Spuma de mure – Un dor de nedescris


Spuma aceasta mi-o place exact asa , fara nici o combinatie cu alte fructe sau mai stiu eu ce .Insa mi-o place asa , de dor , de dorul copilariei , si ori de cate ori o fac  , ma strabate un dor de nedescris .Imi aduc mereu aminte cum culegeam mure de pe dealurile din imprejurimi , apoi veneam acasa cu nici mai mult , nici mai putin de-un pumn de mure si  o rugam pe mami sa-mi faca spuma , iar daca stau bine si ma gandesc , imi placeau altele mult mai mult decat aceasta , insa culoarea , culoarea ei ma fermeca mereu !!

Voua ce amintiri va trezeste spuma de mure ?🙂

Ingrediente :

  • 500 g mure
  • 3 albusuri
  • 250 g zahar

Puneti  albusurile intr-un bol , adaugati zaharul si murele ( murele daca sunt curatele le lasati asa , insa daca sunt prafuite , le puteti spala inainte de a le folosi ), apoi mixati totul pana devine spuma. Spuma este gata atunci cand puteti intoarce castronul invers , fara  ca spuma sa curga .

Bagati bolul in frigider ptr o ora , apoi serviti spuma in doze mici , nu de alta , dar e pacat sa se termine prea repede  !!!!

POFTA BUNA !!!

Lasă un comentariu

14 comentarii

  1. Si mie imi aduce aminte de copilarie, exact asa cum ai facut-o si prezentat-o! Era desertul nostru preferat, rapid…si usor de mancat!!

    Răspunde
  2. Gratiela

     /  21 August 2012

    Nu am facut niciodata de mure ci doar de capsuni si zmeura….de ce oare ??? …in week-end cu siguranta !….merge si un pic de suc lime ??

    Răspunde
  3. Magda, bunica ne facea spuma de cateva ori pe saptamana cand avea fructe. Si ma punea sa fac o gaura intr-o hartie si pe acolo baga coada telului si batea asa spuma ca sa nu murdareasca prin bucatarie. Nu avea mixer si asta era metoda. Parca a fost ieri si totusi au trecut in jur de 20 de ani. Spuma ta mi-a adus aminte de bunica…iar bunica nu mai este. Insa pentru ea si de dragul amintirilor voi face in curand spuma cu telul bagat prin hartie.
    Te pup si multumesc!

    Răspunde
    • Offfff , imi pare rau ca bunica ta nu ma este , insa in acelasi timp , imi pare bine ca ti-ai adus aminte cu drag de ea si ca vei face spuma cu gandul la ea !!! Si eu m-am intristat facand aceasta postare ptr ca am adus aminte de mami meu pe care o port mereu in gand si-n suflet , ptr ca din pacate nici ea nu mai este langa mine , asa cum nici bunica ta nu iti mai este alaturi !!! :(:((((
      Te pup !!!!

      Răspunde
  4. Amintirile astea sunt atat de dulci… Chiar uitasem de spuma de mure. Cu mare drag m-am regatit in povestioara ta🙂
    Te pup

    Răspunde
  5. Da , superbe amintiri !!!! Poate faci si tu spuma , ce zici ?:)

    Răspunde
  6. andda_ada

     /  4 Septembrie 2012

    Ce bine arata:D:* eu nu am mancat mure anul asta:(

    Răspunde
  7. De mure n-am facut niciodata,doar de zmeura ca asta avea la greu bunica in gradina.Murele care le-am gasit aici in padure sunt mai micute si nici nu cred ca mai gasesc ca tot le-am cules si facut altele:))

    Răspunde
    • Pai murele de padure sunt bune !!! Tot micute erau si ale mele, dar extrem de aromate !!!😉 Incerci anul viitor daca acum nu mai gasesti !!!😉

      Răspunde
  8. Sincer, nu imi amintesc sa fi mancat pana acum spuma de fruncte, dar se pare ca este o reteta pentru mine, buna si simplu de facut.
    Spuma se poate face din orice fructa? Albusurile se pun crude?

    Răspunde
    • Nu pot crede ca nu ai mancat spuma de fructe , nici macar in copilarie ?😦 Neaparat sa incerci !! Poti face din zmeura, capsune, fragute, afine, mure , dar neaparat cu albusurile crude !!! :):);) Inca se mai gasesc mure , poti incerca sa faci din ele , exact asa cum am facut si eu in aceasta reteta, sau poti incerca cu afine !!!

      Răspunde

Lasă un răspuns

