deja este mai putin de jumatate in tava… Super buna si imi place si combinatia scortisoara-prune. Eu in general ma feresc de scortisoara la anumite combinatii, nu o asociez decat cu merele, orezul cu lapte, turta dulce… Am facut o data o reteta de chutney, care era si cu scortisoara si se manca cu carne(chutney-ul..). N-am putut asocia gustul… Dar asa sunt eu, mai conservatoare! Revenind la prajitura, a avut mare succes! Multumesc, Pisicuta!…

    Răspunde
    • Si eu care nu am vrut sa postez aceasta reteta din cauza pozelor !! :((((
      Draga mea, ma bucur ENORM de mult ca ai incercat-o si ca , combinatia de prune-scortisoara chiar ti-a fost pe plac , avand in vedere ca esti mai conservatoare 🙂 , dar vezi ca poti „rata” multe combinatii delicioase din cauza asta !!! 😉 Sa fiti sanatosi si sa va fie de bine prajiturica !!! ❤

      Răspunde

Lasă un răspuns

